Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Na rond gezocht te hebben naar een drc edge op het forum maar eens gebeld naar haan wheels in Schijndel of ze die nog op voorraad hadden liggen. Ik heb geluk gehad want ze hadden er nog eentje liggen, dus maar gelijk besteld en gemonteerd.

Resultaat: *D

[afbeelding]

Nog iemand tips voor kleine knippers voor ernaast? Ook gelijk die aan de voorkant maar gaan vervangen.

Dit
 
Na omzwervingen via een hypermotard etc, is er nu een drz gekomen. Wilde toch graag het echte sm gevoel hebben, en dat voelde ik nu ook na 150 km snelweg :P
Is nog volledig orgineel, dus op het gemakje een beetje bijspijkeren. En binnenkort even de locktite fixes doen.
En sowieso eerst een snelgas erop, want de slag is nu veel te groot. Dan op het gemak eens kijken voor een 39 carb, maar ik vind ze nieuw wel erg duur dus even een tweedehands zoeken. ondertussen blijf ik hier een beetje meelezen.

full
 
Na omzwervingen via een hypermotard etc, is er nu een drz gekomen. Wilde toch graag het echte sm gevoel hebben, en dat voelde ik nu ook na 150 km snelweg :P
Is nog volledig orgineel, dus op het gemakje een beetje bijspijkeren. En binnenkort even de locktite fixes doen.
En sowieso eerst een snelgas erop, want de slag is nu veel te groot. Dan op het gemak eens kijken voor een 39 carb, maar ik vind ze nieuw wel erg duur dus even een tweedehands zoeken. ondertussen blijf ik hier een beetje meelezen.

[afbeelding]


Check even je gmail
 
Alles ondersteunen en de voorpoten een keer losdraaien..
Grote kans dat t allemaal weer gewoon op zn plaats valt dan hoor ;)
Brommer loopt goed rechtuit schijnt. Stuur zit in rubbers. Die staat waarschijnlijk iets scheef. Dat ik ook wel eens na brommer traileren waarbij stuur met spanband licht als borg onder spanning stond. Paaltje zoeken en recht zetten of gewoon tegen de stuuruitslag nokken aan drukken en recht staat ie weer. Check gelijk of stuur risers nog goed vast zit en rubbers nog ok zijn ;)
 
Na omzwervingen via een hypermotard etc, is er nu een drz gekomen. Wilde toch graag het echte sm gevoel hebben, en dat voelde ik nu ook na 150 km snelweg :P
Is nog volledig orgineel, dus op het gemakje een beetje bijspijkeren. En binnenkort even de locktite fixes doen.
En sowieso eerst een snelgas erop, want de slag is nu veel te groot. Dan op het gemak eens kijken voor een 39 carb, maar ik vind ze nieuw wel erg duur dus even een tweedehands zoeken. ondertussen blijf ik hier een beetje meelezen.

[afbeelding]

Heee bekende plek! Is dat niet bij het Goese Sas??

Mooie DRZ trouwens! ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. klopt, ff aan het testen of die ook een beetje off-road kon :] is gelukt! *D

Ja daar kun je lekker ongestoord raggen.

Ben zelf ook aan het kijken voor een SM en aangezien ik altijd een Soes heb gereden blijft een DRZ een optie. Twijfel alleen een beetje over het vermogen. Ik wil ook af een toe eens richting de eifel o.i.d. kunnen en vraag me af of dat een beetje te doen is op een 1-cilinder.
 
Op de aanhangwagen of binnendoor. Vond de Ardennen op de XT al afzien... en die is nog 10x comfortabeler.

XT660?? Ik ga met de zomer naar Spanje met dat ding, makkelijk te doen. Je moet alleen geen 130/140 blijven rijden, dat word op een gegeven moment aardig vervelend :)
 
Klopt. Al was ik op de XT na 10uur achter elkaar binnendoor sturen ook best stram. Op de grote weg mis je gewoon die 6e versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Al was ik op de XT na 10uur achter elkaar binnendoor sturen ook best stram. Op de grote weg mis je gewoon die 6e versnelling.

Ik ken het probleem. Al moet ik zeggen met andere dempers, luchtfilters (1 + 2), snorkel verwijderd + PC en afstellen rijdt het wel beter. 100~120 is goed te doen :)
 
Zo even een james Dean (jd jetting) kit besteld.
En eens kijken of de Drz-e header pipe op de originele sm uitlaat past. Of pas te maken Is.
Dat alles met een 3inch x 3inch modificatie zal het beestje toch net iets meer tot leven komen
 
Na omzwervingen via een hypermotard etc, is er nu een drz gekomen. Wilde toch graag het echte sm gevoel hebben, en dat voelde ik nu ook na 150 km snelweg :P
Is nog volledig orgineel, dus op het gemakje een beetje bijspijkeren. En binnenkort even de locktite fixes doen.
En sowieso eerst een snelgas erop, want de slag is nu veel te groot. Dan op het gemak eens kijken voor een 39 carb, maar ik vind ze nieuw wel erg duur dus even een tweedehands zoeken. ondertussen blijf ik hier een beetje meelezen.

[afbeelding]

Van een hypermotard naar een drz ? Ik ben juist voor wat zwaarders aan het kijken. De dr-z had gewoon een 6de versnelling moeten hebben dan had ik hem gehouden. Ik ben aan twijfelen tussen ktm 690 of toch nog even wachten en dan een hyper 821.
 
Ik heb mn Dynojet kitje van MP ook binnen! *O*

Nu nog tijd, zin en energie tegelijk... (ligt naast een berg slangen en een hydaulische koppeling.. moet je veel zin hebben! :P )
 
Dat dynojet kitje is de moeite wel waard ja, dat weet ik nog van mn vorige exemplaar!

Koelwaterslangen komt ook nog wel goed, overloopslangetjes ook nog wel..

Alleen die hydraulische koppeling he, dat wordt nog een leuke! Maar vanzelfsprekend zal ik de bevindingen, wanneer deze daar zijn, met jullie delen ;)
 
Experimentje:


Dit is het verschil zeg maar:


Had voor gisteren nog het idee mijn hele auto een keer van folie te voorzien, ga ik nu toch nog een heeeel aantal nachtjes over slapen, in ieder geval tot de blaren weg zijn :P

Weet nog niet of ik t laat zitten, vooralsnog heeel even geen zin meer in stickers! (durf niet te zeggen hoeveel tijd er in zit :X )
 
Even een vraagje,
Volgens de jd jetting kit word 155 main jet aan geraden voor een stock drz en 3x3 mod.
En een 160 als je een aftermarket ffree-flow uitlaat hebt.
Nu ben ik van plan een dikke header pipe te monteren op de originele uitlaat. Zal dat de 155 of de 160 gebruikt moeten worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan