Startkoppeling RSV Mille

ben bang van niet.
is niet bepaald een onderdeel wat je in de aftermarket vind.
misschien op de sloop, maar daar liggen deze blokken ook niet in grote aantallen.
of effe rondbellen, misschien is er een dealer die wat heeft liggen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn startkoppeling van mijn Mille is ver om zeep....... ben ik niet blij mee. Bij de dealer gaat het me ongeveer 700 euri's kosten. Iemand nog goedkopere alternatieven?

gr.


Ronald

Onderdeel heb ik ook net op een rsv mille uit 99 vervangen. onderdeel kost alleen al 411.44. Als je interesse hebt kan ik hem er voor je inzetten. kosten zullen dan iets lager uitvallen dan die jij noemt.
 
Onderdeel heb ik ook net op een rsv mille uit 99 vervangen. onderdeel kost alleen al 411.44. Als je interesse hebt kan ik hem er voor je inzetten. kosten zullen dan iets lager uitvallen dan die jij noemt.


Hoi

Ik vind het een mooi aanbod van je maar ik zie dat je in zoetermeer zit. Ook gezien het feit mijn startkoppeling het af en toe helemaal niet meer doet. Ik heb ff geen trek om erg ver van huis te gaan met de kans om halverwege stil komen te staan. Ik had van de dealer ook al te horen gekregen dat het onderdeel op zich ook erg duur is.

groet
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een mooi aanbod van je maar ik zie dat je in zoetermeer zit. Zelf kom ik uit Terneuzen (zeeland) dus dat is nogal een eindje weg. Ook gezien het feit mijn startkoppeling het af en toe helemaal niet meer doet. Ik heb ff geen trek om erg ver van huis te gaan met de kans om halverwege stil komen te staan. Ik had van de dealer ook al te horen gekregen dat het onderdeel op zich ook erg duur is.

Het enige wat je moet doen is zorgen dat die niet afslaat, lijkt me toch niet zo'n probleem?
 
Om een RSV mille aan te duwen moet je van goede huize komen....
Gebruikt zul je een startkoppeling niet vinden, het is een kwaal bij de mille.
De oplossing om het in de toekomst te voorkomen is altijd zorgen voor een accu die in topconditie is. Dus eens per jaar een nieuwe accu.
:^

En een net even tikje pittigere accu is ook vrij gebruikelijk bij de aprilia's. Wel kans dat je dan een iets langer boutje moet gebruiken voor het beugeltje waarmee je hem vast legt.
 
Om een RSV mille aan te duwen moet je van goede huize komen....
Gebruikt zul je een startkoppeling niet vinden, het is een kwaal bij de mille.
De oplossing om het in de toekomst te voorkomen is altijd zorgen voor een accu die in topconditie is. Dus eens per jaar een nieuwe accu.

In je eentje is het een bijna zinloze opgave, maar met z'n tweeën of drieën is het geen probleem.
 
ik krijf m'n ducje ook aangeduwd, is best te doen. alleen. Je zet hem in z'n 1 en loopt naar achteren, tot je niet verder kan. Dan staat de zuiger tegen de compressie aan. Dan zet je hem in z'n 1 of 2 en ga je rennen met je koppeling in, springt er op en als je je koppeling loslaat staat ie aan.
 
Bekend probleem, veroorzaakt door een uitgelubbert veertje van nog geen 50 eurocent :X
Een startkoppeling van een BMW F800 F650 schijnt te passenen is stukken goedkoper (ook rotax).
Vraag me alleen of je er met alleen de startkoppeling bent: vaak zijn de tandwielen waar de startkoppling op loopt ook niet meer helemaal 100%

Een linkje naar de wel gedocumetneerde bron :Y
Sprag Clutch - Freewheel - Starter Clutch

En als je het zelf wil gaan doen:
How to replace your sprag clutch.
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem, veroorzaakt door een uitgelubbert veertje van nog geen 50 eurocent :X
Een startkoppeling van een BMW F800 F650 schijnt te passenen is stukken goedkoper (ook rotax).
Vraag me alleen of je er met alleen de startkoppeling bent: vaak zijn de tandwielen waar de startkoppling op loopt ook niet meer helemaal 100%

Een linkje naar de wel gedocumetneerde bron :Y
Sprag Clutch - Freewheel - Starter Clutch

En als je het zelf wil gaan doen:
How to replace your sprag clutch.

hmz, bmw F650 past ook? zou mooi zijn..zeker als dit goedkoper is! Om het zelf te doen heb je een poelitrekker nodig(een met uitwendige draai..welke maat weet ik zo ff niet of een bout van die diameter)...als je t wilt weten stuur dan een PM dan meet ik em ff op. Bij de bike waar ik aan bezig ben zat ie erg vast! heb em heet moeten stoken.
 
Bekend probleem, veroorzaakt door een uitgelubbert veertje van nog geen 50 eurocent :X
Een startkoppeling van een BMW F800 F650 schijnt te passenen is stukken goedkoper (ook rotax).
Vraag me alleen of je er met alleen de startkoppeling bent: vaak zijn de tandwielen waar de startkoppling op loopt ook niet meer helemaal 100%

Een linkje naar de wel gedocumetneerde bron :Y
Sprag Clutch - Freewheel - Starter Clutch

En als je het zelf wil gaan doen:
How to replace your sprag clutch.


Kan iemand bevestigen dat het onderdeel van de F-650 past???
 
Terug
Bovenaan Onderaan