straffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah een kleding topic!

Als ze een keer goed vallen denken ze er misschien anders over. Heb ook al eens een jammerende vent opgeraapt en een vette bek gegeven dat ie niet zo moest janken. Had je maar fatsoenlijke motorkleding aan moeten trekken.

Stoer van je. Moet je ook doen met een kind die zijn knie open valt met fietsen of rolschaatsen. Er zijn namelijk kniebeschermers van ver boven de honderd euro die je knieen perfect beschermen. Uiteraard dan wel de ouders een vette bek geven, want die hadden het kindje beter moeten beschermen. :Y

Ik draag zelf ook nagenoeg altijd geheel pak. Maar heb toch echt ook wel eens een stukje in T-shirt gedaan. Laatst nog bij inline skaten een gat in mijn elleboog door een akkefietje met een dametje met een hondje aan zo'n lange lijn. Terwijl er thuis goeie elleboog beschermers op zolder lagen. Jammer dan...


Andere invalshoek, iedereen die zo graag mensen zonder pak vel ziet kwijt raken, of dan zo graag wil uitlachen of terecht wijzen. De bescherming van je pak is prima op perfect glad asfalt. Je valt zo'n 70 cm omlaag en dan glij je een eindje. Maar helaas kom je op straat onderweg vanalles tegen. Op een stoeprandje van 15cm hoog breek je makkelijk je rug.
O wacht er zijn ook goeie rugbeschermers. Die moeten dan ook verplicht. En die nekkraag dingen kunnen in sommige gevallen ook veel verschil maken, ook gauw aanschaffen met zijn allen. En niet alle pakken beschermen even goed, dus met eoa katoenen budget pak ben je nog maar half beschermd, weg met die zooi. Weet je wat... De volgende MFer die in het ziekenhuis beland daar kunnen we vast op bezoek gaan om hem/haar uit te leggen welke betere beschermende maatregen die had kunnen treffen. Had vast voorkomen kunnen worden achteraf. :X
 
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.


Je zou toch zeggen dat iemand, die hier al ruim 8 jaar is geregistreerd, wel zou weten dat het onderwerp al ontelbaar vaak tot op de naad is uitgekauwd ..... :?
 
Nog meer regeltjes, :N daar hebben we er al genoeg van.
Heb jij niets anders te doen. Pak lekker je motor en ga rijden en let niet op andere motorrijders maar meer op jezelf.
 
Laatst bewerkt:
Nog meer regeltjes, :N daar hebben we er al genoeg van.
Heb jij niets anders te doen. Pak lekker je motor en ga rijden en let niet op andere motorrijders maar meer op jezelf.

Hmja. Natuurlijk is het beter om beschermende kleding te dragen. Maar om dat op welke manier dan ook verplicht te stellen? Wordt het dan allemaal niet érg beperkend?

Ander punt is dat ik een goede keuring van dat soort kleding wel verplicht zou willen zien. Áls je dan beslist om beschermende kleding te dragen, moet je ook weten wat je koopt.....
 
Ik straf ze door niet (terug) te zwaaien!
lUv8Qne.gif


Zullen ze vast slapeloze nachten van krijgen!
 
gooi maar op slot dit topic. ;( ;(

Ja heel fuckin graag.
Ik snap dat je op dit forum steun verwachtte voor je stelling gezien het moraal ridder gehalte. Maar helaas het mocht niet zover komen.

Dus hop terug naar je vrouw en daar maar een discussie mee starten over hoe gevaarlijk sommige motorrijders wel niet zijn, en hoe verantwoord jij bent.
 
wil graag een discussie starten omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen en dan de bom willen uithangen.
tot het fout gaat!
wat denken we hiervan?moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?
graag jullie mening.
Nee hè... jij bent toch niet zo'n iemand die mensen van alles wilt laten verplichten en zich aan allerlei regeltjes moet houden..?!!! -O-
Die gasten moeten zelf weten hoe ze op de motor rijden. Met of zonder motorkleding, is hun keuze. Je zou wel kunnen zeggen dat als er eentje zonder motorkleding maar met zomerse kleren (korte broek etc) over het asfalt schuurt, dat die dan vervolgens meer zorggeld oid mag gaan betalen. Verder vind ik dat met autogordels net zo. Als iemand verongelukt omdat ie zijn gordel niet om had, is dat toch zijn probleem?? Maar de overheid moet niet alles gaan verplichten, daar heb ik de pesthekel aan :r
 
wil graag een discussie starten

Moet je wel aan de discussie mee doen.

omtrent het feit dat veel "motorrijders "zich heel onverantwoord op de motor verplaatsen.


Tegenover wie?
we kennen allemaal die lui die in voetbalbroekje en halterhemd op de R1 ed. kruipen
Neej, wel de Hayabusantillianen

en dan de bom willen uithangen.


O noos, terroristen op motoren, nu zijn we allemaal de sjaak. Binnenkort backgroundcheck voor nieuwe leerlingen...

tot het fout gaat!


Wat is fout?


wat denken we hiervan?
Wie zijn we?


moet hier een regel voor komen? net als helmplicht?

Nee.

graag jullie mening.

Zuurpruim!
 
Idd lekker zelf weten. Wel een aanvulling in het ziekenfondspakket/verzekering dat het voor eigen rekening is. Het is ten slotte leven en laten leven]. Dus ook lekker zelf betalen allemaal mocht het onverhoopt mis gaan.

Dan moet je gewoon verzekeringen verbieden, daar gaan deze discussie's toch allemaal over.....bang dat je te veel voor een ander moet betalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag is natuurlijk, waarom is het niet verplicht in dit land, waar alles geregeld wordt en zelf nadenken strafbaar gesteld lijkt te worden. Veel mensen, en ik schat TS ook, denken dat een pak ernstig letsel voorkomt. Dat is een misvatting, armen, benen, ruggen breken net zo gemakkelijk in een Rukka als in een t-shirt. Overleven op de motor doe je door met verstand te rijden en niet door een koeievel.
En in Frankrijk rijdt de gendarme zonder pak, waarom? Toen ze nog wel met pak reden verongelukten er meer door de warmte. Dus een pak is niet onder alle omstandigheden veiliger.
Ik vind, net als bij de discussie over gele hesjes, dat pas nadat onderzoek heeft aangetoond, dat het helpt en ALTIJD veiliger is, het advies gegeven zou kunnen worden dat het verstandiger zou kunnen zij om een altijd een pak aan te trekken.
 
Heel simpel:

Ieder weekend vallen er honderden gewonden op de Nederlandse sportvelden.
De kosten hiervan vallen volledig op de schouders van de maatschappij.
Ik heb nog nooit aan sport gedaan en ben dus nog nooit in het ziekenhuis beland door een vrijetijdsbesteding van dien aard.
Ik betaal wel de zelfde ziektekostenpremie als al die mensen die zogenaamd heel gezond sporten ieder weekend.
Ik betaal dus voor hun hobby.
En dat doe ik zonder te morren.
Laat mij dan zo nu en dan eens op mijn motor rijden zonder volledig beschermend pak zonder dat er weer een loopt te zeuren dat ik eventuele extra schade zelf moet betalen....
 
Heel simpel:

Ieder weekend vallen er honderden gewonden op de Nederlandse sportvelden.
De kosten hiervan vallen volledig op de schouders van de maatschappij.
Ik heb nog nooit aan sport gedaan en ben dus nog nooit in het ziekenhuis beland door een vrijetijdsbesteding van dien aard.
Ik betaal wel de zelfde ziektekostenpremie als al die mensen die zogenaamd heel gezond sporten ieder weekend.
Ik betaal dus voor hun hobby.
En dat doe ik zonder te morren.
Laat mij dan zo nu en dan eens op mijn motor rijden zonder volledig beschermend pak zonder dat er weer een loopt te zeuren dat ik eventuele extra schade zelf moet betalen....


ik kan niet zo mooi iets neerzetten, daarom :}




:^
 
Heel simpel:

Ieder weekend vallen er honderden gewonden op de Nederlandse sportvelden.
De kosten hiervan vallen volledig op de schouders van de maatschappij.
Ik heb nog nooit aan sport gedaan en ben dus nog nooit in het ziekenhuis beland door een vrijetijdsbesteding van dien aard.
Ik betaal wel de zelfde ziektekostenpremie als al die mensen die zogenaamd heel gezond sporten ieder weekend.
Ik betaal dus voor hun hobby.
En dat doe ik zonder te morren.
Laat mij dan zo nu en dan eens op mijn motor rijden zonder volledig beschermend pak zonder dat er weer een loopt te zeuren dat ik eventuele extra schade zelf moet betalen....
100'en gewonden is ietwat overdreven.
Dat de kosten volledig vallen op de maatschappij ook.
Dat je betaald voor de hobby klopt ook niet helemaal natuurlijk.
Je kleurt de discussie behoorlijk op die manier.
Laten we het bij het onderwerp houden. tis toch gek dat de verzekering moeilijk gaat doen wanneer blijkt dat jij een foutje hebt gemaakt, maar niet als je willens en wetens het risico loopt op ernstiger letsel dan nodig.

Je kan met argumenten aankomen dat bij warm weer het minder veilig is om in pak je gaan en dat wanneer je tegen een paal aan glijd je net zo goed een gebroken arm hebt, maar ook dat zijn dooddoeners die ook niet altijd op gaan. (doelende op de post van Sphyrnidus).
Zeker het eerste argument kan ik al ontkrachten. Dit jaar al meerdere malen met 30+ een uur of 7 op de motor gezeten in pak en in de stad. Ja het is warm en je moet wat vaker drinken. maar veel onveiliger is het ook niet.

nogmaals. ik ben van het lekker zelf keuzes laten maken. Ieder zn ding. maar de keuze heeft ook een keerzijde wat mij betreft. Net als zoveel keuzes.
Ik vind het vreemd dat je anderen laat meebetalen voor 'jouw' risico's en dat nog normaal vind ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat je per definitie meer moet gaan betalen. Ik zeg enkel dat wanneer het mis gaat je zelf voor de kosten op moet draaien.

Oke, ik kan me van een tijdje terug herinneren dat jij bij de politie werkt. Leuk beroep, vind ik echt. Maar er zit een dagelijks risico aan vast, toch? En daar ben je zelf akkoord mee gegaan, toch?
Dus stel je loopt een schot/steek wond op, moet je dan zelf de operatie gaan betalen? Je neemt immers zelf het risico om je te mengen in gevaarlijke situaties.

Dat is onzin natuurlijk, om het zelf te moeten betalen, maar je kan het wel vergelijken met beschermende kleding. Jij wilt een premie verhoging als je geen goede kleding draagt, omdat je zelf het risico vergroot. Maar zo kan je voor ALLES wat je maar kunt bedenken veiligheidsvoorschriften bedenken, om het risico te beperken.
Ik vind dat je het lekker zelf moet weten, het is je eigen leven.

En waarom premie-verhoging? Ik bedoel, je betaalt toch al premie om jezelf te verzekeren tegen dit en dat, waarom dan voor alles een verhoging bedenken? Of alleen voor de dingen die jijzelf niet vind kunnen? Dan wordt het wel erg selectief wat er wel en niet "goed" is.
 
Oke, ik kan me van een tijdje terug herinneren dat jij bij de politie werkt. Leuk beroep, vind ik echt. Maar er zit een dagelijks risico aan vast, toch? En daar ben je zelf akkoord mee gegaan, toch?
Dus stel je loopt een schot/steek wond op, moet je dan zelf de operatie gaan betalen? Je neemt immers zelf het risico om je te mengen in gevaarlijke situaties.

Dat is onzin natuurlijk, om het zelf te moeten betalen, maar je kan het wel vergelijken met beschermende kleding. Jij wilt een premie verhoging als je geen goede kleding draagt, omdat je zelf het risico vergroot. Maar zo kan je voor ALLES wat je maar kunt bedenken veiligheidsvoorschriften bedenken, om het risico te beperken.
Ik vind dat je het lekker zelf moet weten, het is je eigen leven.


En waarom premie-verhoging? Ik bedoel, je betaalt toch al premie om jezelf te verzekeren tegen dit en dat, waarom dan voor alles een verhoging bedenken? Of alleen voor de dingen die jijzelf niet vind kunnen? Dan wordt het wel erg selectief wat er wel en niet "goed" is.
Appels en peren. De keuzevrijheid is net even wat anders. Maar ik ben er voor verzekert en daar betaal ik netjes elke maand wat centjes voor ja.
Sterker nog. wanneer ik in bepaalde gevallen geen steekwerend vest draag KAN de baas zeggen. Succes. Eigen risico.

kijk, we kunnen in dit soort discussies allemaal een voorbeeld verzinnen dat het in een ander geval ook zo werkt.
Op zich, leuk, maar wat mij betreft niet een heel sterk argument voor deze discussie. ik snap ook niet zo goed waarom veel mens meteen de hakken in het zand zetten.
Het blijft een vrije keus, maar als het wat extra gaat kosten zijn we tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan