Sukkels in Brussel bedenken weer wat nieuws

wat vinden jullie van een dergelijk voorstel?

  • It sucks

    Stemmen: 126 96,9%
  • Goed plan!!!!

    Stemmen: 2 1,5%
  • Kweenie, heb nooit een mening.

    Stemmen: 2 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    130
Een motorfiets is, generally, niet zuinig. :N

Mijn auto weegt ongeveer 1150 kg met mij erbij en daarmee rij ik 1:11 ongeveer.
Mijn motor weegt ongeveer 300 kg met mij erbij en daarmee rij ik 1:16 ongeveer.

Kortom... De auto is een stuk efficiënter. Eigenlijk zou je met de motor zeker 1:40 moeten kunnen rijden voor een vergelijkbare efficiency.

Dat kan ook als de motor meer gestroomlijnd is, een top heeft van 150.
 
Tja waarschijnlijk bedacht door een Europarlementariër op de achterbank van een dienstauto uit de Mercedes S-klasse of een BMW uit de 7-serie die zich onder politiebegeleiding van vier motoren met meer dan de maximale snelheid op de linker baan van de snelweg van een vergadering naar huis spoedde.

'(


Ooooooooooh daar gaan we weer... kneuzen die lui daar in Brussel B|

What's next ?

betalen per ademhaling ?
betalen per afgelegde stap die je zet ? (wegenbelasting voor elk persoon per kilo)

enz enz enz.....

Grtzzz Simon. 8-)
 
Als ze werkelijk iets aan het mileu willen doen, moeten ze dat verdrag van Kyoto (doelstelling: in 2050 een temperatuurafname van wel 0,7 graden Celcius!) er eens uitgooien, en de honderden miljarden die daardoor vrijkomen investeren in een schone- en veilige- energiebron als kernfusie.

Wanneer voor elektriciteitsopwekking zeewater wordt gebruikt (althans, het deuteronium daaruit) ipv fossiele brandstoffen zorgt dat er ook nog eens voor dat de resterende fossiele brandstoffen effiecienter gebruikt kunnen worden.


Verder energieverspillende projecten als recyclen* en windenergie eruit gooien, 't is misschien goed voor je gemoedsrust maar energiezuinig zéker niet


*behalve glas, omdat dat niet kan verteren of geen energie opleverd bij verbranding.
 
Dat kan ook als de motor meer gestroomlijnd is, een top heeft van 150.
Stroomlijn is een. Een hoog rendementsblok (in plaats van een race-blok) is twee.

Je ziet het al aan de diverse dieselmotorfietsen die hier en daar opduiken. Negen van de tien keer zijn ze zo hyperzuinig dat de tankdop bij wijze van spreken vastroest. En waarom? Gewoon, er worden hoog rendement auto-diesel-blokjes onder gehangen in plaats van een 10.000 rpm raceblokje.

En zeg nou zelf: zo'n startwin diesel ziet er toch niet verkeerd uit?
diesel.jpg
 
ff een paar dingetjes weerleggn :P
Dit word een andere discussie
maar het is toch raar dat ik als IT'er naar amersterdam moet vanuit Almelo , als of er daar geen It'ers te krijgen zijn.....
Is minister Dekker hier niet mee bezig, om mensen die dicht bij hun werk wonen een belasting voordeel (oid.) te geven op hun koophuis.

Waar hebben ze het over,,, die apen in schiphol stoten per maand meer rommel uit dan het hele wagen park van nl in een jaar ... en zeker weten dat er meer personen reizen over de wegen in nummer dan in vliegtuigen....
ff stukkie over vliegtuig vs. auto, door de german airport association
Aircraft versus the automobile

Energy consumption statistics for modern civil aircraft show that air travel is not only a fast but also a fuel-efficient form of transport. The specific fuel consumption of the German charter airline fleets is now below the 4 litre mark. Top of the 1996 list in energy saving was LTU whose jets consumed a fleet average of 3.2 litres of kerosene per 100 passenger-kilometre.

In contrast, Prognos Market Research Institute figures show that, on average, for a long-distance journey, a car registered in Germany (1992 figures: average consumption 9.1 litres per 100 km, average occupancy 1.7 persons per car) will have a specific fuel consumption of 5.4 litres per 100 passenger-km. According to these figures, long-distance car travel requires a higher specific fuel quantity of half as much again than a charter flight. Only if a minimum of three people are travelling in one car, do they consume less fuel per capita than in an aircraft. Even then, the time, cost and accessibility factors in reaching many destinations are points in favour of air travel.

onze fabrieken zijn schoner dan vroeger ,, maar de smerigste zijn gewoon verhuist naar landen waar men nog nooit van arbo wet em mileu en kyoto gehoord hebben en zonder uizonder lage loon.......
Los van de landen waar men gewoon niks doet ,, rusland, china ......
En toch hoor ik steeds meer verhalen van mensen die fabrieken in china, rusland e.d. hebben gezien die zo hypermodern zijn, dat wij er in NL niet aan kunnen tippen.
 
Deze zijn zo schoon omdat ze aan de europese markt willen verkopen en als extra bonus punt op de verkoop marketing hebben, ze voldoen aan de zeer strenge EUROPESE eisen ook al heeft hun eigen land geen milieu eisen. (Ik weet even geen voorbeelden maar ze zijn er!).

ik ontken zeker niet dat men daar de kenis en mogelijkheden niet heeft.
maar een hand vol fabrieken op enkele duizende die nog amper na de 2 wereld oorlog zijn ,, op z'n minst toen voor het laatst geschilderd zullen we maar zeggen.
Al denk ik wel dat we terdege rekening moeten houden ,, rusland vanwege de grondstoffen en olie en china met z'n economische vermogen en arbeit potentieel
men is in de steden heel ver , maar op het platteland nog een weg te gaan.
daar krijgt men de geest niet meer in de fles
 
Ik las in een ander topic iets over verhuizing van Europese.....

Word tijd dat we ze gaan helpen daar :(











Naar een of ander onbewoont eiland *D
 
pff als ik die reacties hier zo lees.. dat gaat er nooooit van komen, waarschijnlijk krijg je dan een optocht van 10.000en motorrijders uit heel europa die even hun mening willen laten weten aan t europese parlement :W dat krijg je als je met iets fucked waar mensen echt van houden *D

bovendien, om 1 persoon (of 2) van a naar b te krijgen is motorrijden nog altijd zuiniger dan autorijden (gewicht/verbruik dan msschien idd niet Orpheus, maar dat is ook niet het doel).
- "Ja, maar motorrijders rijden ook voor hun plezier, en dat kost ook brandstof"
- en automobilisten niet? en elke boot in europese wateren hebben ook allemaal een functioneel doel? en alle kleine vliegtuigjes worden ook alleen maar gebruikt voor nuttig transport? en.. nou ja etcetera etcetera :)

Volgens mij kun je met alle argumenten in dit topic alleen al elke mini ster zover omver lullen dattie zelf ook lessen wil gaan nemen :P _O-
 
Wat een klootzakken zijn het ook in die EG-club. :(
Niet moeilijk doen over de 200.000.000 pleuro die elk jaar over de balk gesmeten worden door het krankzinnige verhuiscircus tussen brussel en Straatsburg.
En dat alleen omdat die k*tfransen dat zo graag willen!

Wel lopen zeiken over motorfietsjes!

Laat ze gvd eens kijken in autoland.
De achterlijke zuipbakken als de BMW X5 en dergelijke monstrueuze apparaten, waarvan bovendien is vastgesteld dat ze extra gevaren voor hun omgeving met zich brengen worden natuurlijk buiten beschouwing gelaten!
Evenals alle andere zuipschuiten, zoals de al genoemde dikke Mercedesen, vette BMW's en Audi's, etc., etc., etc.

Als men dan toch wil ouwehoeren over zuinigheid, dan raad ik de eikels aan ook eens te kijken naar het vliegen!
De zgn zakenjets, de prive-helicopters (zuipdingen bij uitstek!) en de sportvliegtuigjes.

Ook leuk is het vergallen van het plezier van de mensen die ouwe stoomlocomotieven rijdend houden....
Schande, die dingen. Vreten kolen en doen dat dan ook nog eens op een bijzonder inefficiente manier en met uitstoot van hele gore rook!

En wat dacht u van de watersport?
Bijv. mensen die ouwe slepers varend houden. Ook millieucriminelen.
Die dingen vreten ook kolen of zuipen dieselolie in oude, niet zuinige motoren.
Schande!

Gek he, dat de meeste Hollanders die grondwet uitkotesen en de rest van de EG ook helemaal zien zitten?

Je wordt er doodziek van!
De bemoeizucht neemt zolangzamerhand onacceptabele vormen aan.....
 
ik ontken zeker niet dat men daar de kenis en mogelijkheden niet heeft.
maar een hand vol fabrieken op enkele duizende die nog amper na de 2 wereld oorlog zijn ,, op z'n minst toen voor het laatst geschilderd zullen we maar zeggen.
Al denk ik wel dat we terdege rekening moeten houden ,, rusland vanwege de grondstoffen en olie en china met z'n economische vermogen en arbeit potentieel
men is in de steden heel ver , maar op het platteland nog een weg te gaan.
daar krijgt men de geest niet meer in de fles

Er zal veel verschil zitten in welke sectoren je kijkt. Maar bijvoorbeeld één van de verhalen van een vliegtuigfabriek in rusland (gebouwd met subsidie gelden uiteraard :N ) heeft fabriek staan met de nieuwste technologiën. Ik had altijd het idee dat het verplaatsen van de productie naar lagelonen landen alleen gebeurde in arbeids intesieve takken waar low-tech producten gemaakt worden. Maar dit soort verhalen hoor ik van mensen die de hele wereld afreizen en dit soort fabrieken bekijken.

Ik denk dat vooral de multinationals en zelf het midden bedrijf uit NL/EU daar fabrieken neerzet waar ze hier een puntje aan kunnen zuigen. Natuurlijk is het vanuit onze ogen bizar dat een china nog steeds onder een kyoto verdrag uitkomt. Maar wij zijn 100 jaar geleden ook zo groot geworden, daarmee hebben wij een heel groot deel van de vervuiling veroorzaakt. Ik kan me voorstellen dat landen als china, toch enigszins sceptisch zijn op het moment dat (bijna) alle westerse landen het braafste jongetje uit de klas gaan uithangen.

maar ontopic: PLEUR OP MET DE VERPLICHTE 650CC ÉÉNCYLINDER!! EEN ECHTE MOTOR HEEFT MINIMAAL 160 PEEKA´S AAN HET ACHTERWIEL *O* ;)
 
Wat een klootzakken zijn het ook in die EG-club. :(
Niet moeilijk doen over de 200.000.000 pleuro die elk jaar over de balk gesmeten worden door het krankzinnige verhuiscircus tussen brussel en Straatsburg.
En dat alleen omdat die k*tfransen dat zo graag willen!

Wel lopen zeiken over motorfietsjes!

Laat ze gvd eens kijken in autoland.
De achterlijke zuipbakken als de BMW X5 en dergelijke monstrueuze apparaten, waarvan bovendien is vastgesteld dat ze extra gevaren voor hun omgeving met zich brengen worden natuurlijk buiten beschouwing gelaten!
Evenals alle andere zuipschuiten, zoals de al genoemde dikke Mercedesen, vette BMW's en Audi's, etc., etc., etc.

Als men dan toch wil ouwehoeren over zuinigheid, dan raad ik de eikels aan ook eens te kijken naar het vliegen!
De zgn zakenjets, de prive-helicopters (zuipdingen bij uitstek!) en de sportvliegtuigjes.

Ook leuk is het vergallen van het plezier van de mensen die ouwe stoomlocomotieven rijdend houden....
Schande, die dingen. Vreten kolen en doen dat dan ook nog eens op een bijzonder inefficiente manier en met uitstoot van hele gore rook!

En wat dacht u van de watersport?
Bijv. mensen die ouwe slepers varend houden. Ook millieucriminelen.
Die dingen vreten ook kolen of zuipen dieselolie in oude, niet zuinige motoren.
Schande!

Gek he, dat de meeste Hollanders die grondwet uitkotesen en de rest van de EG ook helemaal zien zitten?

Je wordt er doodziek van!
De bemoeizucht neemt zolangzamerhand onacceptabele vormen aan.....

ik denk dat die onzin van dat stelletje EU nichten/bitches maar weer aantoont dat de kloof tussen politiek en de dagelijkse realiteit groter is dan ooit....

Ze hebben het geweldig met elkaar daar , schuiven elkaar de baantjes toe en allerlei privelege's , en als we het ermee niet eens zijn dan begrijpen we het niet ,,,,

één ding als de meerderheid iets vind van het volk dan is het jammer voor de politiek , we proberen een democratie te zijn ......
En al die lobby & bureau'tjes met zo genaamde deskundige ,, men heeft al een mening over iets en zoekt gewoon wat personen en & clubjes bij die in die lijn denken , rest word gegeneerd ,, je ziet ze gewoon denken dat klootjes volk , waarom snappen ze het niet .....

zolang ik kan stemmen ga ik tegen iedere vorm van EU stemmen ,, en voor de locale en landelijke politiek ,, ga stemmen op kleien opesitie partijen of blanco erger kan je ze niet pakken ..... en nooit op de grote 6 .....
 
Laten ze eens iets doen om Waterstof er als brandstof door te krijgen, daar zijn ze al jaren mee bezig en in de USofA zijn ze al bezig met een langduurtest in het dagelijks leven (10000 dikke auto's als proef)
Maar dat wordt ook nog steeds (al zeker 5 jaar) tegengehouden door grote jongens als shell onder het mom van de gevaren bij het tanken terwijl dat allang niet meer het geval is (LPG is ook niet zo gevaarlijk als ze ons willen laten denken) en zowel LPG als waterstof zijn goedkope en milieuvriendelijke brandstoffen meer daar kunnen ze gewoon niet genoeg aan verdienen want dat zouden ze moeten aanmoedigen dmv belastingvoordeel en accijnsverlaging.... stel je toch eens voor, de staat kan dan wel naar het leger des heils voor onderdak want dat gaat ze veeeeeeellll geld kosten |(
 
Maar dat wordt ook nog steeds (al zeker 5 jaar) tegengehouden door grote jongens als shell onder het mom van de gevaren bij het tanken terwijl dat allang niet meer het geval is (LPG is ook niet zo gevaarlijk als ze ons willen laten denken)

Benzine tanken schijnt daar en tegen NIET zo ongevaarlijk te zijn als men beweert heeft.
Zo getuige de ongelukken die er de laatste tijd al gebeurt zijn tijdens tanken en de diverse schade claims die er momenteel liggen :?
 
Laten ze eens iets doen om Waterstof er als brandstof door te krijgen, daar zijn ze al jaren mee bezig en in de USofA zijn ze al bezig met een langduurtest in het dagelijks leven (10000 dikke auto's als proef)
Maar dat wordt ook nog steeds (al zeker 5 jaar) tegengehouden door grote jongens als shell onder het mom van de gevaren bij het tanken terwijl dat allang niet meer het geval is (LPG is ook niet zo gevaarlijk als ze ons willen laten denken) en zowel LPG als waterstof zijn goedkope en milieuvriendelijke brandstoffen meer daar kunnen ze gewoon niet genoeg aan verdienen want dat zouden ze moeten aanmoedigen dmv belastingvoordeel en accijnsverlaging.... stel je toch eens voor, de staat kan dan wel naar het leger des heils voor onderdak want dat gaat ze veeeeeeellll geld kosten |(

lpg is één van de veiligste brandstoffen die er zijn.
mits goed onderhoud en geen gekloot aan de vul begrenser ....
 
Elke brandstof kan gevaarlijk zijn bij overslag of opslag.

Als de ontwerpers hun werk goed doen en de gebruikers hun hersens gebruiken en niet lopen rommelen aan begrenzers of wat dan ook, is het aansteken van de barbeque gevaarlijker dan benzine, LPG, diesel, aardgas, waterstof tanken.

Mij bekruipt overigens de laatste tijd steeds vaker het gevoel : wegwezen hier!
Ik begin de overvolle leefomgeving en de verziekte bestuursapparaten meer dan beu te worden........
 
Elke brandstof kan gevaarlijk zijn bij overslag of opslag.

Als de ontwerpers hun werk goed doen en de gebruikers hun hersens gebruiken en niet lopen rommelen aan begrenzers of wat dan ook, is het aansteken van de barbeque gevaarlijker dan benzine, LPG, diesel, aardgas, waterstof tanken.

Mij bekruipt overigens de laatste tijd steeds vaker het gevoel : wegwezen hier!
Ik begin de overvolle leefomgeving en de verziekte bestuursapparaten meer dan beu te worden........

Welk alternatieven heb je dan ,, overal hoor ik dit soort verhalen......
Of je moet ergens willen zitten waar een oncomfortabel klimaat heerst willen zitten maar dat is meestal minder leuk motor rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan