straffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawasonda

Die hard MF'er
16 jul 2005
437
1
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.
 
Wij denken;

6a010536807f4d970b01347fb45cab970c-800wi


En als je goed kijkt, kun je zien dat die lamzak met een jethelm rijdt, zonder handschoenen rijdt, een wheelie maakt met één hand, en dan ook nog een reuzensatéprikker vervoert, dus wát nou veilig? B|
 
Laatst bewerkt:
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
Je hebt kennelijk zelf je mening al klaar :)
Omwille van de discussie;
Wil je aub een volledige lijst geven met de door jou goedgekeurde kledij?
En de daarbij behorende voorschriften voor dragen en zo.
Dank je :)
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.
 
Wij denken;

[afbeelding]

En als je goed kijkt, kun je zien dat die lamzak met een jethelm rijdt, zonder handschoenen rijdt, een wheelie maakt met één hand, en dan ook nog een reuzensatéprikker vervoert, dus wát nou veilig? B|
Met losse handen zelfs want in die ander heeft hij zijn reuzen bord vast B|
 
En als je goed kijkt, kun je zien dat die lamzak met een jethelm rijdt, zonder handschoenen rijdt, een wheelie maakt met één hand, en dan ook nog een reuzensatéprikker vervoert, dus wát nou veilig? B|

Wel een echt K&N luchtfilter op ze hellum....., zal dat wind vangen.. :+
 
Eigenlijk moet iedereen dat zelf weten. Er zijn al veel te veel bemoeienissen van de overheid en vooral dat stelletje nietsnutten in Brussel.
Regels zijn nodig maar het kan ook te ver gaan. Als het zo doorgaat met het motorrijden ontmoedigen rijden we straks allemaal in fluoriserende pakjes, 10 kW, beenschilden, snelheidsbegrenzers, anti tamperbouten, APK, rijden voor de lol mag niet meer van de groenen en uiteindelijk wordt dat gevaarlijke motorrijden verboden. Het Vision Zero plan.......
 
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.


ik zag er gisteren 1 op de korte broek/shirt in de stad rijden.
ik rijd zo niet, dat hij het doet zal ie vast een reden voor hebben.


verder zeg ik tegen dit "topic" , :W :W :W :W :W :W :W :W
 
je moet nog veel meer aan banden willen leggen met die overheid,
zometeen mag je helemaal niets meer,


laat men nu zelf eens weten wat zij aan willen trekken op de motor/ zij zich willen gedragen op de motor. [geen levensgevaarlijke capriolen offcourse]
oftewel; leef en laat leven.


bemoei je een keer met jezelf! :') :Y O-) :Z :Z
 
Wij denken;

[afbeelding]

En als je goed kijkt, kun je zien dat die lamzak met een jethelm rijdt, zonder handschoenen rijdt, een wheelie maakt met één hand, en dan ook nog een reuzensatéprikker vervoert, dus wát nou veilig? B|


dat denk ik niet eens meer, onderhand wordt ik er doodmoe van die bemoeienisdrang van andere mensen die anderen persé iets "moeten leren"

ja idd, daar bedoel ik ook de overheid mee.



:') :') :X :Z :Z
 
Tijdens je motor-examen ben je verplicht een passende helm, handschoenen, jas,broek en schoenen :Z tot over de enkel aan te hebben. Dat dit ooit regelgeving gaat worden buiten het examen zie ik wel aankomen.

Zelf denk ik dat dit nog niet zo hard gaat lopen omdat een agent je dan moet wijzen op bv. juiste schoenen. Wat vindt hij hoog genoeg en stevig genoeg, dit is voor iedereen anders. je kunt hier niet zo gemakkelijk een regel aan verbinden als met wel/geen helm wel/niet te hard. Vele mensen zullen dan ook na het krijgen van een prent dit gaan aanvechten. Dan krijg je teveel rompslomp, een agent zal dat foto's moeten maken van het schoeisel want wie gaat anders zeggen dat je met te lage schoenen gereden hebt? Je pakt gewoon een hogere versie uit de kast/winkel en ze hebben geen poot meer om op te staan. Dit wordt mijns inziens te lastig en zou het dan ook aan de mens zelf over willen laten.

Zelf rijd ik nooit zonder pak maar toen ik een keer een lift kon krijgen van een vriend (ik had wel mijn helm bij me :Y) ben ik toch in mijn jurkje opgestapt en voorzichtig rijden met een MV 312 :N Impossible :} :]
 
Laten we eerst eens beginnen met mensen die een zitmaaier hebben en zonder enige bescherming op een gemotoriseerde zitmaaier zitten. Bladen zo groot als samouraizwaarden draaien in het rond en dat vinden we allemaal normaal. Laat de overheid daar eens iets aan doen.

Nee, nee, de fietsers. Niet eens verplicht om een fietshelm te dragen. Weet je hoeveel doden kunnen worden vermeden als we de fietshelm verplicht stellen?

Ff serieus. Ik denk ook wel als ik een motorrijder zie in korte broek en een t-shirtje: je bent een sukkel. Totdat je in Spanje, Italie, Frankrijk en weet ik welk land zelfs de politie zo ziet rijden.
 
Laten we eerst eens beginnen met mensen die een zitmaaier hebben en zonder enige bescherming op een gemotoriseerde zitmaaier zitten. Bladen zo groot als samouraizwaarden draaien in het rond en dat vinden we allemaal normaal. Laat de overheid daar eens iets aan doen.

Nee, nee, de fietsers. Niet eens verplicht om een fietshelm te dragen. Weet je hoeveel doden kunnen worden vermeden als we de fietshelm verplicht stellen?

Ff serieus. Ik denk ook wel als ik een motorrijder zie in korte broek en een t-shirtje: je bent een sukkel. Totdat je in Spanje, Italie, Frankrijk en weet ik welk land zelfs de politie zo ziet rijden.


Dit ;)
 
Boven de 25 graden trek je gewoon geen beschermende kleding aan, en wie dat wel doet moet dat zelf weten.

Dat zou pas een mooie regel zijn: Boven de 25 graden beschermende kleding verboden. :+
 
Laten we eerst eens beginnen met mensen die een zitmaaier hebben en zonder enige bescherming op een gemotoriseerde zitmaaier zitten. Bladen zo groot als samouraizwaarden draaien in het rond en dat vinden we allemaal normaal. Laat de overheid daar eens iets aan doen.

Nee, nee, de fietsers. Niet eens verplicht om een fietshelm te dragen. Weet je hoeveel doden kunnen worden vermeden als we de fietshelm verplicht stellen?

Ff serieus. Ik denk ook wel als ik een motorrijder zie in korte broek en een t-shirtje: je bent een sukkel. Totdat je in Spanje, Italie, Frankrijk en weet ik welk land zelfs de politie zo ziet rijden.




dat komt omdat we al gebrainwashed zijn inmiddels door al die bemoeienis/advertenties/reclames en zelfs matrixborden die ons vertellen hoe we ons "dienen te gedragen"

idd in het buitenland zijn ze daar heel anders mee, :} :]

Ne[r]derland regeltjesland, :') |( |(
 
Idd lekker zelf weten. Wel een aanvulling in het ziekenfondspakket/verzekering dat het voor eigen rekening is. Het is ten slotte leven en laten leven. Dus ook lekker zelf betalen allemaal mocht het onverhoopt mis gaan.
 
Idd lekker zelf weten. Wel een aanvulling in het ziekenfondspakket/verzekering dat het voor eigen rekening is. Het is ten slotte leven en laten leven. Dus ook lekker zelf betalen allemaal mocht het onverhoopt mis gaan.


dat kan je dan ook van rokers/bergbeklimmers/voetballers/skyjumpers/skieërs etc etc gaan zeggen,

alles dus met een gevaarlijk beroep/sport.



slaat nergens op. :Z :z
 
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.

Ik ben van mening dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet beslissen.

Wat ik bijvoorbeeld wel een goed idee zou vinden is dat ze goede motorkleding verplicht zouden maken, En dan dat dat geneuzel over reflecterende hesjes en het rijbewijs in verschillende categoriëen lekker de deur uit doen! :Y
 
dat kan je dan ook van rokers/bergbeklimmers/voetballers/skyjumpers/skieërs etc etc gaan zeggen,

alles dus met een gevaarlijk beroep/sport.



slaat nergens op. :Z :z

:^ Want moet je dan bijvoorbeeld ook meer premie gaan betalen als je eens een keer een circuitdagje gaat doen?
 
dat kan je dan ook van rokers/bergbeklimmers/voetballers/skyjumpers/skieërs etc etc gaan zeggen,

alles dus met een gevaarlijk beroep/sport.



slaat nergens op. :Z :z

Idd. dat gebeurd dus ook al. :)

Daarbij. Het is toch een keuze? Waarom dan ook niet de eventuele consequenties gaan dragen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan