Stark Varg MX

Vier weken geleden stond er een aardige introductie in de Motoplus / Noppennieuws.
Foto's van de Nederlandse journalist. :)
PSX_20220719_175834.jpg
PSX_20220719_175756.jpg
 
Ik heb de dealer al om een proefrit gevraagd, als ik er 1 bestel ga ik wel bedelen om een stroompunt bij de crossbaan.
Het is wel zo dat de baan waar ik het meeste rij erg veel geluid gerelateerde problemen heeft. Zo'n stukje PR zullen ze niet laten schieten.

Edit: Ook zal ik nog een beetje overtuiging nodig hebben voor de onderdelen voorziening. Nu zit er geld van een 24MX man in, maar alsnog.
Het zou tof zijn als ze techniek zouden delen met andere merken. Zoals Beta met KTM, heel andere fietsen, maar veel wel gewoon passend op elkaar.
Een fusie of samenwerking met Rieju (ex GasGas waar die nu op ingezet hebben) zou tof zijn gezien ze in dezelfde regio produceren.
Rieju zal ook op enig moment over moeten op injectie of elektrisch. Voor de uitstoot van carb motoren hebben die kleine merken uitstel, maar geen afstel gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Resa Racing krijgt ze in ieder geval. Hebben een mini crossbaantje op de hoek. Stelt niet veel voor, maar zit een sprongetje in, wat bochten enz. Nogmaals, niks spectaculairs, maar krijg je er wel even wat meer gevoel bij dan de parkeerplaats op en neer.
 
Resa racing inderdaad :)

Welke kleur is jullie favoriet? (Neem je of zou je nemen)

Ik ga voor grijs!

(Je moet het toch ergens over hebben bij gebrek aan beter)
 
Ik zou m bruin maken, dan val je nog net iets minder op dan grijs als je in de bocht of achter de tafel ligt _O-

Wit zie je nog wel, maar die grijstint wordt in zo ongeveer ieders zicht weggevaagd.
 
Dat is inderdaad wel een dingetje @Erwin P . Ik vind het wel de mooiste “kleur”. Hmm… denk nog ff na (hebben gelukkig nog ff haha).

@patrickZ wit, grijs of rood :p
 
In april bij XL Moto handschoenen en laarzen gekocht.
Kreeg een mail van 24MX dat er een fout was in het voorraad systeem.
Het geld zou teruggeboekt worden.
Twee weken geleden toch maar gevraagd waar die €255,- retour boeking nog vandaan moest komen.

Als aanbetaling op een Stark Varg MX had ook gekund merk ik. :+
 
Heb 2 weken in ieder geval de reservering (100,-) geplaatst voor een Stark Varg in het Wit/80pk/voetrem. Ben er nog niet helemaal over uit of ik hem daadwerkelijk af ga nemen, maar ik vind het wel een heel interessante fiets.

Als ik hem afneem, dan wil ik zoveel mogelijk supermotard spul van m'n honda overzetten naar de Varg en er gewoon een super dikke supermoto voor de baan van maken. Wordt wel een zoektocht wat er allemaal wel en niet gaat passen, maar dat zien we dan wel.

Met sessies van 15-20min, en pauzes van minimaal 30-45 minuten tussen sessies is het volgens mij prima te doen qua bijladen. En een aggegaat hebben we toch altijd bij ons voor de bandenwarmers.
 
Met sessies van 15-20min, en pauzes van minimaal 30-45 minuten tussen sessies is het volgens mij prima te doen qua bijladen. En een aggegaat hebben we toch altijd bij ons voor de bandenwarmers.
Welke circuits rij je dan?
Hier zondag op Midland geweest. :)
 
Welke circuits rij je dan?
Hier zondag op Midland geweest. :)

Doe het net 2 jaar, volgende banen gehad:
- Assen Junior Track (Abbonement)
- Pottendijk
- Midland
- Villars
- Oschersleben
- Mirecourt
- Neerijnen
- Erzgebirgring
- Harswinkel

En afgelopen weekend weer 3 dagen naar Spa geweest met m'n Honda:
766d453794.png
 
@Erwin P ik hoorde dat er misschien nog mogelijkheden via buitenland waren, maar dat werd nog onderzocht. Maar misschien meer iets voor het Stark topic. (Meer weet ik echter niet)

Daar hoorde ik idd ook iets over, maar was me nog wat wazig. Ik denk dat via de RDW zelf ook wel moet lukken. Emissie enz ben je zo door. Straatlegaal maak setje van een moderne enduro fiets er op moet dat toch zo gedaan zijn...
 
Daar hoorde ik idd ook iets over, maar was me nog wat wazig. Ik denk dat via de RDW zelf ook wel moet lukken. Emissie enz ben je zo door. Straatlegaal maak setje van een moderne enduro fiets er op moet dat toch zo gedaan zijn...
Is wat mij betreft ook een optie ja! Die paar honderd euro kan er ook nog wel af, zeker als zo de 30 cent per liter benzine er weer bij komt 😱
 
Is wat mij betreft ook een optie ja! Die paar honderd euro kan er ook nog wel af, zeker als zo de 30 cent per liter benzine er weer bij komt 😱
Vraag me wel af. De verlichting enz werkt op 12V, waar ga je dat vandaan halen op de Stark? Zou hij ergens een 12V output hebben? Ik denk eigenlijk dat de kortste klap ergens een kleine 12V accu wegwerken is en LED verlichting voor en achter.

Edit: Volgens mijn ''achterkant bierviltje'' berekening scheelt me zo'n €30-€40 benzine per week aan crossen/hard enduro met huidige kosten.
 
Vraag me wel af. De verlichting enz werkt op 12V, waar ga je dat vandaan halen op de Stark? Zou hij ergens een 12V output hebben? Ik denk eigenlijk dat de kortste klap ergens een kleine 12V accu wegwerken is en LED verlichting voor en achter.

Edit: Volgens mijn ''achterkant bierviltje'' berekening scheelt me zo'n €30-€40 benzine per week aan crossen/hard enduro met huidige kosten.
Er zit ook een iPhone op met oplader. Dat zal wel los lopen!
 
Mijn grootste twijfelpunt is de telefoon / app. Ik verwacht van een motor dat ie het blijft doen, of de telefoon er nou op zit of niet (of verouderd is, kapot is, geen software ondersteuning meer, etc). Ik heb bij Resa hier al op gehint dat ze dat zouden kunnen navragen wanneer ze naar Barcelona gaan. Ik geloof niet dat de vraag erg leeft bij hen :) Maar wie weet!

Zelf hoop ik dat ie dan op of het laatste powerprofiel, of een standaard full power profiel komt. Of nog beter natuurlijk gewoon een open interface :) a guy can dream…
 
Ik geloof dat als de telefoon/dashboard module het opgeeft je nog met de app op een andere telefoon verder kon. Heb je alleen geen dashboard meer. Net als iedere crosser nu...

Mocht blijken dat die dingen regelmatig stuk gaan komt de aftermarket met een gestrekt been in denk ik. Ik hoop sowieso dat 24MX oid ook plaatwerk gaat verkopen.
 
Maar wat als de app het niet doet of niet meer wordt onderhouden? Als de app optioneel is en de fiets gewoon werkt (al dan niet met een beperking in ridermodi bv): prima. Maar als die vereist is, dan haak ik *mogelijk* af (hoewel ik de fiets waarschijnlijk voor dergelijke gebeurtenis al heb ingewisseld voor een nieuwere)..
 
Als die niet meer onderhouden wordt ben ik bang dat het ook klaar is met Stark zelf.

Alle auto/motor/brommer fabrikanten die binnen Europa leveren moeten tot 10 jaar na de laatste nieuwverkoop onderdelen blijven leveren. Een faillissement is de enige manier om daar onderuit te komen.

En tsja, is die app dan je grootste zorg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan