Street triple peilstok

Arno84

Rookie
8 jul 2013
13
0
Hallo mensen,

Ik heb zo hier en daar op internet gelezen en gehoord dat er voor een street triple een aanpassing is geweest in de oliepeilstok. Dit zou in houden dat er een kortere versie in zou komen en dat daarmee het oliepeil iets omhoog komt. Klopt dit?? Ik heb ook gelezen dat veel dealers hier niet vanaf weten. Als ik de mijne vergelijk met de foto's die ik op internet vind dan zou ik nog een oude hebben. Hoog tijd voor een andere???

Thnx
 
36049371.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah.. ik google op "street triple dipstick" en waarempel..

_________Overall length
Old dip stick____90mm(3.54")
New dip stick___77mm(3.03")


Oil level marks____Full mark________Low mark
Old dip stick_______59mm(2.32")____78mm(3.07")
New dip stick______43mm(1.69")____62mm(2.44")

attachment.php


oftewel, nieuwe max niveau ligt 16mm hoger
nieuwe min niveau ligt ook 16mm hoger

Dus.. afvullen tot net onder die "wafeltjes" op de stok die je nu hebt.



op de foto zie je ook dat het nieuwe min niveau gelijk is aan het oude max niveau.. :')
 
Laatst bewerkt:
Maar het is dus ook gewoon zo dat ik mijn oliepeil hoger moet houden?? Omdat alleen de nieuwe een andere peilstok hebben, dat mijn motor straks niet op teveel olie loopt daar gaat het ook niet van opknappen.

Grtzz
 
Het lijkt me dat een dealer hier prima vanaf moet weten. Het hangt natuurlijk wel af van wat voor zaken TS samenvat onder het woord dealer.
:N Sommige weten het
Net zoals de carter pakking met het olieschot.
Als je hard remt (bv circuit gebruik), dan stroomt alle olie tegen de voorkant van het blok. Gevolg is dat er geen smering is. Daar hoef je ook niet bij aan te komen bij de meeste dealers.

Maar Triumph is niet al te rap met die dingen. Zo zijn er pas geleden terugroep acties gedaan waarbij iedereen een nieuwe spanningsregelaar kreeg na al die jaren :') . Heb zelf een 2006 en 2008 model.

Ik heb ze zelf altijd volgens de nieuwe peilstok gevuld. Op Triumph675 vindt je meer info over de peilstok.
 
Laatst bewerkt:
:N Sommige weten het
Net zoals de carter pakking met het olieschot.
Als je hard remt (bv circuit gebruik), dan stroomt alle olie tegen de voorkant van het blok. Gevolg is dat er geen smering is. Daar hoef je ook niet bij aan te komen bij de meeste dealers.

Maar Triumph is niet al te rap met die dingen. Zo zijn er pas geleden terugroep acties gedaan waarbij iedereen een nieuwe spanningsregelaar kreeg na al die jaren :') . Heb zelf een 2006 en 2008 model.

Ik heb ze zelf altijd volgens de nieuwe peilstok gevuld. Op Triumph675 vindt je meer info over de peilstok.

Is het dan niet zo dat het hogere olie niveau icm het schot in de pan wordt gebruikt?
 
Heb net even een stuk zitten lezen op triumph675.net, dit maakt wel wat duidelijk. Ik ga mijn oliepeil toch maar wat hoger zetten, kijken hoe de motor er op reageerd.
 
het is geen typefoutje.
als je de oude peilstok blijft gebruiken en deze er niet inschroeft (zoals origineel wel moet), dan liggen de merktekens ongeveer gelijk met de nieuwe peilstok die je er wel inschroeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan