Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Basta veel plezier!

Ik heb m'n gs'je net weggebracht voor een vlugge motorische check.
Kleppen worden ff nagekeken en eventueel gesteld, carbs gesynch'd als het nodig is en wordt even gekeken of hij niet te arm staat sinds het nieuwe dempertje.

Morgen avond is hij weer klaar.
Wat een service :}

Dan kan ik met een gerust hart op vakantie :]

Thx :) , Zal wel lukken denk ik ;)
Henk Verbeek zeker?, dies idd wel lekker snel ja :Y
Wil wel weten wat je dat kost :) (vooral mbt kleppen stellen)

Ow Chris btw, ik zit 20 KM van de plek (biograd)waar de dochter van eric (naam ineens kwijt :X B| ) gister zat, dus als ik haar tegenkom zalk de groeten doen *D

Allemaal fijne vak!
En tot over 25 Nachtjes 8-) :+

Ciaooo
Bas
 
Even over die kosten:
Sommige dingen zijn inderdaad zelf erg makkelijk te doen.
Maar ieder zo z'n keuze.
De carbs en kleppen laat ik altijd wel doen. De rest lukt me wel redelijk.

[me]Revz heeft ook wel eens een flinke factuur gekregen van de motorzaak voor wat onderhoudswerkzaamheden. :X
[/me]


btw basta gaat morgen op vakantie, dus tot over 4 weekjes :W
Jullie iig allemaal ook een fijne vakantie, lekker genieten!! 8-)
Have fun !! :W
Mijn vakantie gaat zeker ook goed komen. })
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook niet gaan rijden met de begrenzing eruit. Ookal mag je > 25 KW. Kan je gewoon gezeik mee verwachten als er echt iets goed fout gaat.


ik zie het probleem niet echt eigenlijk.

en het heeft niet zoveel zin om die motor weer vol vermogen op kenteken te zetten, omdat mijn broertje over een jaar ofzo zijn rijbewijs gaat halen. dan zit je weer met dat gedoe.
maar die 25kw rijdt gewoon niet lekker en helemaal niet als je wel vol vermogen mag.
 
Thx :) , Zal wel lukken denk ik ;)
Henk Verbeek zeker?, dies idd wel lekker snel ja :Y
Wil wel weten wat je dat kost :) (vooral mbt kleppen stellen)

Ow Chris btw, ik zit 20 KM van de plek (biograd)waar de dochter van eric (naam ineens kwijt :X B| ) gister zat, dus als ik haar tegenkom zalk de groeten doen *D

Allemaal fijne vak!
En tot over 25 Nachtjes 8-) :+

Ciaooo
Bas


hey volgens mij ben ik daar dit jaar nog geweest is toch kroatie?~!
 
Flap, maar weer ff een update voor de website (onder het motto PHP is leuker dan de suffe studie...).

- Algemene afstelgegevens
- Aankoopchecklist
- Algemene link

Die aanhaalmomenten staan ook in het WPH.

Volgensmij moeten de cillinderkop-bouten een heel stuk strakker: rond de 35nm als ik me niet vergis. Je bedoeld misschien het kleppendeksel ermee.

En de houdertjes van de nokkenassen (journal caps) 8-12Nm

Verder wel ontzettend makkelijk. Dit is tenminste in het nederlands *O*
 
*Lees lees lees*

Je hebt gelijk, de maten komem niet overeen met het WPH van Haynes. Ik heb deze waarden van een andere site geplukt dus ik moet ze nog aanvullen/veranderen. Ik zal het lijstje van het WPH overnemen, maar ik was nog even te lui voor het typewerk. Maar het komt in orde. Thx voor de melding.

Wellicht komt er tzt een tweetalige versie. Nederlands en Engels. Maar omdat ik dan in de databses moet duiken zet ik de site wellicht iets groter op. Mar vooralsnog liggen de prioriteiten ergens anders...
 
ik zie het probleem niet echt eigenlijk.

en het heeft niet zoveel zin om die motor weer vol vermogen op kenteken te zetten, omdat mijn broertje over een jaar ofzo zijn rijbewijs gaat halen. dan zit je weer met dat gedoe.
maar die 25kw rijdt gewoon niet lekker en helemaal niet als je wel vol vermogen mag.
Het probleem is dat het kentekenbewijs niet meer overeenkomt met het vermogen van de motor. Dat is in princiepe al genoeg. Maar als hij over 1 jaar weer 25 kw moet is het idd zonde omd alles aan te passen. Maar ga je niet liever zelf op een andere volvermogen fiets ?
 
Remklauw voor gereviseerd (stond er 1tje gewoon vast, gelukkig dat ik er 2 heb) :o

Hey Kristian, heb je dat ook gemerkt tijdens het rijden?

Ik heb ook al eens eerder mijn remklauw voor gereviseerd, volgens mij was een remcylinder scheef of vast ofzo.. nu heb ik geloof ik weer hetzelfde probleem: tijdens het rijden heb ik geen gevoel bij het indrukken van de voorrem aangezien dat weer erg zwaar gaat. Sta ik echter stil dan kun je de voorrem weer soepeltjes intrekken. Aangezien ik nu niet goed het gevoel heb over de voorrem rem ik nu niet vol vertrouwen, dus ik ga er dit weekend even naar kijken.. maar ben wel benieuwd wat jij er van gemerkt heb
 
Hmm nou ik denk dat mijn remklauw wel in orde is, de voorrem blijft tenslotte niet 'hangen' na het remmen maar het is puur het intrekken van de voorrem tijdens het rijden. Mijn remblokken zijn nog niet helemaal op, maar wel bijna. Dus misschien dat het zwaarder gaat doordat de 'lijnen' op de remblokjes op zijn en het moeilijker gaat op een vlak blok. Ga morgen even nieuwe blokken halen en dan zie ik het wel :)
 
Hmm nou ik denk dat mijn remklauw wel in orde is, de voorrem blijft tenslotte niet 'hangen' na het remmen maar het is puur het intrekken van de voorrem tijdens het rijden. Mijn remblokken zijn nog niet helemaal op, maar wel bijna. Dus misschien dat het zwaarder gaat doordat de 'lijnen' op de remblokjes op zijn en het moeilijker gaat op een vlak blok. Ga morgen even nieuwe blokken halen en dan zie ik het wel :)


Bedoel je met lijnen die in het midden van je remblok,
zoals hier in het midden ook zit.
brakepad.jpg
?

Als je die bedoelt. Zodra die op zijn moet je je remblok al vervangen :) Slijtage indicatie.

(vorige eigenaar van mijn GS had de achterremblokjes tot op het metaal opgeremd en 'gebruikte hem niet genoeg om ze te vervangen' :P
 
Bedoel je met lijnen die in het midden van je remblok,
zoals hier in het midden ook zit.
(Afbeelding) ?

Als je die bedoelt. Zodra die op zijn moet je je remblok al vervangen :) Slijtage indicatie.

(vorige eigenaar van mijn GS had de achterremblokjes tot op het metaal opgeremd en 'gebruikte hem niet genoeg om ze te vervangen' :P


Hmm okee :)

Als het maar over is dan, want het remmen gaat nu gewoon k.u.t.t. :z
 
En stond ie te arm i.v.m. de demper?

nope was geen probleem.
Gs'jes staan zoiezo wat armer dan origineel zodra ze 25kw begrenst zijn, maar met de demper wissel was het niks erger geworden. Dus dat is fijn.
Kleppen stonden ook nog goed en carbs hoefde ook niet gesynch'd te worden.
Dus voor enkele tientjes was m'n bike weer gecheckt en kan ik binnenkort met een gerust hart bergen gaan beklikken
:P :]
 
Hmm okee :)

Als het maar over is dan, want het remmen gaat nu gewoon k.u.t.t. :z
In princiepe moeten je remmen compenseren voor slijtende blokken, daar is de remvloeistof voor. Heb je daar nog wel genoeg van ? Blokken moeten het wel oplossen, en anders ook even ontluchten.
 

altijd mensen die geluk hebben. ;)

Het gebeurt ook anders. Kameraad van ons kreeg vrijdag avond een proces omdat hij op z'n achterwiel VAN ZIJN FIETS fietste!
Hij negeerde het stopsein van de dappere agent te fiets en werd van z'n fiets gesleurd, het busje in en mee naar het bureau.

Waarna hij een proces verbaal thuisgestuurd zal krijgen, de hoogte van het te betalen bedrag is nog niet bekend, dat gaan de officier van justitie bepalen.

VOOR EEN WHEELIE OP DE FIETS :( |( |( |( |( :(

Gaat hard achteruit hier in Nederland...
 
In princiepe moeten je remmen compenseren voor slijtende blokken, daar is de remvloeistof voor. Heb je daar nog wel genoeg van ? Blokken moeten het wel oplossen, en anders ook even ontluchten.

Genoeg remvloeistof.. en met de remklauw moet ook niks mis zijn want hij blijft niet hangen. Haal binnenkort de remklauw wel even uitelkaar, even kijken, alles schoonmaken en nieuwe remblokken monteren en dan nog maar eens proberen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan