Spyball probleem (de zoveelste)

Ibaanet

Rookie
27 jul 2021
1
0
Goededag allemaal,

Laat ik jullie allereerst een veilige toerweekend toewensen.
Ik ben niet de eerste en ik vrees ook niet de laatste: problemen met spyball alarmsysteem: het internet (ook deze website) staat er vol mee, helaas geldt dit niet voor permanente oplossingen. Nu ook mijn alarm op willekeurige (ongewenste) momenten op hol slaat, wil ik er graag van af. Het is om gek van te worden. Het gaat om de spyball 6527.

Op internet zijn verschillende permanente oplossingen te vinden, vrij vertaald zijn dit de volgende:

Oplossing 1
Naar de dealer om het alarmsysteem te laten verwijderen. Eens, echter is dit geen goedkope oplossing en alles is al zo duur.
Oplossing 2
De kabels nalopen, afknippen en weer solderen. Klinkt goed, echter ben ik geen goede elektricien. Dit kan ik vertellen omdat ik nog leef;). Is er iemand die het goed kan? Ik bereid om er voor te betalen.

Oplossing 3
Paperclip oplossing, denk de meest makkelijke en goedkope oplossing. Is er iemand die het kan doen? Ik hoef in principe niet te weten hoe het allemaal werkt, als ik er maar vanaf ben.

Dacht ik vraag het hier maar, als het niet mag of kan dan verwijder ik topic weer, geen punt.

Groetjes,
Mede namens mijn Honda x11
 
Ik heb zo'n spyball alarm nog niet eerder in mijn handen gehad maar ik neem aan dat bijv. bobine draden zijn doorgeknipt en via het alarm gerouteerd worden.

Het solderen zelf is ook niet zo spannend mits redelijk toegankelijk en er eerder netjes gewerkt is.

Plaats anders eens een paar foto's van de installatie (waarbij ook de kabelboom goed zichtbaar is).

En in welke regio zit je?
 
In een ver verleden dezelfde ervaring opgedaan en je zegt het zelf al......... internet "staat er vol van". Het is rotzooi waar maar 1 oplossing voor is: demonteren of een elektrische lus om het kastje leggen.
 
Goededag allemaal,

Laat ik jullie allereerst een veilige toerweekend toewensen.
Ik ben niet de eerste en ik vrees ook niet de laatste: problemen met spyball alarmsysteem: het internet (ook deze website) staat er vol mee, helaas geldt dit niet voor permanente oplossingen. Nu ook mijn alarm op willekeurige (ongewenste) momenten op hol slaat, wil ik er graag van af. Het is om gek van te worden. Het gaat om de spyball 6527.

Op internet zijn verschillende permanente oplossingen te vinden, vrij vertaald zijn dit de volgende:

Oplossing 1
Naar de dealer om het alarmsysteem te laten verwijderen. Eens, echter is dit geen goedkope oplossing en alles is al zo duur.
Oplossing 2
De kabels nalopen, afknippen en weer solderen. Klinkt goed, echter ben ik geen goede elektricien. Dit kan ik vertellen omdat ik nog leef;). Is er iemand die het goed kan? Ik bereid om er voor te betalen.

Oplossing 3
Paperclip oplossing, denk de meest makkelijke en goedkope oplossing. Is er iemand die het kan doen? Ik hoef in principe niet te weten hoe het allemaal werkt, als ik er maar vanaf ben.

Dacht ik vraag het hier maar, als het niet mag of kan dan verwijder ik topic weer, geen punt.

Groetjes,
Mede namens mijn Honda x11
Woonplaats is handig als je hulp zoekt.
 
Als het zo duur is dan ga je er voor sparen voor de beste oplossing 1….simpel.

Anders gewoon je handen laten wapperen en beginnen en afmaken, ook simpel.

Vroeger moest het zelf doen want je had nauwelijks geld, nu plemp je op internet en dan……_O-
 
Als ik hier mee lees en google is het dus beter om spybal alarmen te verwijderen>? heb er ook een op mijn cb zitten maar tot op heden geen problemen ermee.
Dan vooral niet te druk om maken.

Ik heb mijn fireblade sinds 2010 en heeft een spyball en nog nooit gedoe gehad.

Ik ben van mening dat het valt of staat met hoe zorgvuldig het systeem is ingebouwd.
 
oplossing 2 en 3 kun je zelf niet us lijkt mij de meest logische stap om naar de dealer te gaan.
Als iemand van hier jou helpt en het verprutst ben je meer geld kwijt. Dus even sparen en naar de dealer met dat ding
 
oplossing 2 en 3 kun je zelf niet us lijkt mij de meest logische stap om naar de dealer te gaan.
Als iemand van hier jou helpt en het verprutst ben je meer geld kwijt. Dus even sparen en naar de dealer met dat ding
Ik zou niet weten waarom je oplossing 2 en 3 niet zelf zou kunnen uitvoeren.

Misschien dat jij dat niet kan maar dat moet je niet op anderen projecteren.
 
Mijn spyball zit er in vanaf 2004.
Zelf heb ik er nog geen echte problemen mee gehad.

Oke, mss toch wel!
Toen ik mijn BB kocht, zaten er 2 afstands-bedieningen (AB) bij.
De eerste eigenaar zei me dat 1 van de AB's 't niet deed en gaf aan dat wrs de batterij leeg zou zijn.

Ik wilde niet voor een verrassing komen te staan dat andere batterij ook leeg zou kunnen raken en dat ik dan zou komen stil te staan.
Daarom naar een officiële leverancier gegaan waar bleek de 2e AB (met nieuwe batterij) dus gewoon defect was.
Toen een nieuwe AB aangeschaft. :X
 
oplossing 2 en 3 kun je zelf niet us lijkt mij de meest logische stap om naar de dealer te gaan.
Als iemand van hier jou helpt en het verprutst ben je meer geld kwijt. Dus even sparen en naar de dealer met dat ding
Er is heel weinig wat fout kan gaan. Spyball, Cobra of de Honda kloon, is gewoon wat stekkerwerk. Stelt niks voor. Had de mijne in tien minuten ertussenuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan