Startmotor speelt op

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.616
10.717
Andere kant van de evenaar
Heren,

De startmotor van mijn GS1000 krijgt de krukas niet rond als het blok warm is, begon zo ineens, accuspanning is dan zo'n 13.3 Volt.
Als het blok koud is gaat het goed.
Na een paar keer op de startknop te drukken start ie vaak wel, maar met moeite.

Wat kan dit zijn?
De koolborstels zijn dacht ik nog wel goed, maar zo ver ik weet is dit geen symptoom van versleten koolborstel.


Dank u
 
Probeer eens je startrelais te overbruggen bij een warme start, is t hetzelfde dan je starter laten testen op je anker wikkelingen of er geen te grote weerstand / sluiting is bij warme motor.
Deden we indertijd met zo'n 'katteoog' .
 
Het is een GS1000, er zit een nieuwe dynamo in die wat meer vermogen zou hebben dan de standaard, er zit een Electrex spanningsregelaar op.
Ik heb er wel een benzinepomp op zitten, en ik heb altijd mijn licht aan.
Zou het kunnen zijn dat mijn dynamo toch NET niet genoeg bij laadt?
 
Het is een GS1000, er zit een nieuwe dynamo in die wat meer vermogen zou hebben dan de standaard, er zit een Electrex spanningsregelaar op.
Ik heb er wel een benzinepomp op zitten, en ik heb altijd mijn licht aan.
Zou het kunnen zijn dat mijn dynamo toch NET niet genoeg bij laadt?
Misschien wel een beetje teveel?
Wordt je batterij warm/heet?
 
Heren,

De startmotor van mijn GS1000 krijgt de krukas niet rond als het blok warm is, begon zo ineens, accuspanning is dan zo'n 13.3 Volt.
Als het blok koud is gaat het goed.
Na een paar keer op de startknop te drukken start ie vaak wel, maar met moeite.

Wat kan dit zijn?
De koolborstels zijn dacht ik nog wel goed, maar zo ver ik weet is dit geen symptoom van versleten koolborstel.


Dank u
Wat ik lees is dat je motor goed start als deze koud is ,meestal gaat het daar fout .
jou motor gaat moeilijk doen( starten ) als deze warm is .
vraag:
start jij deze motor als hij koud is kort nadat je een accu lader afgekoppeld heb.*
of gewoon koud bv volgende dag **
* controleer dan jou accu spanning bij warme motor tijdens het starten ,deze moet meer zijn/ blijven dan 13 v
** start eens de warme motor met hulp accu rechtstreeks middels goede startkabels .
hoor graag van je
 
Wat ik lees is dat je motor goed start als deze koud is ,meestal gaat het daar fout .
jou motor gaat moeilijk doen( starten ) als deze warm is .
vraag:
start jij deze motor als hij koud is kort nadat je een accu lader afgekoppeld heb.*
of gewoon koud bv volgende dag **
* controleer dan jou accu spanning bij warme motor tijdens het starten ,deze moet meer zijn/ blijven dan 13 v
** start eens de warme motor met hulp accu rechtstreeks middels goede startkabels .
hoor graag van je
Accu wordt nooit afgekoppelt
 
Om alles eens een heel stuk duidelijker te maken motor warm laten lopen met je auto er bij startkabels (geen gamma plastic dure nep kabels ) en via je auto over starten rechtstreeks op je motor.
Dat je accu nieuw is zegt niets alleen een accu test. je dient vanaf het begin te beginnen . wat is bv je accu spaning tijdens het het starten koud dan wel warm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan