STORM op komst... VTR 1000F (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou ik toch eigenlij kwel een tekeningetje ofzo moeten hebben, met afmetingen enzo, anders kan ik geen uitspraken doen over hoe lang het duurt...

Ik kan me nou namelijk nog niet echt voorstellen hoe dat beugeltje eruit zou moeten zien... dus dan word lastig voorspellen...

ja kan me voorstellen, ik zal eens een foto opzoeken/maken en de afmetingen opmeten :)
 
Dag allen,

Het is weer heerlijk zomer en de temperaturen zijn weer super, en daar heb ik een vraagje over.

Vorig jaar heb ik op een zeer warme dag een probleempje gehad dat ik na het tanken met een goeie gang de snelweg op reed en mn vtr begon te horten en te stoten en vervolgens vermogen verloor en volgens mij door ging op 1 cilinder daarna zette ik hem aan de kant en lag er een hele plas onder mn motor met een mix van olie en benzine.

Toen heb ik ongeveer een 15 min gewacht en gestart en hij liep weer prima dus ik dacht ik kijk wel wanneer en of het weer gebeurt. Dat is daarna niet meer gebeurt tot op heden.

Een week geleden was ik lekker op vakantie met de brommer en op een lekker warme dag ging ik lekker blazen, tank was natuurlijk snel leeg en ik gooi hem vol en ga vervolgens vrolijk verder waar ik gebleven was met gassen. Toen gebeurde het weer de vtr begon te horten en te stoten en gaf mij het gevoel op een cilinder te lopen. Ik zet hem stil en weer een plas olie met benzine.

Mijn vraag dan ook heeft iemand anders daar ook wel eens last van en weet iemand misschien waar het aan ligt en of het kwaat kan voor mijn liefje... en wat ik er mogelijk aan zou kunnen doen.

Ik heb het gevoel dat het mogelijk ligt aan de koude benzine maar weet niet of dat realistisch is.

Let me know en alvast THX O-)
 
Ik heb ook op warme dagen dat ie na het tanken er wel eens mee op wilt houden. Heb geen plas olie/benzine eronder liggen dan.

Bij mij is het de onluchting van de tank, kwestie van tankdop openen en kan vervolgens weer verder...

Dit doet ie dus alleen bij warm weer en als ik hem tot de rand toe vul...
 
Laatst bewerkt:
@Wout! en Mystman: Dit is een bekend VTR euvel, de ontluchtingsslangen van de tank lopen zoals hij origineel geleverd is niet goed. Probleem treedt alleen op bij volle tank en meestal na remmen. Oplossing is heel simpel, de slangetjes moeten even anders geplaatst worden. In 1 van de oudere topics heb ik deze modificatie een keer gepost en aangezien ik nu op het werk ben heb ik ff geen tijd om d'r naar te zoeken.
Als iemand hem kan vinden, is het misschien ook wel iets voor de startpost.
 
full


VTR uit 2005
Getint puig-ruitje
Zelf gemoderniseerde dempers :9~
Kleine knippers voor en achter
Kleine spiegels (waar je geen f**k door ziet)
Undertray
Meegespoten (hoe heet zo'n ding) blokspoiler?
Ram mount voor film/fotocamera op te bevestigen (eindelijk)
 
@Wout! en Mystman: Dit is een bekend VTR euvel, de ontluchtingsslangen van de tank lopen zoals hij origineel geleverd is niet goed. Probleem treedt alleen op bij volle tank en meestal na remmen. Oplossing is heel simpel, de slangetjes moeten even anders geplaatst worden. In 1 van de oudere topics heb ik deze modificatie een keer gepost en aangezien ik nu op het werk ben heb ik ff geen tijd om d'r naar te zoeken.
Als iemand hem kan vinden, is het misschien ook wel iets voor de startpost.
True that, ik had er vooral last van na zeer hard remmen/stoppies maken. Hij begon dan op 1 poot te lopen. Had ergens een afbeelding vandaan geplukt en 1 van de slangen anders gelegd, 1 minuut werk en hielp super! Blijkt nu wel dat de site waar die afbeelding stond uit de lucht is (dezelfde site waar die Bafflectomy uitlaat mod op stond). Ik heb wel op de duitse higgens site nog een afbeelding gevonden, maar hier veranderen ze volgens mij meer dan dat nodig is.

Higgens Shop, Tipps und Tricks Seite
 
Ok, hier mijn bijdrage voor de OP:

1998, Mods: double bubble smoked kuipruit, undertray (in kleur), RVS kentekenplaathouder, kleine knippers voor en achter, K&N luchtfilter en Dynojet (dik 110 achterwiel pk's), titanium Laser dempers met aangepaste steunen, Banden: Dunlop Roadsmart (voor en achter).

Het is me helaas niet gelukt het beeld te verkleinen (ondanks de zoekfunctie), dus hier the big picture. Svp verkleinen voor de OP. Excuus voor het ongemak.

full
 
Laatst bewerkt:
ppppffffffff gewoon power wheelies in de 2 ruim over de 200 O-)


He Sparc! Toch een 4 cyl geworden? Mooie fiets man! Power wheelies indrdd makkelijk zat! Ik vind 145 pk zat maar die 178 van de soes liegen er echt niet om, toch? Gaat wel van zijn plek zeker.

Doe rustig aan man *D Met de veter lucky geweest dus kijk goed uit.
 
@Wout! en Mystman: Dit is een bekend VTR euvel, de ontluchtingsslangen van de tank lopen zoals hij origineel geleverd is niet goed. Probleem treedt alleen op bij volle tank en meestal na remmen. Oplossing is heel simpel, de slangetjes moeten even anders geplaatst worden. In 1 van de oudere topics heb ik deze modificatie een keer gepost en aangezien ik nu op het werk ben heb ik ff geen tijd om d'r naar te zoeken.
Als iemand hem kan vinden, is het misschien ook wel iets voor de startpost.


Ja opzich heb ik geen last van een 1 loper dan wel uitvallen na het tanken danwel plas benzine olie etc ... Maar wilde al wel aantal dagen geleden al aan jullie allen vragen of jullie af en toe ook een benzine lucht ruiken rondom je VTR.. Heb da nog wel is nl.. Gaf de schuld eerder altijd aan mijn mederijders.. maar bij een (en het is niet de nieuwe deo van AXE die ik gebruik..) solo rit rook ik het nog steeds... Meestal wel naar een iets wat ruiger ritje wheelies kneedowns etc.. dan ruikt ik het.... Maar goed als ik dat zo lees zal het ook wel iets met die slangetjes te maken hebben ....
 
Beste VTR collega's,

Ik overweeg om een superbike stuur te plaatsen, maar ik wil daarvoor niet de kuip gaan inkorten. :N
Ik heb hier al één en ander over gevonden in vroegere draadjes, maar nergens een echt degelijke uitleg met overzicht van welke stukken je exact moet bestellen (typenummer kit of onderdelen e.d.) bij bvb louis.de
Ik ben al verschillende kits tegengekomen op inet, maar bij allen moet de kuip worden ingekort... |(

Zijn er ervaringsdeskundigen? :}
 
Beste mede-vutters,

Wellicht al eens eerder besproken maar na een tijdje zoeken nog geen mede-vutter gevonden die voor met een pilot power en achter met een pilot road 2 rijd (wel andere motoren maar geen vtr). Nou ben ik zelf geen voorstander van banden 'mixen" maar de power was wel erg snel vierkant terwijl de voorband nog fris is. Wil voor ook graag optimale grip houden (is mijn ABS, zeg maar) en wat dat betreft vind ik persoonlijk de power het beste alternatief.
Na telefonisch contact met Michelin blijkt het geen probleem dit rubber te mengen op de firestorm. Dus zojuist een pilot road 2 achterband er onder laten lepelen.
1ste indruk (7km. nat wegdek) Erg positief. Bij het wegrijden last van doorslippend achterwiel in 1ste versnelling, rustig bochtje om, gas in 1, weer doorslip, door naar 2, volgas geen probleem, vaart minderen voor spoorwegovergang, terug naar 1, volgas resulteerde in een liftend voorwiel! OK dan..., als je na 300 meter met een nieuwe, koude band op een zeiknat wegdek je voorwiel lift kan het geen beroerd bandje zijn... Stuurt meteen ook wat frisser maar dat is logisch vergeleken met een power die echt op was.

Kortom voorlopig geen spijt van het "mixen". Zal na div. km. nog wel eens updaten mocht daar interesse voor zijn.
 
Beste mede-vutters,

Wellicht al eens eerder besproken maar na een tijdje zoeken nog geen mede-vutter gevonden die voor met een pilot power en achter met een pilot road 2 rijd (wel andere motoren maar geen vtr). Nou ben ik zelf geen voorstander van banden 'mixen" maar de power was wel erg snel vierkant terwijl de voorband nog fris is. Wil voor ook graag optimale grip houden (is mijn ABS, zeg maar) en wat dat betreft vind ik persoonlijk de power het beste alternatief.
Na telefonisch contact met Michelin blijkt het geen probleem dit rubber te mengen op de firestorm. Dus zojuist een pilot road 2 achterband er onder laten lepelen.
1ste indruk (7km. nat wegdek) Erg positief. Bij het wegrijden last van doorslippend achterwiel in 1ste versnelling, rustig bochtje om, gas in 1, weer doorslip, door naar 2, volgas geen probleem, vaart minderen voor spoorwegovergang, terug naar 1, volgas resulteerde in een liftend voorwiel! OK dan..., als je na 300 meter met een nieuwe, koude band op een zeiknat wegdek je voorwiel lift kan het geen beroerd bandje zijn... Stuurt meteen ook wat frisser maar dat is logisch vergeleken met een power die echt op was.

Kortom voorlopig geen spijt van het "mixen". Zal na div. km. nog wel eens updaten mocht daar interesse voor zijn.

Ik rij ook al dik 4000km met deze combi van MPP voor en MPR 2ct achter
Bevalt inderdaad erg goed :Y
 
Hee Tiez gave startpost! :Y wil je de mijntus er ook tussen zetten :}

full


1997 Mods, Donkere double-bubble kuipruit, kleine knippers voor + achter, volle onderkuip, LeoVince SBK Alu dempers mét uitneembare DB killers }) , rode rimstriping, Michelin Pilot Powers voor + achter, Ram-Mount voor navigatie.
 
Laatst bewerkt:
Beste VTR collega's,

Ik overweeg om een superbike stuur te plaatsen, maar ik wil daarvoor niet de kuip gaan inkorten. :N
Ik heb hier al één en ander over gevonden in vroegere draadjes, maar nergens een echt degelijke uitleg met overzicht van welke stukken je exact moet bestellen (typenummer kit of onderdelen e.d.) bij bvb louis.de
Ik ben al verschillende kits tegengekomen op inet, maar bij allen moet de kuip worden ingekort... |(

Zijn er ervaringsdeskundigen? :}

Nou ik ben geen ervarings deskundige maar ik heb deze vraag hier ook al eens gesteld.
Vervolgens naar een Honda dealer geweest met dezelfde vraag.
Antwoord; er zullen vast verschillende superbike sturen te verkrijgen zijn maar er dient altijd een aanpassing gedaan te worden aan zowiezo de kuip en daarnaast waarschijnlijk ook de voorremleiding, koppelingleiding en gasschuifkabels.
Daarmee was ik direct genezen, dat zijn mij te veel aanpassingen.
 
Nou ik ben geen ervarings deskundige maar ik heb deze vraag hier ook al eens gesteld.
Vervolgens naar een Honda dealer geweest met dezelfde vraag.
Antwoord; er zullen vast verschillende superbike sturen te verkrijgen zijn maar er dient altijd een aanpassing gedaan te worden aan zowiezo de kuip en daarnaast waarschijnlijk ook de voorremleiding, koppelingleiding en gasschuifkabels.
Daarmee was ik direct genezen, dat zijn mij te veel aanpassingen.

;) Van de aanpassingen aan de leidingen lig ik niet wakker. Alleen de aanpassingen aan de kuip wil ik vermijden. Ik heb ergens gelezen dat het kan, maar zonder concrete details. Die zoek ik dus nu...
 
Hallo hier dan mijn foto voor de Op

NikosVZ-Heavy Metal

2001
11000 km
Bos aluminium dempers

full
 
Beste mede-vutters,

Wellicht al eens eerder besproken maar na een tijdje zoeken nog geen mede-vutter gevonden die voor met een pilot power en achter met een pilot road 2 rijd (wel andere motoren maar geen vtr). Nou ben ik zelf geen voorstander van banden 'mixen" maar de power was wel erg snel vierkant terwijl de voorband nog fris is. Wil voor ook graag optimale grip houden (is mijn ABS, zeg maar) en wat dat betreft vind ik persoonlijk de power het beste alternatief.

Meer bochtjes pakken ;)

Nee serieus... Een ex-vtr rijder hier uit het oosten heeft heel veel met de pilot power gereden, en die had nergens last van... ja tuurlijk op een gegeven moment worden al die sportbanden 'een beetje' vierkant, maar hij had ze altijd mooi rond... Nu reden wij ook voornamelijk bochtige wegen... dus dat helpt wel heel veel. Mijn BT016 zijn ook nog steeds mooi rond. :] :] ik heb dan ook een hekel aan rechte stukken O-)
 
Meer bochtjes pakken ;)

Nee serieus... Een ex-vtr rijder hier uit het oosten heeft heel veel met de pilot power gereden, en die had nergens last van... ja tuurlijk op een gegeven moment worden al die sportbanden 'een beetje' vierkant, maar hij had ze altijd mooi rond... Nu reden wij ook voornamelijk bochtige wegen... dus dat helpt wel heel veel. Mijn BT016 zijn ook nog steeds mooi rond. :] :] ik heb dan ook een hekel aan rechte stukken O-)

Ik heb nu al geruime tijd setje MPP2ct onder mijn fiets, maar vierkant word die band niet hoor!! Maar idd ook ik stuur meer bochten.. dus zal der zeker mee te maken hebben..
 
Rij vtr puur voor de lol, dus weinig woon/werk. Lol is voor mij (uiteraard) bochten rijden, maar ja in dit knakenland ontkom je er niet aan dat merendeel rechtdoor is. De powers sleten tot 3 a 4000 mooi gelijkmatig af de laatste 2 a 2500 ging het middenvlak extreem snel. Powers zijn darentegen wel top, ook op het (natte) circuit. Ben benieuwd hoe de road zich daar houdt. Als die het voor 85% net zo goed doet ben ik tevreden.
BT016 zal op droog ook een topband zijn. Alleen op nat wegdek komt-ie wat minder uit de test, daar is Michelin voorlopig nog onverslaanbaar.
Ach, het is allemaal zo persoonlijk... Als je maar lol hebt!
 
;) Van de aanpassingen aan de leidingen lig ik niet wakker. Alleen de aanpassingen aan de kuip wil ik vermijden. Ik heb ergens gelezen dat het kan, maar zonder concrete details. Die zoek ik dus nu...


"Leovtr1000f" heeft een superbikestuur, die kan je misschien ook wel uitleggen wat er van de kuip af moet, miss. kan hij je piccies sturen :)

Moet je alleen het geduld hebben totdat hij hier reageert :P
 
Rij vtr puur voor de lol, dus weinig woon/werk. Lol is voor mij (uiteraard) bochten rijden, maar ja in dit knakenland ontkom je er niet aan dat merendeel rechtdoor is. De powers sleten tot 3 a 4000 mooi gelijkmatig af de laatste 2 a 2500 ging het middenvlak extreem snel. Powers zijn darentegen wel top, ook op het (natte) circuit. Ben benieuwd hoe de road zich daar houdt. Als die het voor 85% net zo goed doet ben ik tevreden.
BT016 zal op droog ook een topband zijn. Alleen op nat wegdek komt-ie wat minder uit de test, daar is Michelin voorlopig nog onverslaanbaar.
Ach, het is allemaal zo persoonlijk... Als je maar lol hebt!

Ik heb met de bt016 in frankrijk in de bergen genoeg regen gezien en ze bevallen me top hoor :Y :Y ook in de bochten

Je moet natuurlijk geen Rossi uit gaan hangen met de regen, maar als je met een aangepaste rijstijl rijd in de regen doen die bt016 het prima :} en ik heb er genoeg regen mee gezien om een goed oordeel te kunnen geven
 
True that, ik had er vooral last van na zeer hard remmen/stoppies maken. Hij begon dan op 1 poot te lopen. Had ergens een afbeelding vandaan geplukt en 1 van de slangen anders gelegd, 1 minuut werk en hielp super! Blijkt nu wel dat de site waar die afbeelding stond uit de lucht is (dezelfde site waar die Bafflectomy uitlaat mod op stond). Ik heb wel op de duitse higgens site nog een afbeelding gevonden, maar hier veranderen ze volgens mij meer dan dat nodig is.

Higgens Shop, Tipps und Tricks Seite


In de startpost staat een link. Bij mij werkt-ie.
 
Doet het bij mij ook gewoon. Volgens die site is het als volgt op te lossen:

stumbleafterbraking.JPG
 
;) Van de aanpassingen aan de leidingen lig ik niet wakker. Alleen de aanpassingen aan de kuip wil ik vermijden. Ik heb ergens gelezen dat het kan, maar zonder concrete details. Die zoek ik dus nu...

Ik heb geen idee hoe het precies zit, maar in het Yamaha TRX topic ben ik wel tegengekomen dat men de kuip iets naar voren verplaatst om zo zonder hakken en zagen :+ een sbk-stuurtje te plaatsen. Overigens vind ik persoonlijk een dergelijk stuur er niet uitzien bij een sportfiets-met-kuip, maar dat is een heel ander verhaal natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan