Stop met zeiken (bekeuringen)

een paar jaar terug werdt er op de Oostvaardersdijk geflitst door een mobiele flitstroel 25graden buiten en zij lag te zonnen langs de dijk komt er een motorrijder langs die wordt geflist (100 ipv 80 )keert en ramt de camera omver :} heeft helaas nooit kunnen bewijzen dat flitsmiep niet in de auto zat

camera omraggen vind ik wel een goede oplossing, maar hoezo niet kunnen bewijzen dat die miep in de auto zat? Neem aan dat die motorrijder niet gestopt en een rechtzaak is begonnen maar gewoon is doorge :]
 
Op dinsdag 22 januari 2002 16:59 schreef Xiphias een verhaaltje:

Sorry, maar dat was nog eens werken! Alleen was\'t blijkbaar een vergissing.. dat kan nu eenmaal gebeuren.
 
volgens mij krijg je 10 % van iedere bekeuring die er gint wordt.
als je zo eiverig bent met betalen zet dan even je adres op het forum kan ik ze door stuuren..
 
Ik reed zaterdag op een 80-weg. Keek op mijn kmteller (de verkeersituatie liet het ruim toe, even niet alle aandacht op het verkeer te vestigen, maar even op iets wat er ook wel mee te maken heeft), zag dat ik te hard reed en liet dus het gas los....FLITS :( :( :( :( :( :( :( Daar kan ik dus niet vrolijk van worden. Ik had toch GVD al zelf gezien dat ik te hard reed, nou ja, op de kmteller dan he, het verkeer werd er niet gevaarlijker door en ik had dus al maatregelen genomen! Verstandige maatregelen, want ineens remmen was totaal overbodig (nou ja, had ik de flitser gezien dan had ik natuurlijk wat anders gedaan). Dus ik ga zeker een brief terugsturen.
zo begint je nieuwe seizoen dus al lekker :(

wat een zielig gedoe die bekeuringen
ik wil dan wel voor dat geld iets extras krijgen vind ik, bijv betere instructies aan AUtomobilisten die niet weten wat een motor is

als je zo een iemand vraagt of ze op een motor willen, voor geen goud hoor je dan ( terugkijkend op hun rijgedrag is dat dus wel weer te verklaren )
 
Ik baal ook stevig van al die snelheidscontroles. Maar intussen is het ook een sport geworden om snelheidscontroles op tijd te zien en dan flink in de ankers te gaan. Ik rijd meestal harder dan mag (niet te hard), maar heb nog maar 1 bekeurinkje gehad.

Heel simpel:
1) als je een flitskast over het hoofd ziet heb je een brilletje nodig.
2) iedere auto die naast een provinciale weg geparkeerd staat kan een camera auto zijn.
3) verdachte, vreemde objecten in de berm dan snelheid minderen
4) bij een viaduct even inhouden, daar kan een camera achter staan
5) ver vooruit kijken, dan zie je de aasgieren eerder staan
6) binnen de bebouwde kom niet harder rijden dan toegestaan. Tenzij het naar je gevoel gemakkelijk kan en dat is alleen als alles te overzien is, waardoor je ook camera\'s ook niet over het hoofd ziet.
7) verdachte auto achter je meteen inhouden en auto voorbijlaten. Beter er achteraan dan voorblijven.

Ik lijk soms wel een beetje paranoide, maar het werkt wel. En toch tik ik regelmatig de 200 kph aan.

Of ik heb gewoon altijd stom geluk gehad :?
 
Iedereen die voor meteen betalen is;
Vorig jaar stond op de begroting een bedrag van 1 miljard (1.000.000.000,-) dat aan verkeersboetes MOEST worden binnengebracht. We kunnen dus zo netjes gaan rijden als we willen (niet zo netjes, dus eigenlijk), betalen moet je toch wel. Uit de lengte of de breedte.
 
Ik baal ook stevig van al die snelheidscontroles. Maar intussen is het ook een sport geworden om snelheidscontroles op tijd te zien en dan flink in de ankers te gaan. Ik rijd meestal harder dan mag (niet te hard), maar heb nog maar 1 bekeurinkje gehad.

Heel simpel:
1) als je een flitskast over het hoofd ziet heb je een brilletje nodig.
2) iedere auto die naast een provinciale weg geparkeerd staat kan een camera auto zijn.
3) verdachte, vreemde objecten in de berm dan snelheid minderen
4) bij een viaduct even inhouden, daar kan een camera achter staan
5) ver vooruit kijken, dan zie je de aasgieren eerder staan
6) binnen de bebouwde kom niet harder rijden dan toegestaan. Tenzij het naar je gevoel gemakkelijk kan en dat is alleen als alles te overzien is, waardoor je ook camera\'s ook niet over het hoofd ziet.
7) verdachte auto achter je meteen inhouden en auto voorbijlaten. Beter er achteraan dan voorblijven.

Ik lijk soms wel een beetje paranoide, maar het werkt wel. En toch tik ik regelmatig de 200 kph aan.

Of ik heb gewoon altijd stom geluk gehad :?
toegevoegt
8)staat er een kliko verdacht langs de weg inhouden(ja soms staat ze zelfs lang de snelweg :? )
idd goed oplossing zo doe ik het ook

:^ :^ :^ :^
 
Jongens jullie hebben wel pech zeg!!!! Omdat al die onzin van Den Haag mij al lang de pijp uit hangt heb ik enige tijd geleden het volgende besloten.

De Nederlandse wet is voor mij niet meer geldig. Dit bevalt me tot nu toe prima. Er gelden geen verkeersregels meer voor mij, en snelheidsbeperkingen dus ook niet. Ik moet alleen uitkijken met al die eikels in koekblikken voor wie de wet wel geldig is. Die runderen houden zich namelijk aan de snelheid, en dat is dus regelmatig flink remmen. Voor de rest.... een echte aanrader!!

:j :]
 
Jongens jullie hebben wel pech zeg!!!! Omdat al die onzin van Den Haag mij al lang de pijp uit hangt heb ik enige tijd geleden het volgende besloten.

De Nederlandse wet is voor mij niet meer geldig. Dit bevalt me tot nu toe prima. Er gelden geen verkeersregels meer voor mij, en snelheidsbeperkingen dus ook niet. Ik moet alleen uitkijken met al die eikels in koekblikken voor wie de wet wel geldig is. Die runderen houden zich namelijk aan de snelheid, en dat is dus regelmatig flink remmen. Voor de rest.... een echte aanrader!!

:j :]

:^

Het enigste waar ik me nog aan hou zijn de voorrangsregels en stoplichten...
 
:^ (N.B.: ook pas 2 bonnen in 23 jaar! Voor te hard rijden welteverstaan!)Ik rij ook nooit te hard trouwens ;)

je zegt:\'Ik rij ook NOOIT te hard trouwens ;) \'
maar je hebt wel 2 bonnen in 23 jaar voor te hard rijden. dus je rijd wel eens te snel. :?
 
camera omraggen vind ik wel een goede oplossing, maar hoezo niet kunnen bewijzen dat die miep in de auto zat? Neem aan dat die motorrijder niet gestopt en een rechtzaak is begonnen maar gewoon is doorge :]

hij is niet doorgereden maar ter plaatse staande gehouden zoals dat in vaktermen heet

helaas voor hem :(
ze hadden z\'n kenteken toch al op film staan

volgens de flitsmiep was ze even piesen ,een uur zeker ?? :j
 
Jongens jullie hebben wel pech zeg!!!! Omdat al die onzin van Den Haag mij al lang de pijp uit hangt heb ik enige tijd geleden het volgende besloten.

De Nederlandse wet is voor mij niet meer geldig. Dit bevalt me tot nu toe prima. Er gelden geen verkeersregels meer voor mij, en snelheidsbeperkingen dus ook niet. Ik moet alleen uitkijken met al die eikels in koekblikken voor wie de wet wel geldig is. Die runderen houden zich namelijk aan de snelheid, en dat is dus regelmatig flink remmen. Voor de rest.... een echte aanrader!!

:j :]
:^

Ik hou me aan verkeeslichten, voorrang, knipperlichten, max. snelheden bij scholen en woonwijken enzo. Verders... :]
 
Ik zal nooit zeuren als ik een boete krijg, maar mag toch zeker wel proberen er onder uit te komen.
Kan met dat geld heus wel andere leuke dingen verzinnen.

Maar ik mag wel zeuren als er een heel kranteartikel ooit eens in de HC stond over het hoe en waarom van flitsen.namelijk verkeersveiligheid. Gaven ze twee voorbeelden,

1- langs het Zuiderpark, want veel overstekende kinderen die in park gaan spelen.

2- Maanweg, brede weg door industrieterrein, want namelijk veel vrachtverkeer wat moet keren, en inparkeren, en veel mensen die de weg zoeken.

Mag jij raden hoe laat ze daar zeer regelmatig staan te flitsen. IDD, 0m 22.00. Zal inderdaad erg druk zijn op industrieterrrein en nog meer spelende kinderen ik het park.

Zeg gewoon dat je geld nodig heb, maar ga iig niet leugentjes verspreiden, ben niet achtelijk.

En nu hieronder nog even het verhaal waarover hierboven al gesproken is, van die KLPD knakker.

misc.php


 
Ik baal ook stevig van al die snelheidscontroles. Maar intussen is het ook een sport geworden om snelheidscontroles op tijd te zien en dan flink in de ankers te gaan. Ik rijd meestal harder dan mag (niet te hard), maar heb nog maar 1 bekeurinkje gehad.

Heel simpel:
1) als je een flitskast over het hoofd ziet heb je een brilletje nodig.
2) iedere auto die naast een provinciale weg geparkeerd staat kan een camera auto zijn.
3) verdachte, vreemde objecten in de berm dan snelheid minderen
4) bij een viaduct even inhouden, daar kan een camera achter staan
5) ver vooruit kijken, dan zie je de aasgieren eerder staan
6) binnen de bebouwde kom niet harder rijden dan toegestaan. Tenzij het naar je gevoel gemakkelijk kan en dat is alleen als alles te overzien is, waardoor je ook camera\'s ook niet over het hoofd ziet.
7) verdachte auto achter je meteen inhouden en auto voorbijlaten. Beter er achteraan dan voorblijven.

Ik lijk soms wel een beetje paranoide, maar het werkt wel. En toch tik ik regelmatig de 200 kph aan.

Of ik heb gewoon altijd stom geluk gehad :?

:^ Tja, wat is geluk he? :P
 
Op dinsdag 22 januari 2002 21:18 schreef HELLdesker het volgende:
Hulde aan Prof.dr. B. Smalhout :}

Zijn 2 reactie\'s

gaat om eerste van A.C. Vogel

Wel opletten he ;)
 
Jongens jullie hebben wel pech zeg!!!! Omdat al die onzin van Den Haag mij al lang de pijp uit hangt heb ik enige tijd geleden het volgende besloten.

De Nederlandse wet is voor mij niet meer geldig. Dit bevalt me tot nu toe prima. Er gelden geen verkeersregels meer voor mij, en snelheidsbeperkingen dus ook niet. Ik moet alleen uitkijken met al die eikels in koekblikken voor wie de wet wel geldig is. Die runderen houden zich namelijk aan de snelheid, en dat is dus regelmatig flink remmen. Voor de rest.... een echte aanrader!!

:j :]
Dankuwelzeerbeleefd meneer met zelfde mening :P
Stop voor rood, geef voorrang waar moet, en voor de rest :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan