suzuki drz400

Ja natuurlijk.. Ga je nu de DRZ weer afzeiken?
Je mag es op mijne rijden, dan piep je wel ff héél anders!

Nee dank je, iets te ver weg. En als ik van m'n DR650SE Dynojet Stage-Zot *O* af stap, weet ik niet of een DRZ400tje dan wel zo lekker rijd *D
Of je moet echt bergen geld in het motorische gedeelte hebben gestoken, dat ie mijn DR voorbij blaast op alle fronten.

Ik kan ook de vraag aan jou stellen 'Ga je nu weer de DR650 afzeiken?'. Het is namelijk niet de eerste keer dat de DR650 wordt afgezeken door jou en De Koen. Jullie denken dat de DR650SE het zelfde is als de 175kg zware oude DR650(R), maar het blijft een feit dat geen van jullie beiden ooit eens hebben gereden op de SE-versie van de DR, terwijl ik wel op de DRZ400SM heb gereden en dus een redelijk oordeel kan vellen over het verschil van beide fietsen.

Ik constateer dan ook dat de 400 echt een stukkie trager is dan de 650, maar ik merk ook dat de 400 lichter weegt en wat makkelijker de bocht in te gooien is.

Maar om nou de 650 een trage opa te noemen, zonder er ooit op te hebben gereden, klinkt als een kereltje in een BMW316 die denkt harder te gaan en sneller te zijn dan een Porsche 911.

Stap eerst maar eens op een 650SE (als je er een kan vinden) en kom dan terug met je argumenten. _O-

Eindconclusie ; zowel de 400 als 650 zijn leuke brommers voor erbij, niet als serieuze motor voor de lange ritten.
 
Waarom wordt altijd ieder topic dat over de DRZ geopend wordt totaal verneukt -O-

Naja, ik maak het ff goed met wat foto's
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

Toch blijven het geile dingetjes :9~ .

Vind ze zelf heel mooi maar als ik mijn rbw heb mot ik toch echt eerst 25kw. Weet iemand hier of ze daar LEGALE kitjes voor hebben of dat er misschien wel te weinig vermogen staat aangegeven op de papieren (net zoals bij sommige KTM's het geval is). Is zo'n ding btw een beetje geschikt voor dagelijks vervoer? Ja je moet niet dagelijks van Maastricht naar Groningen pendelen maar af en toe wat langere (snelweg) stukken mot kunnen lijkt me toch :? Ter afsluiting mijn laatste vraag :P hoe zit het met onderhoud van zo'n ding :?

(Sorry ben een noob op gebied van sm's) :+
 
Nee dank je, iets te ver weg. En als ik van m'n DR650SE Dynojet Stage-Zot *O* af stap, weet ik niet of een DRZ400tje dan wel zo lekker rijd *D
Of je moet echt bergen geld in het motorische gedeelte hebben gestoken, dat ie mijn DR voorbij blaast op alle fronten.

Ik kan ook de vraag aan jou stellen 'Ga je nu weer de DR650 afzeiken?'. Het is namelijk niet de eerste keer dat de DR650 wordt afgezeken door jou en De Koen. Jullie denken dat de DR650SE het zelfde is als de 175kg zware oude DR650(R), maar het blijft een feit dat geen van jullie beiden ooit eens hebben gereden op de SE-versie van de DR, terwijl ik wel op de DRZ400SM heb gereden en dus een redelijk oordeel kan vellen over het verschil van beide fietsen.

Ik constateer dan ook dat de 400 echt een stukkie trager is dan de 650, maar ik merk ook dat de 400 lichter weegt en wat makkelijker de bocht in te gooien is.

Maar om nou de 650 een trage opa te noemen, zonder er ooit op te hebben gereden, klinkt als een kereltje in een BMW316 die denkt harder te gaan en sneller te zijn dan een Porsche 911.

Stap eerst maar eens op een 650SE (als je er een kan vinden) en kom dan terug met je argumenten. _O-

Eindconclusie ; zowel de 400 als 650 zijn leuke brommers voor erbij, niet als serieuze motor voor de lange ritten.

De DR650SE K5 heeft 31 KW en 147 kg, de DRZ400SM K5 heeft 29 KW en 132 kg.

Dat zegt meer als genoeg, hoef ik verder geen discussie over te voeren. :W

Ga jij maar lekker met je tank rijden, ik neem de fiets wel _O-
 
goed.. back to business. TS stelt gewoon een legitieme vraag op zoek naar een motor. Beantwoord gewoon de vraag of blijf weg uit het topic, maar ga niet lopen zeiken. Je vindt het zelf ook niet leuk als mensen je topic verzieken met onzinopmerkingen zoals UTFS etc.

Het ging dus over de DRZ400.
 
Toch blijven het geile dingetjes :9~ .

Vind ze zelf heel mooi maar als ik mijn rbw heb mot ik toch echt eerst 25kw. Weet iemand hier of ze daar LEGALE kitjes voor hebben of dat er misschien wel te weinig vermogen staat aangegeven op de papieren (net zoals bij sommige KTM's het geval is). Is zo'n ding btw een beetje geschikt voor dagelijks vervoer? Ja je moet niet dagelijks van Maastricht naar Groningen pendelen maar af en toe wat langere (snelweg) stukken mot kunnen lijkt me toch :? Ter afsluiting mijn laatste vraag :P hoe zit het met onderhoud van zo'n ding :?

(Sorry ben een noob op gebied van sm's) :+

De nieuwe DRZ400SM K5 heeft een 2e typegoedkeuring, je kan hem dus op 25kw krijgen.
Snelweg kan zeker, ik rij nu met 15-39, 160 als top, dus constant 130 is makkelijk te doen.
Onderhoud heeft de DRZ bijna niet nodig. Het blok van een DRZ is echt mega onderhoudsvriendelijk. Olie verversen om de 10.000 km, kleppen om de 25.000.
 
De DR650SE K5 heeft 31 KW en 147 kg, de DRZ400SM K5 heeft 29 KW en 132 kg.

Dat zegt meer als genoeg, hoef ik verder geen discussie over te voeren. :W

Ga jij maar lekker met je tank rijden, ik neem de fiets wel _O-

Je bronnen kloppen niet. 33kw zelfs, wat ik nu op het achterwiel heb ipv krukas.
Wat jij vergeet, is het verschil in koppel. Dat maakt heel wat goed.. wat zeggen pk's nou.. zeker bij 1 pitters gaat het om het koppel, zou jij moeten weten (hoop ik)

Je 400 heeft 39,2nm op de krukas, mijn 650 heeft 55nm op het achterwiel.
Bovendien zijn die paar kilootjes extra net even het gemak om niet van de snelweg geblazen te worden door zijwind (been there, almost done that.. op een 118kg zware XR250).

Ik vraag me alleen af of jij als nog redelijk beginnend motorrijder het verschil kan voelen van koppel tussen 40 (krukas) & 55nm (achterwiel). Ik wel.

Maar ik ga me er niet verder druk over maken, jij bent een DRZ400-fanboy. Leuk voor je, kraak lekker andere motoren af zonder ervaring te hebben... :N
Jouw motor is de beste van de hele wereld hoor! *O*
 
De nieuwe DRZ400SM K5 heeft een 2e typegoedkeuring, je kan hem dus op 25kw krijgen.
Snelweg kan zeker, ik rij nu met 15-39, 160 als top, dus constant 130 is makkelijk te doen.
Onderhoud heeft de DRZ bijna niet nodig. Het blok van een DRZ is echt mega onderhoudsvriendelijk. Olie verversen om de 10.000 km, kleppen om de 25.000.

Ik denk dat ik mijn nieuwe spaardoeleinde heb gevonden *O* .
Alles wat ik tot op heden heb rondgevraagd m.b.t. onderhoud diverse sm's lag allemaal veel hoger :} :} :} . En ja wil van mijn motor mijn primaire vervoermiddel maken en ja dan wil ik toch een betrouwbaar beestje waarmee ik met een goed gevoel de snelweg mee op kan en waarvan ik niet op iedere straathoek de olie hoef te ververse en op iedere 3 straathoeken een volledige blokrevisie er achteraan ;)
Maarja nieuwe type zeg je, zal wel ff doorsparen worden vrees ik '( .
 
Je bronnen kloppen niet. 33kw zelfs, wat ik nu op het achterwiel heb ipv krukas.
Wat jij vergeet, is het verschil in koppel. Dat maakt heel wat goed.. wat zeggen pk's nou.. zeker bij 1 pitters gaat het om het koppel, zou jij moeten weten (hoop ik)

Je 400 heeft 39,2nm op de krukas, mijn 650 heeft 55nm op het achterwiel.
Bovendien zijn die paar kilootjes extra net even het gemak om niet van de snelweg geblazen te worden door zijwind (been there, almost done that.. op een 118kg zware XR250).

Ik vraag me alleen af of jij als nog redelijk beginnend motorrijder het verschil kan voelen van koppel tussen 40 (krukas) & 55nm (achterwiel). Ik wel.

Maar ik ga me er niet verder druk over maken, jij bent een DRZ400-fanboy. Leuk voor je, kraak lekker andere motoren af zonder ervaring te hebben... :N
Jouw motor is de beste van de hele wereld hoor! *O*

Koppel... Ik denk dat jij degene bent die niet weet wat dat is.
Volgensmij vergeet je ff tegen wie je het hebt, of je ligt me gewoon gigantisch te bezeiken.
Ik zit toevallig wel vanaf m'n 5e al op de motor, en m'n laatste crosser was een CRF450.

Ow en, ik zit nu op 47 achterwiel pk's, dus jij bent helemaal nergens met je 33 KW en 150 kilo.

De DRZ400E heeft trouwens ORIGINEEL 50 krukas pk's. Dan kun je nog zoveel koppel hebben, bijhouden doe je hem toch niet.

En voor de rest, jij bent ENORM |( |( |( |( |( |( |(
Want ik zal nooit zeggen dat mijn DRZ beter is als een CRF450 of YZF450 oid. Maar beter als een DR650SE is hij in ALLE opzichten.
 
ach laat hem doen guido

wij hebben geen ervaring en meneer wel |( |( |( |( |(

beeeeeeetje de omgekeerde wereld :P
 
maar wie weet er nog mooie site waar je onderdelen kunt kopen als je supermotard wil gaan doen met deze bike

bijvoorbeeld een uitlaatsysteem
 
sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar zulk soort vragen stelt ie nou al over de 6e motor ofzow.

misschien eerst je rijbewijs halen, en dan tijdens het lessen gaan kijken wat je lekker vind rijden? en dan gewoon langs de dealer gaan, een test rondje zegt 10.000 maal meer als een heel topic.

en die opvoer setjes, vervangings dempers, andere voorbochten etc etc etc etc ga je daar dan maar druk over maken als je een motor HEBT

just my 2 cents :W
 
maar wie weet er nog mooie site waar je onderdelen kunt kopen als je supermotard wil gaan doen met deze bike

bijvoorbeeld een uitlaatsysteem

Enne wat betekent 'supermotard gaan doen' :?
Neem aan dat je hiermee wedstrijden rijden bedoelt :?
Waarom ga je niet eerst je rbw halen, sparen voor zo'n ding en als er werkelijk een in de garage staat je pas drukmaken over pretspulletjes :? Ideeen voor verbouwingen mag natuurlijk altijd (doe ik ook) maar ik vraag pas serieus rond als ik werkelijk iets op de oprit heb staan (wat nog wel even zal duren).
Waarom wil je uberhaupt gaan opvoeren :? Het is geen scootertje ofzo waar je ff een ander pijpje onder gooit en meteen 2x (op die rottellertjes :X ) harder gaat :?

Edit: had bovenstaande ff niet gezien, beetje zelfde trand dus overbodig ;)
 
Laatst bewerkt:
maar ik hou het toch nog op een suzuki drz400 sm
maar ik wil net als een supermotard ombouwen dus andere uitlaat enzo maar wat nog meer

voor echt zware geluid
 
Umz is een drz400sm niet al een supermotard :? :X
Of is een sm alleen een sm als er een andere uitlaat onder zit volgens jouw :?

Enne je taalgebruik zoals 'voor echt zware geluid' klinkt net alsof je zojuist van de kanaleneilanden bent ontsnapt of zo iemand die net van z'n supersnelle (ahum) aeroxje is afgestapt en zijn vriendjes in hun gti's eruit wil rijden :+
 
Laatst bewerkt:
Hoop niet dat je mij ook naar pleepot-forum mee verwijst :? (zit te twijfelen of je mij ook bedoelt :+ )

alleen al het feit dat je het een plee-pot forum noemt, sluit jou al meteen uit :z

en je bent met je schakelbrommer (die je verkocht heb... |( :+ ) wel op de goeie weg

en zelf heb ik ook geen recht van spreken, want ik heb me RBW ook nog niet... -O- ;(


maar iemand die alleen geinteresseerd is in topsnelheden, opvoersetjes voor RS250's (terwijl ie eerst 25 kw moet rijden :X B| ) andere uitlaten enz enz, jah die mag van mij naar pispan-forum jah O-) :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan