Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mochten er nog mensen intresse hebben?
Ik heb een gs 750 uit 78 staan in onderdelen.
Hij staat in de weg.
Op een paar kleine dingen na is hij compleet.
 
Ik heb vorige week een GSX750es gekocht.

Hij liep op 3 poten en stotterde verschrikkelijk. 4 nieuwe bougie's, doppen en bougiekabels gemonteerd, nieuwe benzine en de carbs schoongemaakt en hij loopt een stuk beter.

Ook nieuwe olie + filter

Na een stuk rijden heb ik de motor een paar maal flink opengetrokken. Nu heb ik de volgende problemen opgemerkt.

- Bij snel optrekken schiet hij uit de 2e versnelling :(
- Flink tikkend geluid uit het blok

Nu heb ik na het lezen van de oldskool suzuki site de kopplingsmoer vast gedraaid ( zat los).

Verder nog niet mee gereden omdat ik hem eerst goed wil maken. Wie heeft er tips over de versnellingsbak ?

Waar komt vaak dat luid tikkende geluid vandaan uit het blok ?

full
 
Ik? :(

Ik zou hetzelfde doen als ik een GS was, en een Harley lekker droog en warm staat....................

})


:+


_O-

Ik ben hem niet waardig! Oké na vrijdag heb ik er niet meer mee gereden, was ook de eerste dag op de GS dat ik pekel zag, nu weer op Bob de 550, die is het gewend en moet (ooit) nog opgeknapt worden. Draadjes-ellende is waarschijnlijk nu opgelost maar toch voor de zekerheid extra draadje in het kontje. :Y
 
Zo, hier de foto van mijn donor fiets en mijn eigen fiets waarmee ik op me smoel ben gegaan...

Jullie hebben dus 100% niks aan deze post maar ik post em toch... vind et een onwijs stoer gezicht die 2 zelfde fietsen 8-)

sgsx%20(5).JPG
 
ehm, size doesn't mather!? O-)

@ hulzie: leuk fietsje! Jammer dat ie zo tikt! Helaas kan ik als beginnend sleutelaar nog niet veel nuttige tips geven daarover! Misschien in een verre toekomst ;)
 
Yohoo,

Ben een tijdje druk geweest met werk. Alles loopt nu wat terug in normale doen. Zo heb ik ook weer wat tijd om te sleutelen. Wat ik wil gaan doen aan mijn GSX uit 81 is het volgende.

Ik zoek een tellerhuis compleet van een GS 850 G met gear indicator.
Daaronder moet een ronde koplamp komen.
Dat vierkante ding vind ik helemaal niks eigenlijk.
Verder heb ik een probleem met de vering of de balhoofdslagers.
Het lijkt wel of mijn fietsje last heeft van drempelvrees.
Bonken en stampen is het enige wat ie doet.
De balhoofds lagers zijn nog niet zo lang geleden vervangen door de vorige eigenaar. De bonnen heb ik gezien.
Hij vertelde me ook dat ie nieuwe olie in de vork had gemikt.
Ik vind alles erg slap staan.
Nu kan dat komen doordat ik meestal op een iets strakker geveerde fiets rijd, maar bonken kan nooit de bedoeling zijn.
Wie o wie heeft goede raad voor me???

full
 
Doodzonde, niet doen. :N

tellerhuis wel weer zwart maken :Y
en kleine knippertjes :Y

Mee eens! Excuse me saying: het is een love it or leave it fiets, ik vind hem op het randje zitten. Maar over een paar jaar is dit een klassieker ('k zit hier al een tijdje maar die hoekige jaren tachtig dingen zie je niet veel), dus ik zou hem origine(e)l(er) maken, met zwart tellerhuis. Kleine knippers zijn wel mooier dan deze denk ik. Kijk es op Ebay, itemnr 4572979367. Originele knippers gewoon bewaren.

Ronde koplamp bij zo'n blokkige tank wordt een vlees-noch-vis fiets denk ik...

Njoy!
 
Yohoo,

Ben een tijdje druk geweest met werk. Alles loopt nu wat terug in normale doen. Zo heb ik ook weer wat tijd om te sleutelen. Wat ik wil gaan doen aan mijn GSX uit 81 is het volgende.

Ik zoek een tellerhuis compleet van een GS 850 G met gear indicator.
Daaronder moet een ronde koplamp komen.
Dat vierkante ding vind ik helemaal niks eigenlijk.


(Afbeelding)

-O-
 
Leuke GS750 te koop op marktplaats bij de oldtimers.

Misschien als pekelfiets voor Robinjo?
Vraagprijs maar 800 euro. De K&N filters kosten nieuw al 170......

19569277.jpg


:) *O*
 
Jeeeeetje mooie fiets zeg :}

als er motorisch verder niks aan mankeert al helemaal!

Als ik het geld had stond ie morgen nog in mijn garage :D
 
Voorwiel lagers al gecontroleerd Eric?


Gut nee,

In mijn beleving komt het daar niet vandaan. Ik heb echt het gevoel dat er, of te weinig vorkolie inhangt, of dat de balhoofd lagers speling hebben. Echter mijn redelijke drukke periode, geen tijd gehad om er eens lekker voor te gaan zitten.
Ik heb zelfs het stuk uitlaat nog in de kast liggen. Ik kom er verdorie gewoon niet aan toe.
full
 
Als jullie hem dan toch mooi vinden,

de vorige eigenaar heeft er ook nog een aardig kuipje bij geregeld.

full


De manier waarop zijn M stuur bevestigd zat, lijkt natuurlijk nergens op, maar goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan