...alleen zijn de gevolgen wat minder groot. Wel even de volledige risico-analyse afmaken dan he.Die vergelijking kan alleen als je 1 motor met 1 bus vergelijkt. In een grote bus zijn 50 zitplaatsen. Dus 1 bus voor 50 motoren (of 25) in dat geval is er 25 of 50 x meer kans dat de bestuurder van het voertuig een fout maakt...
In Nijmegen willen ze SUV's/terreinwagens een parkeerverbod opleggen. Er is zelfs al over een landelijk verbod van de verkoop van die apparaten gesproken. Redenen van het Nijmeegse verbod: ze zijn gevaarlijk en vervuilend.
Lees voor SUV nou eens motor. Wat denk je, hoe lang zou het duren voordat ze die landelijk gaan verbieden
En zeg nou niet "dat doen ze toch niet" want dat dachten de meeste mensen ook over die SUV's...
Mijn persoonlijke mening:
-gevaarlijke auto's bestaan niet, gevaarlijke bestuurders wel; ook zonder koeievanger kun je iemand doodrijden (kan met de fiets nog wel);
-vervuiling: volgens mij rijden de Nijmeegse stadsbussen ook niet op milieuvriendelijke brandstof maar op ouderwetse diesel;
-voor dat verbod op motorrijden ben ik inderdaad doodsbenauwd...
Die vergelijking kan alleen als je 1 motor met 1 bus vergelijkt. In een grote bus zijn 50 zitplaatsen. Dus 1 bus voor 50 motoren (of 25) in dat geval is er 25 of 50 x meer kans dat de bestuurder van het voertuig een fout maakt...
Ben ik dan tòch een 1%-er ?? Cool !!!en ik vind het helemaal niet vreemd om die showauto's (denk dat 1 procent er daarwerkelijk eentje nodig heeft voor zwaar transport/terreingebruik) te verbieden in een krappe stadskern.
Ben ik dan tòch een 1%-er ?? Cool !!!
(Afbeelding)
Mijn commentaar op dit soort praktijken van de overheid heb ik al in een ander topic over dit "beleid" geventileerd , dus die laat ik hier maar achterwege
Waarom liggen de ongevallen statistieken zoveel hoger bij SUV's?
Relatief bekeken veroorzaken ze 3 keer zoveel ongelukken.
gaat groenlinks erom om de discussie los te weken over de suv.
je weet wel : als je geraakt word door z`on ding heb je 30% kans om te overlijden.
Waarom liggen de ongevallen statistieken zoveel hoger bij SUV's?
Relatief bekeken veroorzaken ze 3 keer zoveel ongelukken.
BS, alleen de kans dat je een voetganger of fietser dood bij een aanrijding is 3x zo groot.
Fietser en voetgangers zijn hier heilig en dus gaan we SUV verbieden
Een stelletje mongolen zijn het, die linkse rakkers
Iedereen met commentaar op SUV kan er zelf waarschijnlijk geen betalen. (ik ook niet maar ik gun het een ander wel om er mee te rijden)