Net te laat om trendsetter te zijn want ineens zijn er meerdere GR650 projectjes tegelijk te vinden, niet in de laatste plaats het ding van het belgische TV programma (dobbit?).
Dus ik ben dan maar trotse trendvolger.
Ik heb een GR650 Tempter gevonden (bij toeval) en die zal schaamteloos worden omgehakseld tot iets leuks voor erbij. Ik heb al een mooie 1973 Honda CB350f caferacer achtige herriebike, en een Aprilia Falco voor de vakanties.
Mijn GR650 heb ik voor een zacht prijsje in Duitsland kunnen kopen van de eerste eigenaar . De man is nu 76 en mocht van z'n vrouw echt niet meer rijden, laat staan geld er tegenaan gooien om de Tempter weer klaar te maken voor een nieuw seizoen. Wel een mooi verhaal dus:
- Eerste eigenaar, dus in 1983 nieuw gekocht (op de datum 1e toelating was ik 2 maanden oud )
- Pas 19.785 km gedraaid
- Altijd binnen geparkeerd
- Boekjes erbij, origineel suzuki slot erbij, alle sleutels, etc.
- Laatste DEKRA keuring in 2016 (2 jaar geldig).
- Laatste keer gereden in 2017 na een onderhoudsbeurt waarbij de carbs ultrasoon zijn gereinigd.
- Toch lopen de carburateurs over
- Accu is overgekookt door een kapotte antieke druppellader
- Als gevolg wat vlekken op het frame van het zuur.
Bijna te mooi om niet origineel te laten, maar f*ck it. De zaag gaat erin, want tja, het zijn best lelijke dingen in standaard trim.
Inspiratiebron is het topic van Michiel Wolthaus van 4 jaar geleden:
Scrambler/Tracker-achtige GR650 Temper
Maar ook die van de goldenage speedshop vind ik vet.
Ik zal voor de liefhebbers van knutseltopics hier mijn voortgang bijhouden en hoop gaandeweg ook wat gebruik te maken van enige adviezen van de weledelgestrengelde experts die hier rondhangen.
Dus ik ben dan maar trotse trendvolger.
Ik heb een GR650 Tempter gevonden (bij toeval) en die zal schaamteloos worden omgehakseld tot iets leuks voor erbij. Ik heb al een mooie 1973 Honda CB350f caferacer achtige herriebike, en een Aprilia Falco voor de vakanties.
Mijn GR650 heb ik voor een zacht prijsje in Duitsland kunnen kopen van de eerste eigenaar . De man is nu 76 en mocht van z'n vrouw echt niet meer rijden, laat staan geld er tegenaan gooien om de Tempter weer klaar te maken voor een nieuw seizoen. Wel een mooi verhaal dus:
- Eerste eigenaar, dus in 1983 nieuw gekocht (op de datum 1e toelating was ik 2 maanden oud )
- Pas 19.785 km gedraaid
- Altijd binnen geparkeerd
- Boekjes erbij, origineel suzuki slot erbij, alle sleutels, etc.
- Laatste DEKRA keuring in 2016 (2 jaar geldig).
- Laatste keer gereden in 2017 na een onderhoudsbeurt waarbij de carbs ultrasoon zijn gereinigd.
- Toch lopen de carburateurs over
- Accu is overgekookt door een kapotte antieke druppellader
- Als gevolg wat vlekken op het frame van het zuur.
Bijna te mooi om niet origineel te laten, maar f*ck it. De zaag gaat erin, want tja, het zijn best lelijke dingen in standaard trim.
Inspiratiebron is het topic van Michiel Wolthaus van 4 jaar geleden:
Scrambler/Tracker-achtige GR650 Temper
Maar ook die van de goldenage speedshop vind ik vet.
Ik zal voor de liefhebbers van knutseltopics hier mijn voortgang bijhouden en hoop gaandeweg ook wat gebruik te maken van enige adviezen van de weledelgestrengelde experts die hier rondhangen.