Supermotard race Joure 22 & 23 augustus

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
In het weekend van 22 en 23 augustus is er in het Friese plaatsje Joure een supermotard wedstrijd. Aan dit evenement gaan ook Bertus Folkertsma en Rintje Ritsma mee doen.

Ter voorbereiding werd er afgelopen zondag getraind op op het circuit van Pottendijk te Nieuw Weerdinge.

Een verslag van Bertus Folkertsma.


Vuurdoop voor Bertus op supermotard

Op het circuit van Pottendijk te Nieuw Weerdinge kreeg Bertus vandaag zijn vuurdoop op een heuse echte Supermoto van Jan Simon ter Heide uit Joure.
Jan Simon stelde zijn reserve fiets ter beschikking zodat Bertus zich kon voorbereiden op de races die worden georganiseerd door Supermoto Races Fryslan op 22 en 23 augustus te Joure.
Op uitnodiging van de organisatie zal het T For Telecom racing team zich presenteren op en naast de baan tijdens dit evenement.

In de aanloop naar dit evenement was Bertus zondag te trainen in Nieuw Weerdinge op een geweldige Suzuki RMZ 450. Aan de snelheid hoeft Bertus niet echt te wennen maar het gooien en smijten met een Supermoto wel. Springen en piepende banden is niet iets wat vaak voorkomt tijdens de race waar het team normaal in uit komt maar hier komt dat elke ronde weer naar voren. Na een aantal ronden ging het even fout. Er zit wel degelijk verschil tussen een wegracer en een Supermoto en daar kwam hij dan ook snel achter.

Maar uiteindelijk heeft Bertus nog een aantal goede trainingen kunnen maken. In de loop van de aankomende weken komt Bertus zijn echte wedstrijd fiets binnen en zal hij hopelijk nog voor het evenement plaats vindt een aantal training rondjes kunnen maken om toch ook deze tak van motorsport proberen onder de knie te krijgen

Met vriendelijke groeten,

T For Telecom racing team

662956136_6_ngCv.jpeg


Meer info over dit evenement is te vinden op:
http://www.flyingboetoe.nl/srf/organisatie.htm of op de website van Bertus www.bertusfolkertsma.nl
 
Laatst bewerkt:
Nog meer mensen aanwezig tijdens dit evenement?

Niemand minder dan Barry Veneman zal aan de start verschijnen :)
 
Laatst bewerkt:
Interessant deelnemersveld dan! :)

Nu vind ik Assen al ver weg, maar Joure is helemaal het andere eind. :+ Ik ga dan ook niet aanwezig zijn.
 
Interessant deelnemersveld dan! :)

Nu vind ik Assen al ver weg, maar Joure is helemaal het andere eind. :+ Ik ga dan ook niet aanwezig zijn.

Dit is zowat een thuiswedstrijd voor mij.
Ik zit nog te wikken en te wegen wat betreft het IDM ik kan helaas maar op een plek aanwezig zijn.
Gaat vast wel goed komen.
 
Dit is zowat een thuiswedstrijd voor mij.
Ik zit nog te wikken en te wegen wat betreft het IDM ik kan helaas maar op een plek aanwezig zijn.
Gaat vast wel goed komen.
Klopt ja, je woont er niet ver vanaf toch?

In Assen heb ik dan nog wel familie zitten, maar Joure wordt'm echt niet. Misschien dat ik the race of the champions dan aandoe, wil nu toch wel eens een ONK meemaken. :)
 
Klopt ja, je woont er niet ver vanaf toch?

In Assen heb ik dan nog wel familie zitten, maar Joure wordt'm echt niet. Misschien dat ik the race of the champions dan aandoe, wil nu toch wel eens een ONK meemaken. :)

Heerenveen -> Joure is een kleine 10km.
Het industrieterrein zit pal naast de snelweg, maar ik pak lekker de fiets denk ik.
 
Heerenveen -> Joure is een kleine 10km.
Het industrieterrein zit pal naast de snelweg, maar ik pak lekker de fiets denk ik.

Ik ben Vrijdag als het mee zit in Assen en Zaterdag en Zondag in Joure. Weer eens wat anders dan wegrace :)

Bertus Folkertsma: Outlaw Racing Suzuki RMZ 450
outlaw%20racing.jpg
 
Laatst bewerkt:
zit net ff de site te bekijken en zioe dat het nog dichterbij is dan ik dacht, zou zelfs op de scooter kunnen gaan :P
 
Wegracecoureurs actief tijdens ONK Supermoto in Joure

Nadat eerder al bekend werd dat Bertus Folkertsma en Rintje Ritsma op de deelnemerslijst stonden, zal nu ook Barry Veneman het komend weekend van start gaan tijdens de ONK Supermoto wedstrijden in Joure.

Bertus Folkertsma in actie tijdens een training op de Supermoto
Veneman zal uiteraard moeten wennen aan deze andere manier van motorsport, maar zal in alles worden bijgestaan door Jitze van der Vinne. Om het de World Supersport coureur aan niets te laten ontbreken, zal een Husqvarna demo van Speedhouse.nl worden ingezet.

Naast de deelname van Folkertsma, Ritsma en Veneman laat de organisatie weten ook nog in onderhandeling te zijn met Bob Withag. De Yamaha coureur die vorig jaar in Valkenswaard al liet zien goed uit de voeten te kunnen op een Supermoto was afgelopen weekend al in Emmen te bespeuren op een Supermoto machine en liet daar gelijk al weer zien snel te zijn.

Meer info: http://www.flyingboetoe.nl/srf/organisatie.htm

Tijdschema:
http://www.racesport.nl/pdf/21012.pdf
 
Laatst bewerkt:
1e dag Supermotard was geweldig! Zowel Bertus al Rintje gingen goed snel rond!
 
Hoe groot is het parcours?
Op welke posities reden ze en hoe groot is het deelnemersveld. En last but not least zijn de persheshjes in volle overvloed aanwezig?
Ik zit nog ''lekker'' in Meppel een tyfusdrukke dag gehad met een zeer leuke afsluiter. Kan enkel zeggen dat er qua media aandacht vele malen meer en beter aandacht en tijd word besteed aan de zeer jonge rijders.
 
Hoe groot is het parcours?
Op welke posities reden ze en hoe groot is het deelnemersveld. En last but not least zijn de persheshjes in volle overvloed aanwezig?
Ik zit nog ''lekker'' in Meppel een tyfusdrukke dag gehad met een zeer leuke afsluiter. Kan enkel zeggen dat er qua media aandacht vele malen meer en beter aandacht en tijd word besteed aan de zeer jonge rijders.

Vraag 1: het parkoers is behoorlijk groot, groter dan ik dacht.
Vraag 2: Er een een goed groot deelnemersveld.
Vraag 3: Ik heb vanmiddag bij de ingang gevraagd na een pershesje. Antwoord: Pershesje pershesje?! hmm ja die heb ik hier niet. Maar opzich heb je die ook niet nodig, ik heb een polsbandje gekregen en mocht als nog overal komen.
 
Vraag 1: het parkoers is behoorlijk groot, groter dan ik dacht.
Vraag 2: Er een een goed groot deelnemersveld.
Vraag 3: Ik heb vanmiddag bij de ingang gevraagd na een pershesje. Antwoord: Pershesje pershesje?! hmm ja die heb ik hier niet. Maar opzich heb je die ook niet nodig, ik heb een polsbandje gekregen en mocht als nog overal komen.
ik had geen polsbandje kwam ook overal O-) :+
 
Photobucket gaat weer eens niet zo snel :Z

Bertus Folkertsma
8of54.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan