Waarom kunnen ze dat bij de testbankboer niet vertellen danHallo,
Ik heb laatst mijn srad op een testbank gehad.
En wat blijkt ik kom 16 pk te kort op de krukas.
112 ipv 128 wat op papier staat.
We hebben de caburateur bekijken en is goed.
De inlaat is goed, en de cdi box is dezelfde als de andere europese types.
Mijn suzuki komt oorspronkelijk wel uit duitsland, maar ik kan nergens beperkingen vinden. En als die er was zou hij afgeknepen moeten zijn tot onder de 100 pk.
Wie heeft er nog ideen of tips mijn srad zijn pk's terug tegeven.........
Het betrefd een 97 srad, uiteraard een heerlijke fiets...................
Groet Looney
Het is bekend dat een ketting 8 a 10% verlies gemiddeld heeft en een cardan 14%Hoe kan je uitrekenen aan de hand van de uitdraait van het vermogen op je achterband, wat je op de krukas moet hebben ?
Hoe kan je uitrekenen aan de hand van de uitdraait van het vermogen op je achterband, wat je op de krukas moet hebben ?
Hallo,
Ik heb laatst mijn srad op een testbank gehad.
En wat blijkt ik kom 16 pk te kort op de krukas.
112 ipv 128 wat op papier staat.
We hebben de caburateur bekijken en is goed.
De inlaat is goed, en de cdi box is dezelfde als de andere europese types.
Mijn suzuki komt oorspronkelijk wel uit duitsland, maar ik kan nergens beperkingen vinden. En als die er was zou hij afgeknepen moeten zijn tot onder de 100 pk.
Wie heeft er nog ideen of tips mijn srad zijn pk's terug tegeven.........
Het betrefd een 97 srad, uiteraard een heerlijke fiets...................
Groet Looney
Achterwiel pk was idd 98 pk, er is een speciaal omreken tabel voor.
Kep samen met de testbanker de motor nagekeken, incl gasschuiven.
Kep een k & n luchtfilter en een dyno kit er in. Maar dat kan in pk niet veel uit maken dat zordt dat de motor alleen beter loopt.
De kromme is ook perfect, zelfs de testbanker kon er niet uit opmaken wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik vroeg mij af of er meer waren met dit "probleem" en of er iets voor is.
We hebben zelf de uitlaat nokken as bekeken of die wel op tijd staat.
En uiteraard heb ik echt een 750 cc motor..................
Hoe kan je uitrekenen aan de hand van de uitdraait van het vermogen op je achterband, wat je op de krukas moet hebben ?
dat ben ik niet helemaal met je eensAls er iets bekend is, dan is het wel de overdrijving van de fabrikanten bij hun opgave. Nog zo iets is de afwijking van de Dynobanken...... Er is er niet één gelijk. Heeft te maken met de buitentemperatuur etc. etc.
Toen ik mijn motor liet testen zat ie zo'n ruime 7 a 8 pk boven het gemiddelde (achterwiel peekaas). Misschien is ie érg goed ingereden of zo, maar ik houd het op de bekende afwijking van de testbank.......
Zoals iemand zal zei: maak je niet druk. Als de fiets goed rijdt zal er niets aan de hand zijn.
Het krukas vermogen maakt mij niet zoveel uit maar de fabriek gaat ook daar vanuit, dus of ik het over krukas of over achterband pk heb is bij allebei 16 pk minder dan op papier......
Ik heb er een dyno kit in gezet, en volgens de voorschriften moet je onder de gas schuif juist een gaatje boren..........
Dus die heb ik er zeker wel in zitten, en het lijkt danniet dat het daardoor komt als het voorgeschreven is......????????
Mijn srad komt idd uit duitsland maar de grens daar op 100 pk en ik er 112 dus........
op de uitdraai is niet te zien waar het verlies optreed omdat de kromme alleen laat zien dat mijn ketting binnenkort aan vervanging toe is verder niets...... ja dat er 16 pk minder is..........!!!!!!
En al zou de test bank een verschil in zitten heeft deze testbanker ervaring en voorbeelden genoeg om te zien of het goed is of niet + ik neem aan dat testbanken regelmatig gecalibreert worden.
Je geeft dus zelf al een deel van het antwoord...... versleten ketting/slecht afgestelde ketting kost (veel) vermogen, plus smisschien een bank die niet helemaal reëel is, plus slechte afstelling van de motor (luchtfiltertje, carb's enzovoort)....op de uitdraai is niet te zien waar het verlies optreed omdat de kromme alleen laat zien dat mijn ketting binnenkort aan vervanging toe is verder niets...... ja dat er 16 pk minder is..........!!!!!!
16pk verloren door 7jaar slijtage
Dat vermogen (fabrieksopgave)blijft echt niet eeuwig, door de jaren heen sterven er wel een paar paardjes.
soms kom je er niet achter wat de oorzaak is van de grote vermogens verschillen.Hallo,
Ik heb laatst mijn srad op een testbank gehad.
En wat blijkt ik kom 16 pk te kort op de krukas.
112 ipv 128 wat op papier staat.
We hebben de caburateur bekijken en is goed.
De inlaat is goed, en de cdi box is dezelfde als de andere europese types.
Mijn suzuki komt oorspronkelijk wel uit duitsland, maar ik kan nergens beperkingen vinden. En als die er was zou hij afgeknepen moeten zijn tot onder de 100 pk.
Wie heeft er nog ideen of tips mijn srad zijn pk's terug tegeven.........
Het betrefd een 97 srad, uiteraard een heerlijke fiets...................
Groet Looney
de gasschuif is een hol iets.
en deze wordt dmv vacuum aangetrokken dmv het membraam.
Op het moment dat het gaatje aan de andere kant komt als je carbarateur, dan zuigt deze valse lucht, waardoor dus de gasschuif niet volledig open zal gaan.
Correct me if i'm wrong