Stroomprobleem 1944 Harley WL als contactpunten dicht zijn

GSXR750Racer

MF'er
29 apr 2010
104
0
Heren, Dames,

Na het eindeloos bestuderen van een bedradingsschema en het uren prutsen met een stroomprobleem van m'n 1944 Harley WL leek het me tijd om de vraag hier neer te leggen.

Het volgende doet zich voor: Als ik het contact van de Harley aan zet en de contactpunten staan open werkt alle verlichting etc. zoals het hoort. Als ik het contact aanzet en de contactpunten staan dicht werkt m'n verlichting etc. niet.

Op basis van m'n beperkte elektronische kennis zou ik denken dat bij het sluiten van de contactpunten het circuit van de verlichting wordt kort gesloten (doordat de stroom de makkelijkste weg neemt) en daardoor de verlichting niet brandt. Vraag is nu hoe ik dit op kan lossen.

Daarnaast snap ik niet helemaal waar de stroom eindigt die via de gesloten contactpunten loopt? Gaat deze via het frame direct terug naar de - (min) van de accu? En zo ja, dan lijkt me dit een directe verbinding van + naar - van de accu zonder weerstand. Zie ik iets over het hoofd?

Hoop dat iemand op basis van deze beknopte omschrijving een uitleg kan geven om het probleem te verhelpen.

Thanx!
 
Zeker meer verstand van verzekeringen :z :z :z

Wat heeft het voor nut om te benadrukken dat stroom eigenlijk van - naar + loopt als de hele wereld volgens dezelfde afspraak werkt dat stroom van + naar - loopt. Vb een watervalschema of een diode... Ik weet ook wel dat het niet zo is maar daar heeft TS in dit geval niet erg veel aan.

Edit @TS, ik heb je verhaal nog eens doorgelezen. Is het wel een storing? Als ik je verhaal goed lees heb je alleen een probleem met de verlichting met contact aan en contactpunten gesloten. Doet de motor het voor de rest wel gewoon goed? Starten, rijden en met draaiende motor verlichting enz.

Ik bedoel het is maar 6V en als je contactpunten gesloten zijn met contact aan zal de bobine bekrachtigd worden. Er blijft dan nog maar weinig over voor de verlichting e.d.
 
Laatst bewerkt:
Na de diverse tips in dit topic ben ik vandaag aan de slag gegaan met de electriciteit. Heb 1 voor 1 de verschillende onderdelen doorgemeten. Bij het loskoppelen van de bobine bleef het probleem zich voor doen. Daar zat het probleem dus niet. Toen ben ik bij het contactslot gaan meten en bij het draaien naar de 3de stand verdween het voltage. Het slot heb ik uit elkaar gehaald en nagekeken. Op het eerste gezicht geen vreemde zaken te zien, maar ik had m'n twijfels over het contact wat het pinnetje (nummer 1 op de foto) maakte met de base (nummer 2). Na het knippen van een rond rubbertje, en het plaatsen ervan bovenop het pinnetje, de zaak weer gemonteerd. Het probleem bleek opgelost te zijn! Blijkbaar maakte het pinnetje een vals contact met de base.
Hoop niet dat het 'n lucky shot was en dat het probleem toch elders blijkt te zitten, maar tot nu toe doet hij 't in ieder geval.

Gelijk ff een kort rondje gedaan:

(..en ja, de R6 was sneller ;) )


Bedankt voor de hulp allen. Weer het nodige geleerd hier.


full
 
Laatst bewerkt:
je bent wel een vreselijke gemene gierpin ..... }) :+ zon kort porno filmpje plaatsen op de jouwtube

dat was net te kort om mee klaar te ...... :X :X :+

Zo duur zijn geheugen kaartjes nu ook weer niet hoor :')


Haha, ik hoop dat je je genot haalt uit de motor en niet uit z'n berijder...anders zijn er wellicht beter passende sites om beelden te zien van in leer geklede mannen. ;) :+

Maar goed, zal doorgeven aan de cameraman dat 't wat langer moet de volgende ronde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan