straffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zou zeggen kom naar amsterdam. ik voel me soms een buitebeentje zo in mn pak.

achja, ieder z'n eigen keus weetje. wie alleen eem jethelm wil dragen.. laat ze maar.
 
Iedereen moet toch zelf weten of ze in hun motorkorte broek, motor T-shirt en motor teenslippers op pad willen.

Misschien zou het wel eerlijk zijn om eventuele extra kosten voor medische zorg dan voor eigen rekening te nemen?
 
Iedereen moet toch zelf weten of ze in hun motorkorte broek, motor T-shirt en motor teenslippers op pad willen.

Misschien zou het wel eerlijk zijn om eventuele extra kosten voor medische zorg dan voor eigen rekening te nemen?


gaan we weer;

nee.



want dan zeg ik;

dan mag jij niet meer roken/drinken/vliegen/autorijden/voetballen/in de lift staan.

niets meer doen wat gevaarlijk zou kunnen zijn. :Z :Z O-)





dit is nu precies wat ik bedoel, laat mensen het eens zelf uitzoeken.
en btw; ik mankeer nooit wat maar heb wel voor minstens 30 jaar aan ZFW premie betaald.



kan ik ff vangen?? :W :W 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
dat kan je dan ook van rokers/bergbeklimmers/voetballers/skyjumpers/skieërs etc etc gaan zeggen,

alles dus met een gevaarlijk beroep/sport.



slaat nergens op. :Z :z
Hoho, gevaarlijke beroepen bestaan inmiddels niet meer; voor het minste geringste krijg je een berg veiligheidsmiddelen voorgeschreven die je het werken ongeveer letterlijk onmogelijk, en zoniet, gevaarlijker maken :X

Am there, doing that, wearing all PBM's plus more.

On a daily basis; zuurbestendige, antistatische, brandververtragende overall, helm, veiligheidsbril, S3 zuurvrije schoenen ,met anti-slip, -perforatie en antiskidding-zool, oordoppen en handschoenen.
Optional; valgordel, P1, 2 of 3 masker, gasmasker, zuurstofpak, splashsuit, stofoverall.

En overal waar je loopt word je gevolgd door een veiligheidshondje die probeert om zijn regeltjesboekje in je oor op te lezen.

Laat me dan op zijn minst nog proberen om mezelf tijdens het woon- werkverkeer om zeep te helpen, want op het werk lukt dat niet meer -O-
 
Idd lekker zelf weten. Wel een aanvulling in het ziekenfondspakket/verzekering dat het voor eigen rekening is. Het is ten slotte leven en laten leven. Dus ook lekker zelf betalen allemaal mocht het onverhoopt mis gaan.

Misschien is het een beter idee om het andersom te doen.

Je zegt nu dat je meer moet gaan betalen als je geen goede kleding draagt, Waarom kunnen de verzekeraars niet aanmoedigen om beschermende kleding te dragen door het geven van wat korting?


Dan nog even terugkomen op het verhaal van de risicosporten:

Wie bepaalt wat een risico sport/hobby is?

Het rijden op het circuit wordt al snel als risicovol bestempeld, Terwijl je net zo goed als je een keer een potje gaat voetballen met je kids jezelf lelijk kan blesseren.
 
Hoho, gevaarlijke beroepen bestaan inmiddels niet meer; voor het minste geringste krijg je een berg veiligheidsmiddelen voorgeschreven die je het werken ongeveer letterlijk onmogelijk, en zoniet, gevaarlijker maken :X

Am there, doing that, wearing all PBM's plus more.

On a daily basis; zuurbestendige, antistatische, brandververtragende overall, helm, veiligheidsbril, S3 zuurvrije schoenen ,met anti-slip, -perforatie en antiskidding-zool, oordoppen en handschoenen.
Optional; valgordel, P1, 2 of 3 masker, gasmasker, zuurstofpak, splashsuit, stofoverall.

En overal waar je loopt word je gevolgd door een veiligheidshondje die probeert om zijn regeltjesboekje in je oor op te lezen.

Laat me dan op zijn minst nog proberen om mezelf tijdens het woon- werkverkeer om zeep te helpen, want op het werk lukt dat niet meer -O-



dan werk jij vast in de petrochemische industrie, ;)




van mij mag je hoor, leef en laat leven :+ *D :] _O- })




:+
 
Misschien is het een beter idee om het andersom te doen.

Je zegt nu dat je meer moet gaan betalen als je geen goede kleding draagt, Waarom kunnen de verzekeraars niet aanmoedigen om beschermende kleding te dragen door het geven van wat korting?


Dan nog even terugkomen op het verhaal van de risicosporten:

Wie bepaalt wat een risico sport/hobby is?

Het rijden op het circuit wordt al snel als risicovol bestempeld, Terwijl je net zo goed als je een keer een potje gaat voetballen met je kids jezelf lelijk kan blesseren.
Ik zeg niet dat je per definitie meer moet gaan betalen. Ik zeg enkel dat wanneer het mis gaat je zelf voor de kosten op moet draaien.
 
Maar geef eens antwoord op de vraag ipv de enkele dooddoeners geven.
daarbij is het geen onzin. Voor sommige sporten moet je een aanvullende verzekering afsluiten. bij sommige beroepen staat in het contract dat je bepaalde sporten niet meer mag beoefenen.
Kennelijk weet ik er iets meer van dan dat je zelf aanneemt.
 
dat heb ik allang gedaan, hetzij indirect.


alsof je je voor elke "risicosport" apart gaat verzekeren, geloof je het zelf. O-)
Alsof je elke risicosport beoefend.

Nogmaals. lekker leven en laten leven wat kleding betreft. Mij boeit het niet als je valt of er wat tegen je aan vliegt. Dan ook niet gaan piepen over de, wat mij betreft, bijkomende kosten.
Als je het had kunnen voorkomen, waarom niet toch?

Wanneer ik bijvoorbeeld ga bergbeklimmen gaat mijn standaard verzekering in veel gevallen niet uitkeren indien nodig. Als ik dat geen probleem vind is het goed. Wil ik dit wel, bijverzekeren en klaar.
 
:Z nog meer regels :Z


Het gebeurt weinig, maar voor een klein stukje ga ik ook geen pak aantrekken :N
 
Ah een kleding topic!

Als ze een keer goed vallen denken ze er misschien anders over. Heb ook al eens een jammerende vent opgeraapt en een vette bek gegeven dat ie niet zo moest janken. Had je maar fatsoenlijke motorkleding aan moeten trekken.
 
Alsof je elke risicosport beoefend.

Nogmaals. lekker leven en laten leven wat kleding betreft. Mij boeit het niet als je valt of er wat tegen je aan vliegt. Dan ook niet gaan piepen over de, wat mij betreft, bijkomende kosten.
Als je het had kunnen voorkomen, waarom niet toch?

Wanneer ik bijvoorbeeld ga bergbeklimmen gaat mijn standaard verzekering in veel gevallen niet uitkeren indien nodig. Als ik dat geen probleem vind is het goed. Wil ik dit wel, bijverzekeren en klaar.




ik niet; ik zeg alleen dat [zie de eerste paar posten] men zich niet zo met elkaar moet bemoeien en elkaar eens moet laten leven.

daarnaast rijd ik gewoon met pak, dus deze hele discussie is voor mij niet aan de orde.
wat ik ervan vind is een heel ander verhaal.

er is trouwens een heel goeie film gemaakt precies over dit onderwerp, [Along came Polly]
met ben Stiller die risicoanalyst is voor een verzekeringsmaatschappij.
hij moet bepalen of mister van Leland verzekeringswaardig is; waarbij deze client alle veilige dingen/sporten aan z'n laars lapt en gewoon lekker leeft, > tot in het extreme.

dit dekt de lading van dit onderwerp. :]
 
Laatst bewerkt:
jammer weer dit. :Z })

~[offtopic]

doet me denken aan een discussie die ik een keer had met een bedrijf;


ik reed in een werkauto achteruit heel zachtjes tegen een lantaarnpaal, daar zat een klein deukje in de bumper, een putje zeg maar.

toen ik de auto moest inleveren werd er gezegd;

"er zit schade op"
ik zeg; "waar dan? "

hij wijst die bumper aan en ik schiet in de lach...
"daar is die bumper juist voor om schade te voorkomen aan de auto?! "
"hoe kan je dat nu als schade aanmerken, het ding is niet eens meegespoten oid"

uiteindelijk hebben ze het maar laten zitten. :9 })


conclusie; je gaat een pak verzekeren die eigenlijk bedoeld is voor flink gebruikt te worden,
levens te redden/glijschade te beperken en risico van doodgaan en/of ernstig letsel te verlagen.
en niet voor hoe mooi ie wel niet is/mooie print/duur merk... _O-
dat een verzekering daar in trapt.

het begint echt [te] veel te lijken op de USA hier, daar kan je ook voor de meest gekke dingen verzekeren.


maargoed, dat vind ik ervan.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben het niet met je oneens maar het was een optie... ik betaal er ook extra voor maar dacht doe maar...
 
Goh de twee wekelijkse discussie is weer opgelaaid :+ :Z :z :z :z

Owjah, Edit: Als ik in m`n T-shirt wil rijden dan doe ik dat, dat ik dan het motorrijder imago verpest kan me niet heel veel schelen :+ En vallen doe ik ook al niet dus :+
 
Laatst bewerkt:
Ah een kleding topic!

Als ze een keer goed vallen denken ze er misschien anders over. Heb ook al eens een jammerende vent opgeraapt en een vette bek gegeven dat ie niet zo moest janken. Had je maar fatsoenlijke motorkleding aan moeten trekken.


:^

Iedereen bepaalt lekker zelf of hij/zij beschermende kleding aantrekt, doe je het niet en donder je van de motor af, ga dan ook niet liggen janken dat het pijn doet.
Doe je het wel, wees blij met jezelf maar bemoei je niet met degenen die het niet doen.
En de regels interpreteren in plaats van ze strikt opvolgen zoals ze bijvoorbeeld in italië of spanje doen zal ook een hoop ergernis en gezeik schelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan