Stotterende motor 3-5k toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

H20

Co2
2 mrt 2019
26
2
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: kawasaki
  • Type: zx6rr
  • Bouwjaar:2004
  • Kmstand: 78600
  • Probleem: motor loopt goed alleen bij 10 min rijden en daarna van een willekeurige versnelling naar 3-5k toeren rijden stottert hij. Ook slaat mijn toerenteller dan op hol en wil dan uitgaan of schommelingen van duizenden toeren maken. Dit gebeurd dus pas na 10 min rijden
  • Wanneer is het probleem onstaan: onbekend
  • Wat is er al aan gedaan: nieuwe bougies

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
dit LIJKT op contactdender, lelijk geworden connectoren of kabelbreuk. Maar meest waarschijnlijk connetoren. Kijk even of de stekkers op de CDI schoon zijn en goed vast aangesloten zitten.

In een enkel geval kan het koudlas in de CDI zijn. Een klap met een kunsstof hamer erop kan twee dingen tot gevolg hebben: Of hij doet het weer jaren, of hij doet het nooit meer. Maar kijk eest meer naar de connectoren die hier mee te maken hebben, contactslot misschien vuil vanbinnen...
 
dit LIJKT op contactdender, lelijk geworden connectoren of kabelbreuk. Maar meest waarschijnlijk connetoren. Kijk even of de stekkers op de CDI schoon zijn en goed vast aangesloten zitten.

In een enkel geval kan het koudlas in de CDI zijn. Een klap met een kunsstof hamer erop kan twee dingen tot gevolg hebben: Of hij doet het weer jaren, of hij doet het nooit meer. Maar kijk eest meer naar de connectoren die hier mee te maken hebben, contactslot misschien vuil vanbinnen...

De connectoren zien er allemaal prima uit en zitten vast. Ik zal voor de zekerheid nog wat contactspray gebruiken, maar ik vermoed geen verschil.Dan vermoed ik toch de koudlas.

Waarom zou het het contactslot kunnen zijn? hij wil gewoon aan :P (ik ben een leek)
 
Waarom zou het het contactslot kunnen zijn? hij wil gewoon aan :P (ik ben een leek)
Eigenlijk omdat het een deel is van het geheel... Kans is klein dat die het is, evenals koudlas, ook maar een heel klein kansje hoor. Die moet je ook als laatste doen. kawasaki had er ook niet zo veel last van
 
Eigenlijk omdat het een deel is van het geheel... Kans is klein dat die het is, evenals koudlas, ook maar een heel klein kansje hoor. Die moet je ook als laatste doen. kawasaki had er ook niet zo veel last van

nou dan zit er denk ik niets anders op dan de specialist ernaar laten kijken, mijn kennis van elektronica is niet geweldig en vooral als iets in de elektronica het warm slechter doet dan koud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan