Suzuki B-King

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijd voor een testrit zoals hierboven al word gezegd en vel dan zelf een oordeel.
Ja een BKing is kolosaal maar waarvoor koop je anders een bking je wil een dikke fiets en die krijg je ook ;).
 
lees 2 verhalen de ene is 1m86 en die vind hem al hoog en jij vind hem super ?


Deze had ik al verwacht....... pm of vertel hier waar je woont ... ik kom naar je toe en ga maar passen ...... dan zal je het zelf zien ...... heel apart maar ik rij ook nog op een drz400sm en deze is inderdaad te groot .... de bking zit als gegoten....
 
Ha B-King rijders, na 4 jaar een Kawa ZX12R B zit ik al een tijdje te kijken naar wat nieuws. Plan was de Kawa te voorzien van een Rotrex compressor of evt. een turbo, maar na een half jaartje info verzamelen was de algehele conclusie dat deze motor daar niet echt geschikt voor is zonder drastische aanpassingen. Nu had ik naast de Kawa ook een tijdje een BMW K1200R Powercup en de zithouding en het rijden op een naked beviel mij prima, alleen een BMW is niet mijn ding. Maar 't stuurde fantastisch, had geweldige remmen en ABS. Maar wat er vooral mist is het vermogen t.o.v de Zx. En dan kom je al snel uit bij de BKing. Ook daar lever ik vermoedelijk in op vermogen maar dat is er wel heel gemakkelijk weer bij te krijgen. En in de toekomst kan je er wat dat betreft wat meer mee (als je dat dan nog wil). Ik heb er alleen nog nooit op gereden , dus het wordt maar eens tijd voor een uitgebreidde proefrit. Waar ik alleen een beetje bang voor ben is dat het vermogen met alle restrikties erg tegen valt . Eerst maar eens kijken of de zithouding en het sturen en remmen bevalt.
 
Vermogen nee valt niet tegen met de restricties maar onbegrensd een tandje groter achter is het een beest.
Dus kopen die Xtre en Speedohealer.
rijd tijdens je proefrit gewoon ff in zijn 4 en trek hem ff flink door dan voel je de onbegrende kracht.
Weet zeker dat je testrit positief zal zijn.
 
Vermogen nee valt niet tegen met de restricties maar onbegrensd een tandje groter achter is het een beest.
Dus kopen die Xtre en Speedohealer.
rijd tijdens je proefrit gewoon ff in zijn 4 en trek hem ff flink door dan voel je de onbegrende kracht.
Weet zeker dat je testrit positief zal zijn.
Bedankt. Natuurlijk, in 4 is ie onbegrenst, daar had ik nog niet aan gedacht. Iets anders is het prijsverschil tussen met of zonder ABS. Een Bking is niet echt een lichtgewicht dus dan lijkt mij ABS wel prettig, maar de ene motor is de andere niet. Op de Kawa mis ik het wel, zeker nu ik daarnaast een tijdje met ABS heb gereden. Het gekke is alleen dat ik het niet nodig heb gehad, het is meer gevoelsmatig. Het ligt er dus waarschijnlijk ook aan hoe de remmen van de BKing aanvoelen.
 
Ik rijd zelf zonder abs en dat remt redelijk tot goed in het najaar ga ik over op stalen remleidingen en heb van een kennis vernomen dat dit op de bk nogal wat verschil maakt.
 
@Vampire: heb de xtre box er ook op en dus in alle versnellingen vol vermogen en dat rijd bruut!!
Morgen krijg ik er stalen remleidingen op en zal van de week de ervaringen vertellen.
Vind idd dat de b-king harder mag remmen.Heb trouwens geen abs.
 
idd ik heb stalen remleidingen in de shop klopt ik verkoop het liefst hel, maar bij voorkeur van de klant voor andere merken kan ik deze ook leveren.
Ik zelf heb nog geen leidingen omdat ik nog geen kleur heb kunnen kiezen twijfel tussen blauw,goud, neonrood.

Waarom een speedohealer om je km/h teller te callibreren veel b-king rijders nemen namelijk achter 1 tand groter wat er voor zorgd dat je km/h teller niet de juiste snelheid meer weergeeft met de speedohealer kun je dit percentage bijstellen zodat je teller de juiste snelheid weergeeft.
Ook kan je teller boven de 300 km/h weergeven doordat de speedohealer de snelheid deelt door 10.
Wil je meer info kijk even op m`n site of kijk eens op de site bij de jongens van healtech.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week maandag voor het eerst Kennis gemaakt met het Beest B-King. Wegdek was vochtig en banden nog koud. Bij wegtrekken van het stoplicht lig ik na 30 meter op de grond samen met de B-King. Waarschijnlijk te weinig grip en iets teveel gas erop waardoor mijn achterwiel begon te spinnen.
Valdop heeft zijn werk wel gedaan, maar toch tankkap, carterdeksel, voetsteun gekrast. Schakelpook afgebroken en Nok aan achterbrug afgebroken. Tevens was ook de achteras op het asfalt geschuurd dus die was ook naar de haaien.
Motor is allrisk verzekerd dus daar maak ik me niet druk om.

Verder heeft de voetsteun tegen m'n linker scheenbeen aan gezeten dus die is behoorlijk dik en inmiddels helemaal pimpelpaars. Al met al ben ik er goed vanaf gekomen en de vakantie 2 weken uitgesteld.
 
Je moet een B wel allrisk hebben had van het weekend ook ff een uitschietertje in de mooie doordraaier ff te vroeg op het gas en ik kon nog net opvangen dat ie me eraf wou wippen.
Hij is smooth maar ook onvoorspelbaar als je ff te hard op het gas gaat ach ja welke fiets van plus 100 pk heeft dat nu niet.
Dus ffies wachten eendje dan kun je weer kwaken al je fiets klaar is.
 
Vorige week maandag voor het eerst Kennis gemaakt met het Beest B-King. Wegdek was vochtig en banden nog koud. Bij wegtrekken van het stoplicht lig ik na 30 meter op de grond samen met de B-King. Waarschijnlijk te weinig grip en iets teveel gas erop waardoor mijn achterwiel begon te spinnen.
Valdop heeft zijn werk wel gedaan, maar toch tankkap, carterdeksel, voetsteun gekrast. Schakelpook afgebroken en Nok aan achterbrug afgebroken. Tevens was ook de achteras op het asfalt geschuurd dus die was ook naar de haaien.
Motor is allrisk verzekerd dus daar maak ik me niet druk om.

Verder heeft de voetsteun tegen m'n linker scheenbeen aan gezeten dus die is behoorlijk dik en inmiddels helemaal pimpelpaars. Al met al ben ik er goed vanaf gekomen en de vakantie 2 weken uitgesteld.


Sterkte.... beter zo want het kan ook anders........
 
nee,heb een nieuwe set erop via de verzekering.
B-King viel om tijdens het tanken. ff niet goed opgelet.
dealer heeft ook de uitlaten geclaimd waar links een kleine beschadiging zat.
Verzekering heeft de uitlaten ook vergoed.Vandaar
 
Erg netjes van je dealer dat ie die kleine beschadiging ook heeft gezien, maar het hoorde ook bij de schade ja dus logisch.
Ik heb vandaag me bodis uitlaat met kapjes binnengekregen moet alleen een nieuwe beugel voor de nummerplaathouder en de nummerplaathouder zelf bestellen, maar moet zeggen een bodis voor 500€ is een prikkie en hij is in perfecte staat.
 
Vandaag hebben we de B-King opgehaald en staat weer heel en schoon in de schuur.
De Dealer heeft het netjes afgehandeld dus ik ben weer blij.
Nu nog het been herstellen en ik ben weer een ervaring rijker :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan