Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Sukkels in Brussel bedenken weer wat nieuws

wat vinden jullie van een dergelijk voorstel?

  • It sucks

    Stemmen: 126 96,9%
  • Goed plan!!!!

    Stemmen: 2 1,5%
  • Kweenie, heb nooit een mening.

    Stemmen: 2 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    130

ThunderSTreak

MF veteraan
9 feb 2003
1.312
1

Tja waarschijnlijk bedacht door een Europarlementariër op de achterbank van een dienstauto uit de Mercedes S-klasse of een BMW uit de 7-serie die zich onder politiebegeleiding van vier motoren met meer dan de maximale snelheid op de linker baan van de snelweg van een vergadering naar huis spoedde.

 
Tis toch niet te hopen...

Het enige beetje vrijheid wat we nog hebben ook nog gaan indammen....

En die koekblikken dan ? ook bannen !!!!
 
Gewoon zo'n duur gesubsidieerd onderzoekje met wat proefballonnetjes die het in real live nooit halen. Op de plank leggen en op naar het volgende geldverslindend projectje
 
En die koekblikken dan ? ook bannen !!!!

Was mijn eerste gedachte na het lezen van het stukje.

want:

Het aan de Europese Commissie aangeboden rapport stelt simpelweg dat de energie-efficiëntie van motoren te laag is

Een auto wordt ook echt lekker efficient gebruikt. Met 1 persoon in de auto 50.000 km per jaar rijden in het geval van bijvoorbeeld vertegenwoordigers. Nee, dat is wel echt energie-efficient
 
Ik las het bericht vanochtend met grote verbazing....
Allemaal aan de een-cilinder
 
Vreemd, mijn monster is echt zuiniger dan mijn golfje (1 op 16 tegen 1 op 13). Tel daarbij op dat een motor de doorstroming bevorderd, win-win situatie (om eens een populaire politieke term te gebruiken )

Als ze echt wat willen doen aan energiezuinig vervoer moeten ze meer geld steken in electrische auto's op zonnepanelen. (ja, want ook electrische auto's gevoed door het electriciteitsnet zijn niet zo milieuvriendelijk als het lijkt, om die electr. te produceren heb je nl. ook weer fossiele brandstoffen nodig, en je hebt onderweg nog eens extra verliezen . Ook windenergie schijnen meer haken en ogen aan te zitten dan men in eerste instantie wil doen geloven, meen dat er nog maar weinig windmolens rendabel zijn).

Zolang er teveel geld omgaat in olie, zal er geen fatsoenlijk alternatief komen, technisch wel mogelijk, maar commercieel niet interessant.

Een grote hypocriete bende is het

(zo, dat ben ik kwijt )

[me]Corneoo zoekt alvast op marktplaats naar een paar ducati supermono's, verwacht daar de komende jaren een bloeiende handel in [/me]
 
Thuis blijven en niet meer gaan werken scheelt ook veel in energie.
Live fast or live slow, you're gonna die anyway
 
Natuurlijk! En over 10 jaar grijpen ze weer terug op de trapfiets, trekschuit en paardentram
Deze malloot moet zeker ook een "inovatief" plan achter zijn naam hebben
Staat vast goed op zijn CV
 
Zo vind ik dat de parlementariers in een te grote auto rijden met veel te veel vermogen. Ik vind namelijk dat een auto maar 3 cylinders mag hebben met in totaal 1100 cc met automatische versnelling en begrenzer zodat nooit de 120 km/uur overschreden kan worden. En op gas natuurlijk.
 
Whaahhahahahahaha, dit is zo achterlijk en kansloos dat ik er maar om lach!

Net of een 650 cc eencilinder wel efficient is.
 
ik wil niet lullig doen maar onze motoren zijn volgens mij veel zuiniger en mileuvriendelijker dan de meeste auto's waar hun in rijden.

dan mogen vertegenwoordigers ook alleen maar in fiat uno's rijden.. ohnee w8 meer suzuki alto's dan maar
 
Whaahhahahahahaha, dit is zo achterlijk en kansloos dat ik er maar om lach!

Net of een 650 cc eencilinder wel efficient is.

Dat inderaad ook nog eens. Mijn Kawasaki KLX650C liep gemiddeld 1 op 12 en verbruikte 1 liter olie op 2500 kilometer (als ik er rustig mee reed, als ik echt aan het blazen en sporten was, verbruiktte 'ie geen druppeltje olie )

[me]Didiot geeft toe dat 'ie wel iets gekieteld was met Dynojet kitje stage 2, K&N luchtfilter in open airbox en open Laser ProDuro Liep 175 km op de teller [/me]
 
Ik heb trouwens een briljant idee hier wat verder uitgewerkt. Alle dienstauto's van de Europarlementariërs vervangen door een uiterst zuinig voertuig van de minicompact klasse. Keuze mag gemaakt worden uit een Suzuki Alto en wil men wat groter rijden een Suzuki Wagon R+. Uiteraard met automaat en snelheidsbegrenzer (123.6 km/h).

Voertuigen moeten geschilderd worden in EU-blauw met sterren. Het dak mag uitgevoerd worden in de kleur van de vlag van het land dat de Europarlementariër heeft afgevaardigd. Uiteraard geldt voor deze voertuigen wel een fiscale bijtelling van 100% (en gelet op het feit dat een dienstauto een dienst is dient dit verhoogd te worden met het hoogtse BTW tarief dat binnen de EU-lidstaten geheven wordt.)

Ik zou ze niet op gas laten rijden, want dat is maar gevaarlijk






Strak plan niet?