• Beste Bezoeker,

    MF heeft een update gehad. Kijk hier voor meer informatie.

stalen remleidingen

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
Ik denk erover om de R6 van stalen remleidingen te voorzien (alleen voor). De remmen werken prima, maar ik heb liever wat krachtigere gevoel er bij. Ze voelen een beetje week aan. (aan de remvloeistof, of lucht in de remleiding ligt het niet) Op de CBR had ik het zelfde gevoel, wat ik er ook aan deed, het voelde voor mij niet krachtig genoeg.

Heeft iemand ervaring met stalen remleidingen, en is het gevoel wat je bij het remmen hebt zoveel beter??

Wat kost zoiets ongeveer?? (Ik schat rond de f200,-)

Wie weet een goed (internet)adres om ze te kopen??

Ik wil ze zelf monteren, waarop moet ik letten??

Hoe krijg ik de oude leidingen goed leeg?

Moet het vullen van de leidingen anders dan wanneer je de remvloestof vervangt? (omdat de remleidingen dan nog leeg zijn)

Alvast bedankt.
 

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
40
Putten
Ik zag laatst in een topic over banden een link naar een bedrijf waar ze stalen remleidingen in de aanbieding hadden....

Ik ga even zoeken voor je.

In principe kun je alles gewoon vervangen en goed ontluchten zoals je gewent bent als je remvloeistof vervangt.
 

Raul

Die hard MF'er
5 jun 2001
840
0
45
Nieuw-Vennep
www.quickzilver.nl
ik heb op mijn R1 goodrige gemonteerd
gekocht bij bruggeman Motoren in Nieuw-Vennep

Let bij het zelf aansluiten voor de ringetjes
ik wist niet dat er aan elke kant van zo\'n boutje een ringetje zat.
Moest dus op nieuw ontluchten |(
ontluchten met remhendel duurt trouwens erg lang.
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
0
www.kika.nl
Spiegler heeft ook mooie remleidingen ( met plastic bescherming.) Die komen er iig bij mij op mijn R1... Op de FZR heb ik \"zelfbouw\"leidingen..
 

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
Maar nog even over het verschil met standaard remleidingen, is dat echt zo groot?


Op het circuit had ik bij de R6 niet het probleem wat ik wel met de CBR had, dat na verloop van tijd het remmen slechter werd, heeft het dan nog wel nut op de R6
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
0
Op het circuit had ik bij de R6 niet het probleem wat ik wel met de CBR had, dat na verloop van tijd het remmen slechter werd, heeft het dan nog wel nut op de R6
Offtopic: noemen ze dat niet fading? :?
 

Jonathan Lai

Rookie
2 sep 2001
3
0
Maastricht
Hallo,
Ik ben dus hartstikke newbie op motortechnisch gebied en vraag me net als Auke af wat nou precies de voordelen zijn van stalen remleidingen. En als ze al zoveel beter zijn waarom monteren ze die dan niet fabriek af al op die dure sportfietsen? :?
 

kloasje

MF'er
21 jun 2001
145
0
H,zand
Bij hard remmen bouw je een behoorlijk grote druk op in je leidingen.
De standaard rubberen leidingen zetten uit onder deze grote druk, waardoor je een soort sponzig gevoel krijgt als je in de remhandel knijpt.
Stalen remleidingen zetten nauwelijks uit, dus krijg je een keihard gevoel in de remhandel.
Het wil dus niet zeggen dat je met de standaard remleidingen niet ontzettend hard kan remmen!
Maar het gevoel is gewoon anders, en voor de meeste supersportrijders veel aangenamer, omdat je een beter gevoel hebt wat er gebeurt van voor.

Groetjesszz..
 

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.734
0
42
Leiden
En als ze al zoveel beter zijn waarom monteren ze die dan niet fabriek af al op die dure sportfietsen? :?
Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens! Zo duur zijn die rvs dingen nou ook weer niet!

Zelf heb ik mijn CB350F voorzien van een rvs leiding en het was echt een wereld van verschil. De rem remt niet veel harder dan eerst, maar doordat je meer feeling krijgt met de rem ga jijzelf harder remmen. De kosten bij mij waren 100 piek (2 stukjes van 50 centimeter, 4 aansluitstukjes, waarvan er 1 aangepast moest worden).
 

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
Bedankt voor de antwoorden, Ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen. Eerst ga ik die tip van de hendel een nacht ingedrukt houden eens proberen, moet je daarbij het reservoir ook open houden die nacht??

Nog een vraagje:

Bij het ontluchten van de leiding, maken jullie dan het reservoir open of kun je hem dicht laten (als er nog voldoende remvloestof inzit) en waarom??
 

kloasje

MF'er
21 jun 2001
145
0
H,zand
Als je druk op wilt bouwen s\'nachts is het niet nodig om je reservoir open te maken.
Bij ontluchten echter wel!
Je moet dan ook extra remvloeistof hebben en konstant bijvullen tijdens het doorpompen!
Er zijn verschillende manieren voor, lees nog maar eens goed door de vorige topics hierover.
Ga in ieder geval niet aan je remmen klooien zonder dat je 100% zeker weet waar je mee bezig bent!
Groetjesszz...
 

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
Ik heb vandaag Goodridge remleidingen besteld. Mijn dealer had een aantal liggen voor de R6 in rood en blauw. Kosten 268 gulden. Dat heb ik er dus niet voor over, dus ik zeg, ik kan ze voor 150 piek ook krijgen. Ja zegt de dealer dat kan ook, maar dan moet je de zelfden zonder een kleurtje nemen.( is zilver/grijs)
Ik zei doe die dan maar.
Belachelijk, dat een kleurtje 120 gulden duurder moet zijn |(
De dealer heeft dit weekend een najaarsschow, dus iedereen die kleding/accesoire koopt heeft een kans op een van de 10 gratis circuittrainingen :) Eentje extra kan geen kwaad *D
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
0
www.kika.nl
Ik heb vandaag Goodridge remleidingen besteld. Mijn dealer had een aantal liggen voor de R6 in rood en blauw. Kosten 268 gulden. Dat heb ik er dus niet voor over, dus ik zeg, ik kan ze voor 150 piek ook krijgen. Ja zegt de dealer dat kan ook, maar dan moet je de zelfden zonder een kleurtje nemen.( is zilver/grijs)
Ik zei doe die dan maar.
Belachelijk, dat een kleurtje 120 gulden duurder moet zijn |(
De dealer heeft dit weekend een najaarsschow, dus iedereen die kleding/accesoire koopt heeft een kans op een van de 10 gratis circuittrainingen :) Eentje extra kan geen kwaad *D
Kweet niet waarom ze zoveel duurder moeten zijn. Ik heb ze ook voor 150 piek, mocht zelf de kleur bepalen, rood/zwart/blauw of grijs... Prijs was voor alles hetzelfde... ( Ja Goodridge leidingen Ja.)
 

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
Wat ik heb begrepen zijn die gekleurde koppelingen zo duur. Waarom ik zou het niet weten?
Maakt me ook niks uit, die \"normale goedkope\" vindt ik mooi zat.
 

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.152
0
51
Kweet niet waarom ze zoveel duurder moeten zijn. Ik heb ze ook voor 150 piek, mocht zelf de kleur bepalen, rood/zwart/blauw of grijs... Prijs was voor alles hetzelfde... ( Ja Goodridge leidingen Ja.)
Waar heb jij ze gekocht???

Ik weet ze voor 219,- en 10% extra en dan zit er een kunstof huls omheen , tegen slijtplekken en vuil worden.
http://www.pit-shop.com/Nl/nlindex.htm

Zij staan ook op de beurs in Tiel
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
0
www.kika.nl
Het zijn dus Goodridge RVS remleidingen met een kunststof omhulsel...
Verkrijgbaar in 3 kleuren en doorzichtig. ( 151 piek voor een R1.)
 

porky

MF veteraan
15 jun 2001
4.432
0
omg.Schipluiden
ja hehe,die zijn van Spiegler... Gizzmo!
die zijn duurder EN beter,want daarvan kun je de koppelingen verdraaien en goodridge niet.
Zit je steeds te klooien of ze wel goed uitkomen op je hendel of remklauw!
Maar wil je echt goede controle over je rem,koop dan een radiaal rempomp.
Kost wel wat meer,maar is knuppelhard!!!!
En...wordt nooit zachter op het circuit,standaard wel ook met stalen remleidingen.
 

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
[Heel verhaal]

De dealer heeft dit weekend een najaarsschow, dus iedereen die kleding/accesoire koopt heeft een kans op een van de 10 gratis circuittrainingen :) Eentje extra kan geen kwaad *D
Ja ja ik had vanmorgen een brief in m\'n bus. Dat wordt weer een avondje scheuren }) }) }) })

P.S. Ik heb de remleidingen er opgezet, en de dealer heeft de leidingen even voor me gevult. Een nacht een tierip om de remhandel gehad, het voelt nu flink hard aan. Het echte testwerk heb ik nog niet kunnen doen. Ik had al erg snel een blokkerend voorwiel bij dit natte weer.
 

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.013
0
Fryslân
Vandaag eindelijk droog weer, dus even testen. En het remt echt een stuk lekkerder. Eerst wel even wennen. Maar elke milimeter dat je de remhandel indrukt heeft direct effect. Is goed :)

Vandaag ook de remblokjes maar even gecontroleert en 1 was bijna op, dus er maar nieuwe onder gezet. Dit zijn SBS Sinter blokjes.
Nu las ik net in een ander topic dit stukje van Maximum

Over remblokken kan ik je aanraden Nissin te nemen...vooral geen SBS, dat is klote spul...
Stalen remleidingen geven minder mee, dus je rem grijpt sneller aan, en is meer bijterig...
Waarom is SBS klotespul?