starter yamaha virago xv1100 1986

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Ik heb hier een starter van een virago xv1100. Ondertussen alles nagemeten: borstels, continuïteit, alles proper gemaakt, ...
Maar hij lijkt het nog steeds niet te doen. Normaal zou de starter toch moeten ronddraaien als ik de min van de batterij rechtstreek op de massa van de starter aansluit en de plus op de bout aan de zijkant?
IMG_20221101_120520291_MFNR.jpg


Iemand hier ervaring mee, of kan dat ding ook gewoon stuk zijn terwijl alle metingen goed zijn? Of doe ik iets verkeerd?

bedankt
 
wat versta jij onder" continuiteit" en "alle metingen" ? dat je meter een heel lage weerstand geeft tussen + en massa ? kan evengoed kortsluiting zijn.
trek je vonken als je de test met de losse kabels doet ?
 
Ik bedoel alle metingen die in mijn handboek vermeld staan. Ik bedoel continuiteit tussen lammellen op de motor. Ik trek inderdaad vonken als ik test met losse kabels.
zoals in dit voorbeeld:
 
ondertussen weer ingebouwd in de motor en hij doet het niet meer. Op de werkbank getest met startkabels en toen deed hij het. Na het inbouwen niet meer, ook niet rechtstreeks op de batterij. Ik weet nu niet of de batterij nog 100% is, is al eens te diep ontladen geweest.
Maar zou nu wel heel toevallig zijn moest die het net nu begeven. Als de startampere van een batterij te laag is, slaat de startmotor dan helemaal niet meer aan, of hoor je hem nog proberen? :)
 
Je zou sowieso het startrelais moeten horen klikken of rammelen, en met groot licht aan tijdens het starten heb je een goede indicatie van de accuconditie
 
Terug
Bovenaan Onderaan