blinkybill
Die hard MF'er
- 27 okt 2005
- 786
- 0
Eh... ik had ook benzine in de luchtfilterkamers... dat probleem werd veroorzaakt doordat mijn vlotternaalden versleten waren. ik heb nu nog een probleempje dat woensdag hopelijk opgelost gaat worden door het synchroniseren van de carbs.
Voor suggesties van anderen omtrent mijn probleem, die zeker lijkt op het jouwe, kijk dan ff hier: Help!!! Benzine in de luchtfilter kamer.
iig: suc6!
Dan zou hij niet vonken, tochEen (gammel) schakelaartje in een zijstandaard, ofzo?
Dat was eigenlijk het eerste waar ik aan zat te denken.Is het misschien iets met het vacuum maken van het brandstofsysteem o.i.d.???? iets wat ik vergeten ben??
Dat was eigenlijk het eerste waar ik aan zat te denken.
Zit er op je kraantje geen vacuumslang? Grote kans dat je bij montage een l*lig slangetje vergeten bent.
"Vacuum" kan veel betekenen op verschillende plaatsen; hoe zaten die slangen vóór je herbouw?
Een tank moet lucht kunnen "trekken" anders komt de benzine er na een eerste slokje niet meer uit; als dat luchttrekken niet via een gaatje/kanaaltje door de dop plaatsvindt, dan is er een andere voorziening te verwachten in de vorm van iets slang- en/of pijp-achtigs.
Vlotterkamers moeten vrij geventileerd staan (overloop) anders vormt zich een dampbelletje boven de vlotter waardoor de vlotter niet meer hoog genoeg komt en de boel verzuipt.
Sommige lucht/damp-slangen mogen dus sowieso niet met elkaar worden verbonden.
Er bestaat bij sommige motoren ook nog zoiets als een vacuüm-slang op een bepaalde kraan- en/of brandstofpomp-functie maar daar heb ik geen kijk op, nooit van nabij gezien.
Aan de tank zit een 3e slang (die ik verbonden had met de carburateurs) dan moet dat de slang zijn die zorgen moet voor een luchtinlaat in de tank: dus deze komt nergens aanvast volgens jou dan???
Ook tussen beide carburateurs zit een slang: deze had ik verbonden met de tank luchtinlaat slang.....is dit dan de slang die zorgt voor de vlotterkamer ventilatie???
weet het niet of een gs500 een vacuumgestuurde benzinekraan heeft?dan moet de kraan ook een "pri" stand hebben
Beste mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Afgelopen zaterdag heb ik mijn motor(Honda CBR 600 RR '03) opgehaald van een grote beurt bij Overkamp motors in Delft. De motor heb ik naar huis gereden. De volgende dag heb ik hem buiten gezet voor een schoonmaakbeurtje. Gewoon met emmer en spons. Toen ik hier klaar mee was wilde ik de motor binnen zetten. Ik wilde hem dus startten maar jok sloeg niet meer aan. naar het volgende heb ik gekeken.
Benzine-> ok
Standaard-> in
Dodemansknop-> staat goed
Versnelling in zijn neutraal gezet. Wanneer ik hem wilde startten hoorde ik de startmotor wel draaien maar de motor zelf sloeg niet meer aan. Na gisteren nog geprobeert en vanmiddag maar sloeg niet aan. Nu de accu op is ben ik deze nu aan het bijladen.
Wie kan mij helpen bij dit probleem?
Weet ik niet; als de lucht-inlaat voor de tank via de dop loopt kan die andere slang best iets met kraan en carbs te maken hebben MAAR die grappen weet ik alleen van horen-zeggen en Veel Lezen op Dit Forum.
Carbs hebben ALTIJD een ventilatie hoger dan de vlotter op de vlotterkamer met een VRIJ uiteinde nodig en die wordt meestal uitgescholden voor "overloop".
Niet altijd zit daar een slang op, het kan ook domweg een nokje zijn met een gaatje erdoor en zelfs dan moet je nog uitkijken dat dat niet verstopt raakt.
Niemand???
zie vorige reactie.....(vocht tussen de contactpunten)