• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Steeds meer "lawaai"

Mosseltje

MF veteraan
Lid geworden
19 okt 2004
Waarderingsscore
64
Ik heb op mijn KLR650C een laser sport uitlaat gemonteerd.

Deze geeft heerlijke volle klappen.

Maar het lijkt wel alsof de klappen steeds luider worden. Dit weekend heeft iemand me zelfs hierop gewezen. Ook als ik rij lijkt het net of de motor meer lawaai maakt dan een maand geleden.

Nu zit de uitlaat er pas max. 4000km op dus zou ik denken dat deze nog niet versleten is.

Iemand hier een verklaring voor?

Het gaat om de volgende uitlaat:

full

wellicht binnewerk eens nakijken (indien mogelijk)
Redrider heeft hetzelfde gehad met zijn CRD-demper

-dempingswol kan zijn weggeschroeit
-geperforeerde buis kan gescheurd zijn
-demper kan ergens anders lek zijn
-etc.

[edit]
of als hij nieuw is raakt hij nu pas ingereden (zie onder)

Zelfs uilaten moeten 'ingereden' worden. Klinkt een beetje debiel, maar uitlaten kunnen na verloop van tijd luider gaan klinken omdat bv dempingsmateriaal eruit is geblazen of dat het binnenwerk zich is gaan zetten. Niet elke uitlaat heeft er last van overigens.

Tja, op dit moment vind ik het extra lawaai alleen maar leuk maar het moet niet veel meer gaan worden.

Maar nog nooit gehoord dat je uitlaten ook moet inrijden. bedankt.

Er zit wel een deuk in m'n uitlaat maar die kwam erin toen de demper er net 3 dagen op zat. (Typisch |( )

Ik heb hier ook 'last' van. Mijn demper is voor de 3e keer ik korte tijd helemaal leeg. Ik heb erg fijn brommerdempingswol gebruikt. Maar waar kan je echt van die grove glaswol halen? Dat word er veel minder snel uitgeblazen toch?

1 cilinders blazen door de pulsaties die dempingswol toch aan gort... Niet te voorkomen...af en toe op nieuw vullen luidt het devies...

1 cilinders blazen door de pulsaties die dempingswol toch aan gort... Niet te voorkomen...af en toe op nieuw vullen luidt het devies...

Maar er is niet meer dan 4000km mee gereden. Zo'n demper moet toch minstens het 5 voudige daarvan kunnen hebben voordat ie op is? :?

Er zit trouwens geen ritssluiting op dus betekent dat ik deze open moet snijden en weer dichtlassen?

Maar er is niet meer dan 4000km mee gereden. Zo'n demper moet toch minstens het 5 voudige daarvan kunnen hebben voordat ie op is? :?

Er zit trouwens geen ritssluiting op dus betekent dat ik deze open moet snijden en weer dichtlassen?

Oja...is een produro...kun je idd geen klinknagels van uitboren...(toch??)
Heb zelf wel eens wat geexpirimenteerd, ging goed met de edempingswol tot ik eens echt gas gaf... Binnen het uur was het weer takkeherrie (is wel een semi-eigenbouw demper, maargoed, werkt hetzelfde..)

Die produro's hebben geen wol er in dacht ik hoor.. alleen kamers, dus indraaien is er ook niet bij.
Misschien moet je het toch bij je geweten zoeken? :+

wat ik met me dempingswol doe (gewoon glaswol van de gamma) ik maak een beetje behangerslijm aan en drenk heel voorzichtig de wol daarin ( dus niet zeiknat maken) dan drapeer je dat voorzichtig in de uitlaat en druk het een klein beetje aan zo ga je door tot je de buitenkant bereikt hebt en dan gewoon ff lekker laten drogen. je zal zien dat het een knap stuk langer gaat duren eer alles eruit geblazen is.

Ik vind dit wel echt goed klinken... :} Proberen waard.

ik vul hem met staalwol werk als de beste en gaat niet op je moet er wel op letten als je hem vult ook met de originele vulling die overal kan kopen
dat je deze vulling lekker aanstampt van het begin tot het eind anders is deze zo weg

Ik prop om de 500 km wel een nieuwe sok in de uitlaat.

Ik kwam vanochtend een politiefuik tegen met meer dan 6 wagens en 3 motoren en ik mocht gewoon door rijden.

:}

Ik prop om de 500 km wel een nieuwe sok in de uitlaat.

Ik kwam vanochtend een politiefuik tegen met meer dan 6 wagens en 3 motoren en ik mocht gewoon door rijden.

:}

Jaja, dat deed ik ook eens, omdat ik net te weinig dempingswol had om het mooi strak erin te persen. Toen kreeg ik Batmobile achtige taferelen; een mooie constante vlam in de pijp.

Jaja, dat deed ik ook eens, omdat ik net te weinig dempingswol had om het mooi strak erin te persen. Toen kreeg ik Batmobile achtige taferelen; een mooie constante vlam in de pijp.

Hmmmmm, op zich ook niet zo verkeerd. })

Hmmmmm, op zich ook niet zo verkeerd. })

Inderdaad, maar dan komt er dus wel gesmolten zooi overal overheen zetten...

Ik denk dat ik voor glaswol met behanglijm en horgaas ga (en die dB-killer slijp ik er ook even uit :9 )

Ik ga eerst eens meten hoeveel Db er eigenlijk uitkomt.

Dit kan zaterdag bij www.mozamo.nl inclusief een vermogenstestbank tegen gereduceerd tarief.

Lijkt me wel handig.

ProDuro? je zei toch sport?

Ik zal nog eens goed luisteren als ik je weer es door nieuwe brug zie rijden, of ben jij dat niet mossel?

ProDuro? je zei toch sport?

Ik zal nog eens goed luisteren als ik je weer es door nieuwe brug zie rijden, of ben jij dat niet mossel?

Nieuwe brug??? Hmm, ik rij elke dag langs het kanaal van Haarlem naar Halfweg en ik duik daar Spaarnwoude in om zo naar m'n werk in het Westelijk havengebied te komen.

Nieuwe brug is geloof ik iets verder langs het kanaal, toch? :? Maar in het weekend rij ik eigenlijk overal rond Haarlem.

Heb jij eigenlijk een MF sticker? Zoniet dan spot ik je regelmatig. Als je wel een sticker hebt dan zwaai ik telkens naar de verkeerde. |(

Is en Laser, type Produro. Weet alleen niet of het de legale of de sportversie is..

Er is niet veel legaal aan m'n motor en de uitlaat zeker niet. De sport versie was ook 10 eurie goedkoper.

Laatst bewerkt:
als het dempingsmateriaal verschroeid is..zou ik bij www.henko-exhaust.nl nieuw spul kopen. ben een keer daar geweest met een hele dag tekst en uitleg over uitlaten...die weet echt wel waar ie over praat...doen!
dennis

Nieuwe brug??? Hmm, ik rij elke dag langs het kanaal van Haarlem naar Halfweg en ik duik daar Spaarnwoude in om zo naar m'n werk in het Westelijk havengebied te komen.

Nieuwe brug is geloof ik iets verder langs het kanaal, toch? :? Maar in het weekend rij ik eigenlijk overal rond Haarlem.

Heb jij eigenlijk een MF sticker? Zoniet dan spot ik je regelmatig. Als je wel een sticker hebt dan zwaai ik telkens naar de verkeerde. |(
Dus jij was het die steeds langsbrulde over de ringvaart :) ik woon aan de overkant nl.
Ik heb geen sticker ;) sinds kort trouwens ook een Produro :} geweldig.

Cya around mossel!

Terug
Bovenaan Onderaan