Strafblad voor verkeershufters

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
Vanaf 2015 kan u een strafblad krijgen voor bepaalde overtredingen. Dus beter uitkijken.
Login pagina - Recht.nl
- niet opvolgen van een stopteken of andere aanwijzingen van agenten of gegeven door middel van politievoertuigen
- geen voorrang geven aan een voetganger of scootmobiel die op een zebrapad oversteekt of dat wil doen
- inhalen vlak voor een zebrapad
- een persoon die links staat voorgesorteerd links inhalen
- geen voorrang geven aan een blinde of lichamelijk gehandicapte
- over de vluchtstrook rijden, behalve in noodgevallen
- over een spitsstrook rijden die niet open is
- op een autoweg of snelweg achteruit rijden of keren of het voertuig daar op de rijbaan laten stilstaan
- rijden op een snelweg met een voertuig dat niet harder kan dan 60 km/u of - in geval van een autoweg – 50 km/u
Huidige strafbare feiten die vanaf 1 januari 2015 onder recidiveregeling veelplegers vallen zijn onder meer
- rijden zonder geldig rijbewijs of als het rijbewijs is ingenomen of ingeleverd had moet worden
- een ongeldig verklaard rijbewijs niet inleveren
- met een motorrijtuig of aanhanger zonder geldig kenteken rijden, of dat/die op de weg laten staan of dat doen tegen een verbod van de Dienst Wegverkeer
- met een niet goedgekeurd(e) motorrijtuig of aanhanger rijden
- op vordering van een opsporingsambtenaar het rijbewijs niet afgeven bij vermoeden dat de bestuurder niet in staat is te rijden
- hinderlijk of gevaarlijk verkeersgedrag vertonen (art. 5 Wegenverkeerswet 1994) (bijvoorbeeld een “wheelie” maken).
- meer motorlawaai maken dan volgens het kenteken(register) is toegestaan
- motorvoertuig in bezit hebben voorzien van blauw zwaai-, flits- of knipperlicht of van soortgelijke apparatuur of van een andere claxon of geluidsbron dan toegestaan is
- lading vervoeren die niet goed vastgezet is
- parkeren met te manipuleren parkeerschijf op plaatsen met een blauwe streep
- niet stoppen voor een stopteken gegeven door voertuigen van Rijkswaterstaat of niet
opvolgen van aanwijzingen door verkeersregelaars of verkeersbrigadiers
 
Laatst bewerkt:
deze gaat er inhakken

- geen voorrang geven aan een voetganger of scootmobiel die op een zebrapad oversteekt of dat wil doen
 
deze gaat problemen geven hier :]

- rijden op een snelweg met een voertuig dat niet harder kan dan 60 km/u of - in geval van een autoweg – 50 km/u
 
deze gaat problemen geven hier :]

- rijden op een snelweg met een voertuig dat niet harder kan dan 60 km/u of - in geval van een autoweg – 50 km/u

Dat is de geldende regel, toch. Alleen nu kun je een strafblad krijgen wanneer je weer eens een voetganger de vouwen uit de broek rijdt...
Leuk voor taxichauffeurs en ander beroepsrijderstuig die in de stad altijd denken dat de rest van de wereld maar even op hun moet wachten.
 
En motorlawaai....... :X

Mag wel gaan oppassen met een droge koppeling....of is het uitlaatlawaai... _O-
 
Laatst bewerkt:
En de echte hufters, die met 30% onder de maximum snelheid op de linkerbaan blijven tuffen, kunnen vrolijk doorgaan...
 
Er worden zo weinig echte criminelen veroordeelt dat het strafblad register "leegloopt".
Dat kan zo weer gevuld worden :)

:+
 
Een 'strafblad' wil niet zeggen dat je geen bewijs van goed gedrag zou kunnen krijgen he....

Eigenlijk is het 'slechts' een registratie en word er een andere wet gebruikt in de manier van straf opleggen zodat het feit geregistreerd word en dat bij herhaling binnen bepaalde tijd de straf verhoogd kan worden.
 
Een 'strafblad' wil niet zeggen dat je geen bewijs van goed gedrag zou kunnen krijgen he....

Eigenlijk is het 'slechts' een registratie en word er een andere wet gebruikt in de manier van straf opleggen zodat het feit geregistreerd word en dat bij herhaling binnen bepaalde tijd de straf verhoogd kan worden.

Dus in het leven geroepen om ambtenaren bezig te houden? O-)
Gezien de constructie :')
 
deze gaat problemen geven hier :]

- rijden op een snelweg met een voertuig dat niet harder kan dan 60 km/u of - in geval van een autoweg – 50 km/u
Dat niet harder kan en mag.

ER zijn namelijk genoeg voertuigen die weldegelijk harder kunnen dan dat ze mogen ;) Brommertje dat 80 loopt bijvoorbeeld.
 
motorvoertuig in bezit hebben voorzien van blauw zwaai-, flits- of knipperlicht of van soortgelijke apparatuur of van een andere claxon of geluidsbron dan toegestaan is

Moet de politie dan zichzelf gaan bekeuren?

:+
 
Een 'strafblad' wil niet zeggen dat je geen bewijs van goed gedrag zou kunnen krijgen he....

Eigenlijk is het 'slechts' een registratie en word er een andere wet gebruikt in de manier van straf opleggen zodat het feit geregistreerd word en dat bij herhaling binnen bepaalde tijd de straf verhoogd kan worden.

Dat vroeg ik me dus net af inderdaad.

Ik heb die verklaring beroepsmatig nodig (omdat ik werk aan beveiligingsinstallaties en dus vaak met gevoelige informatie te maken heb)

Dan zou het inderdaad best zuur zijn als je door een verkeersovertreding geen bewijs van goed gedrag meer zou kunnen krijgen..
 
Wat wordt hier mee bedoelt ? :

- parkeren met te manipuleren parkeerschijf op plaatsen met een blauwe streep

De parkeerkaart die ik in mijn auto heb, is aan alle kanten te manipuleren, hoe moet ik anders aangeven hoe laat ik er ben gaan staan ? (Zit een draaischijf met uren en minuten in).
Ik ken ze niet anders......
 
http://goo.gl/x737r5

Aha, digitaal, had al zo'n vermoeden ;-)
Alleen dan weer zo jammer dat de winkel die batterijen voor dat ding verkoopt natuurlijk altijd in zo'n blauwe zone zit... (want die is op het moment dat je hem nodig hebt natuurlijk leeg...en gecorrodeerd). Tsja, doe ik het al jaaaren illegaal dus....
Back to topic.
 
Dat vroeg ik me dus net af inderdaad.

Ik heb die verklaring beroepsmatig nodig (omdat ik werk aan beveiligingsinstallaties en dus vaak met gevoelige informatie te maken heb)

Dan zou het inderdaad best zuur zijn als je door een verkeersovertreding geen bewijs van goed gedrag meer zou kunnen krijgen..

Bij een Verklaring Omtrent Gedrag wordt gekeken naar de relatie met het werk. Dus geen pyromaan op een benzinestation, of pedo op een kinderdagverblijf. Dus dat zal wel loslopen...
 
Bij een Verklaring Omtrent Gedrag wordt gekeken naar de relatie met het werk. Dus geen pyromaan op een benzinestation, of pedo op een kinderdagverblijf. Dus dat zal wel loslopen...

Nope, ik heb zowel een verklaring omtrent gedrag en een bewijs van goed gedrag voor mijn werk
 
Terug
Bovenaan Onderaan