Gilera Runner VXR200
Die hard MF'er
Ik weet het , het is een scooter maar hier kan ik wel een goed antwoord vinden voor mijn vraag, namelijk :
Heb dus een 4takt Gilera Runner 200cc en heb de originele luchtfilter ( lelijk groot ding) vervangen door een kelk van Doppler.
Het is er 1 die alleen achteraan lucht aanzuigt en niet aan de zijkanten zoals de meeste kelken, en daardoor moet je dus geen grotere sproeier steken.
Er zijn maar 2 gaten voorzien, 1 die er al is en 1 die je nog kan maken als hij dus te weinig lucht aanzuigt.
Heb dus het 2de gaatje moeten vrijmaken , want bij het eerste alleen gaf ik gas en de motor zakte volledig weg.
Bij het 2de gaatje dat vrij is rijd de scoot dus veeeel beter maar toch heb ik een raar probleem.
Als ik van stilstaand vertrek en doe dat volgas dan is er geen enkel probleem en gaat hij door tot zijn top.
Los ik nu ff de gas en ga wat vertragen en blijf bv 80 km/u rijden en wil dan terug volledig gas geven dan pruttelt hij ff en dan schiet hij erdoor.
Rijd ik nu nog trager heb ik dat ook maar veel minder.
Vario en koppeling zijn aangepast ( Malossi) en daar heb ik geen probleem mee, vertrekt zeer snel en hij gaat tot zijn top.
Toerental blijft bij vertrek en rijden hetzelfde zoals het dus moet.
Heb de bougie bekeken en die ziet er lichtbruin uit dus normaal zou hij toch niet te rijk kunnen zijn.
En te arm moet hij wit zien en dan vertrek je zeer slecht....
Voor ik dus nog wat gaten wil maken vraag ik jullie goede raad.
Thanks...
Heb dus een 4takt Gilera Runner 200cc en heb de originele luchtfilter ( lelijk groot ding) vervangen door een kelk van Doppler.
Het is er 1 die alleen achteraan lucht aanzuigt en niet aan de zijkanten zoals de meeste kelken, en daardoor moet je dus geen grotere sproeier steken.
Er zijn maar 2 gaten voorzien, 1 die er al is en 1 die je nog kan maken als hij dus te weinig lucht aanzuigt.
Heb dus het 2de gaatje moeten vrijmaken , want bij het eerste alleen gaf ik gas en de motor zakte volledig weg.
Bij het 2de gaatje dat vrij is rijd de scoot dus veeeel beter maar toch heb ik een raar probleem.
Als ik van stilstaand vertrek en doe dat volgas dan is er geen enkel probleem en gaat hij door tot zijn top.
Los ik nu ff de gas en ga wat vertragen en blijf bv 80 km/u rijden en wil dan terug volledig gas geven dan pruttelt hij ff en dan schiet hij erdoor.
Rijd ik nu nog trager heb ik dat ook maar veel minder.
Vario en koppeling zijn aangepast ( Malossi) en daar heb ik geen probleem mee, vertrekt zeer snel en hij gaat tot zijn top.
Toerental blijft bij vertrek en rijden hetzelfde zoals het dus moet.
Heb de bougie bekeken en die ziet er lichtbruin uit dus normaal zou hij toch niet te rijk kunnen zijn.
En te arm moet hij wit zien en dan vertrek je zeer slecht....
Voor ik dus nog wat gaten wil maken vraag ik jullie goede raad.
Thanks...