straffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil nu eens een keer wat horen van TS

manger03.gif



gooi jij ook eens wat op 't bordje van de discussie, :9
 
Appels en peren. De keuzevrijheid is net even wat anders. Maar ik ben er voor verzekert en daar betaal ik netjes elke maand wat centjes voor ja.
Sterker nog. wanneer ik in bepaalde gevallen geen steekwerend vest draag KAN de baas zeggen. Succes. Eigen risico.

kijk, we kunnen in dit soort discussies allemaal een voorbeeld verzinnen dat het in een ander geval ook zo werkt.
Op zich, leuk, maar wat mij betreft niet een heel sterk argument voor deze discussie. ik snap ook niet zo goed waarom veel mens meteen de hakken in het zand zetten.
Het blijft een vrije keus, maar als het wat extra gaat kosten zijn we tegen.

Het heeft beide met keuzevrijheid te maken, of niet? Mensen willen gewoon de keuze hebben om ook in t-shirt rond te rijden zonder benadeeld te worden om hun keuze. Zij zijn, net als jij en ik ook gewoon verzekert. Zowel in het dagelijks leven als op de motor. En zodra we geen helm (denk steek-vest) dragen kan het ook als eigen risico worden aangemerkt. Waarom moet het steeds verder worden getrokken, helm oke, dat is zelfs voor de laagste snelheden levensreddend dus essentieel vind ik. Een pak minder essentieel.

Voor de duidelijkheid, ik draag altijd een pak. Alleen laatst bij een kort stukje rond de buurt na wat gesleutel niet.
Maar het grootste punt is dat ik niet vind dat deze vrijheidsbeperking opweegt tegen de "gewonnen" veiligheid.
En een verhoging van de premie vind ik een vrijheidsbeperking. Je beperkt immers de mogelijkheid tot het rijden in een t-shirt.
 
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.
Haha, je wilt dit topic zeker aan je vrouw laten zien en dan gewoon een geel vestje bij elkaar slijmen voor Vaderdag he?
 
100'en gewonden is ietwat overdreven.
Dat de kosten volledig vallen op de maatschappij ook.
Dat je betaald voor de hobby klopt ook niet helemaal natuurlijk.
Je kleurt de discussie behoorlijk op die manier.
Laten we het bij het onderwerp houden. tis toch gek dat de verzekering moeilijk gaat doen wanneer blijkt dat jij een foutje hebt gemaakt, maar niet als je willens en wetens het risico loopt op ernstiger letsel dan nodig.
Zwak weerwoord zonder argumenten.
:N

Jij hebt een verzekering afgesloten voor bijv jouw auto om de door jouw toedoen aangerichte schade.
Als jij dan een motorrijder aanrijdt die geen beschermende kleding aanheeft, betaalt de verzekeraar van jouw auto alle schade die jij hebt aangericht.
Ook de ziekenhuiskosten.
Dan kan je wel lopen zeuren dat er minder kosten waren geweest als die motorrijder een volledig motorpak aan had gehad.
Je had ook gewoon op kunnen letten, waren er helemaal geen kosten geweest.
 
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
Als je echt een open discussie wilt voeren, waarom is de topictitel dan "straffen"?
 
Laatst bewerkt:
Dit is een discussie die volgens mij al 1000 keer gevoerd is, maar laat ik mijn steentje ook maar bijdragen.

Mensen moeten lekker zelf weten of ze zonder pak op een motor gaan zitten. Iedereen met een Nederlands motorrijbewijs weet dat beschermende kleding verstandig is, je kiest er vervolgens bewust voor om het niet te dragen.

Waar ik me wel aan irriteer is als de duo zonder pak op een motor zit. Als dit een kind is, is het gewoon de bestuurder die de keuze maakt. En zelfs een volwassen duo zonder motorrijbewijs kan onbewust extra risico nemen, die is allicht ook nooit verteld hoe naar de verwondingen van een schuiver kunnen zijn.

Je kan hier allemaal wel weer regels op bedenken, maar zo kan je alle risico's wel met de wet gaan beperken. Zullen we ook maar meteen snelheidsbegrenzers in alle motorvoertuigen bouwen? Of wat denk je van het verbieden van vette snacks? Mensen moeten wat mij betreft vooral zelf nadenken. Dus zorg voor voldoende voorlichting om mensen zelf na te laten denken en de rest moeten ze zelf doen.

Wat betreft de kosten: ik denk dat die verwaarloosbaar zijn ten opzichte van alle andere kosten die gedekt worden door ziektekostenverzekeringen. Daarbij is het ook nog eens zéér de vraag of mensen wel kleding gaan dragen door de dreiging van hogere medische kosten. Ze worden immers ook niet gemotiveerd door het vooruitzicht van de nare verwondingen (m.n. schaafwonden die echt niet lollig zijn - vraag maar aan een wielrenner die een keer goed op z'n plaat is gegaan).

Bedenk trouwens ook dat de serieuze medische gevolgen (botbreuken, invaliditeit, lange tijd in een ziekenhuis) niet of nauwelijks worden voorkomen door een beschermend pak. Zelfs als je die helemaal vol propt met beschermers.
 
Tis heel simpel, de helm is verplicht zowel voor de brommer, motor en quad dacht ik ook. Wat je verder om je lijf hebt moet je zelf weten. Al ga je in je leren string, zul je eerder een boete krijgen voor onzedelijkheid ofzo. Maar als je dan op je plaat gaat moet je niet kermen dat je een nieuw behangetje moet. Helm is verplicht pak niet. Dus hoe jij met je lichaam omgaat is geheel je eigen keus. En om dat nou ook al verplicht te gaan stellen vind ik overdreven. Ik ga ook wel eens naar het dorp op de motor, dat is 2 a 3 km. Daarvoor ga ik me echt niet in me 2-delig leren pak hijsen, begin ik niet aan. De jas, jah die trek ik aan, maar als ik op me smoel ga is die spijkerbroek in 2 sec weg. Jah eigen stomme rotschuld.

Beschermende kleding; het is er. Je kan het kopen. Wat je er mee doet? Eiges..

Maar er komt bij mij niemand achterop zonder degelijke kleding. Dan ga je maar lopes
 
Laatst bewerkt:
Zwak weerwoord zonder argumenten.
:N

Jij hebt een verzekering afgesloten voor bijv jouw auto om de door jouw toedoen aangerichte schade.
Als jij dan een motorrijder aanrijdt die geen beschermende kleding aanheeft, betaalt de verzekeraar van jouw auto alle schade die jij hebt aangericht.
Ook de ziekenhuiskosten.
Dan kan je wel lopen zeuren dat er minder kosten waren geweest als die motorrijder een volledig motorpak aan had gehad.
Je had ook gewoon op kunnen letten, waren er helemaal geen kosten geweest.
Dit laatste is zeer zeker een sterk argument :+

Ik denk dat het 'zeuren' wat mij betreft best terecht is. Zeker gezien de kosten. Het zijn vaak niet alleen de kosten van het plakken van de pleisters bij de dokter, maar ook nog een hoop bijkomende kosten.
Dat men het zelf prima vind om het risico te lopen is prima. heb ik echt geen probleem mee. maar waarvoor moet de maatschappij daarvoor opdraaien?
Nogmaals, men wil wel de luxe van de keuzevrijheid, maar wanneer het op verantwoordelijk uitkomt weten we ons in alle bochten te wringen om daar onderuit te komen.
 
Nou, TS vraagt om een slotje. Laten we maar een eind breien aan deze backfire-ende actie.

Tot de volgende keer dat er iemand een oprisping krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan