Sorry voor de wat trage reactie op de drukbestendigheid van de aansluitingen.
Natuurlijk is het zo dat je moet weten waar je mee bezig bent als je remleidingen zelf maakt (of laat maken). Maar heel moeilijk is het niet, eerder een kwestie van zorgvuldig werken. Echt afpersen doe ik niet, domweg omdat ik daar de equipment niet voor heb. Maar wel is het zo dat na de montage en het ontluchten ook ik het gehele systeem een nacht op druk laat staan dmv een tie-wrap. Mocht er dan iets niet in orde zijn dan merk je dat gelijk. Ik rij zelf al jaren zonder problemen op meerdere motoren waarvan ik zelf de rem- en koppelingsleiding heb gemaakt. Bovendien ken ik een aantal chopper- en specialbouwers die alleen maar met deze leiding werken en die laten heus niets aan het toeval over. De gehele constructie is dusdanig dat als je het goed en nauwkeurig in elkaar zet, er niets geks mee kan gebeuren. Voor de racerij schijnt het echter niet gebruikt te mogen worden. Ikzelf vind het een groot voordeel dat je zelf kunt bepalen hoe lang de leiding wordt en hoe deze komt te liggen. Heel vaak zie je dat af fabiek de leidingen en bekabeling er maar in wordt "gesmeten" en als je dat wilt veranderen is deze vaak net te kort, of juist te lang.