Spuiten heelplates

Proange

MF'er
19 jul 2019
74
184
Stiens
Beste leden,

Ik wil mijn aluminium heelplates zwart maken, het gaat om een klein oppervlak. Kan dit zo gespoten worden met licht opschuren, of hecht een spuitverf hier niet op?

B608A2D2-CD74-4B11-BEFF-C69D35FF0A79.jpeg
 
Misschien is er net iemand die een ritje maakt? Al zou het maar halverwege belanden dat je het daar oppikt.

Hornnach heeft ook 2K lak maar die raad ik af. Da's een bus die intern zijn 2 componenten uit 2 compartimenten haalt en dus pas in de hals gemengd worden. Zo kan je je 2k lak veel langer gebruikt bewaren. Maar de lak hard niet lekker uit...
Hard heel goed uit dat van Matson die jij bedoelt.Je moet het ook na het spuiten in de oven gooien,100 graden voorverwarmen en half uur erin,knetterhard daarna.Ik heb het met een linksysteem gedaan.Geen 7 dagen wachten tot volledige uitharding.
Maar uiteindelijk slijt alles door,ook poedercoat en anodiseren.Je kan het laten hardanodiseren dan is het wat dikkere oxide laag maar ook daar ga je op den duur doorheen en is de vraag of het alu geschikt is om te anodiseren,je weet eenmaal niet welke alu soort het is.
 
Dat blijft nog geen 2 weken goed als je meerdere keren per week rijdt...
Ik was het allesinds beu na 3-4 keer folie eraf te halen en terug te plakken en op maat snijden.

Dat zou je wel zeggen, maar ik heb op mijn tank te beschermen op de plaats waar je normaal tank grips monteert folie laten wrappen ter bescherming van de lak van de tank. Dit heb ik in 2018 laten doen en zit nog steeds goed vast, nergens losse folie o.i.d. De folie is zo goed als onzichtbaar op de tank en vertoont enkel lichte slijtage op de plekken waar ik met mijn knieën de tank grip.
- Dit heb ik overigens wel laten doen door een wrap bedrijf en hier zelf niet aan begonnen. Als je goed kijkt kun je de folie op deze foto zien zitten.
IMG_20190321_184811.jpg
 
Dat zou je wel zeggen, maar ik heb op mijn tank te beschermen op de plaats waar je normaal tank grips monteert folie laten wrappen ter bescherming van de lak van de tank. Dit heb ik in 2018 laten doen en zit nog steeds goed vast, nergens losse folie o.i.d. De folie is zo goed als onzichtbaar op de tank en vertoont enkel lichte slijtage op de plekken waar ik met mijn knieën de tank grip.
- Dit heb ik overigens wel laten doen door een wrap bedrijf en hier zelf niet aan begonnen. Als je goed kijkt kun je de folie op deze foto zien zitten.
Bekijk bijlage 1547968
Dat zou je wel zeggen, maar ik heb op mijn tank te beschermen op de plaats waar je normaal tank grips monteert folie laten wrappen ter bescherming van de lak van de tank. Dit heb ik in 2018 laten doen en zit nog steeds goed vast, nergens losse folie o.i.d. De folie is zo goed als onzichtbaar op de tank en vertoont enkel lichte slijtage op de plekken waar ik met mijn knieën de tank grip.
- Dit heb ik overigens wel laten doen door een wrap bedrijf en hier zelf niet aan begonnen. Als je goed kijkt kun je de folie op deze foto zien zitten.
Bekijk bijlage 1547968
1: normaal komt er alleen leder/textiel/jeans in contact met je tank en ook niet zo vaak of intens als bij je voetsteunen. (bij m'n laarzen is er hard plastic)
2: sinds 2018, maar hoeveel kilometers?
3:er zijn veel verschillende soorten folie, dus de ene zal beter zijn dan de andere.
 
1: normaal komt er alleen leder/textiel/jeans in contact met je tank en ook niet zo vaak of intens als bij je voetsteunen. (bij m'n laarzen is er hard plastic)
2: sinds 2018, maar hoeveel kilometers?
3:er zijn veel verschillende soorten folie, dus de ene zal beter zijn dan de andere.

1. Daar heb je gelijk in, daar komt enkel mijn leren motorbroek mee in aanraking.
2. Heb ongeveer 10dkm gemaakt sinds 2018.
3. Absoluut, dit is ook bewust een slijtvaste folie
 
Op mijn Super Duke 1290 GT heb ik fabrieksaf zwart poedercoated stepjes en schetsplaten en de boel slijt als de malle eraf. Het glimmende deel is weer zichtbaar.
Ga je ook krijgen met spuiten.
 
Dan toch maar kijken voor rubber pads die goedkoop en simpel te vervangen zijn.

Model wat een beetje past, liefst met zo'n rubber drukkertje, op de juiste plek 1 of 2 gaatjes boren en 4 stuks bestellen. Kan je weer ff vooruit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan