Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Hulzie
Tof aanbod. :Y
Bedankt!
7 oktober was die motormarkt zag ik...
Da's jammer want dan he'k de meiden weer, dus dat ga ik niet redden. ;(

Los van die banden: we zullen elkaar toch vast eens ergens moeten treffen... :]
 
Als de motor niet regelmatig wordt gebruikt zal de benzine in de vlotterbakken gedeeltelijk verdampen en zal de motor pas nadat genoeg vers sap is aangevoerd vanuit de benzinetank aanslaan, probeer eerst eens voordat je motor koud start de benzinekraan 15 seconden op de "PRI" stand te zetten, daarna weer terug naar de normale stand.

Als dit geen verbetering geeft ligt het aan de afstelling van de carburateurs.

Heb met de mijne precies hetzelfde(in de zomer) Door de warmte verdampt de benzine en moet ie het eerst "aanzuigen".Door hem op pri te zetten lopen de bakken vol.

's winters geen problemen.Choke vol open,geen gas, knop indrukken lopen(lichten uit)

Frans

(gsx400F- 82)
 
Laatst bewerkt:
Even in het verlengde daarvan:
1.
Is er wellicht een betere/veiligere manier om spanbanden te gebruiken met 2 schroef ogen in een seperate balk dan ik heb beschreven ?
2.
Is het raadzaam het "span-mechanisme" van de spanband te gebruiken of juist niet ?
3.
Kan ik daarvoor willekeurige goedkope maar stevige spanbanden (met zo'n ratel) gebruiken of moeten dat speciale zijn ? Heb laatst een set bij de Aldi gekocht waar 2 van die zware in zitten bv

[*]1]Als balken en schommelogen voldoende sterk zijn, zie ik geen noodzaak om een veiligere manier te bedenken. Als je er een volwassene of 2 kinderen veilig aan kunt laten schommelen, kan je er ook een fiets van 250kg rustig aan laten hangen.
[*]2]een deugdelijk spanmechanisme is gewoonlijk wel bruikbaar, maar vaak bevatten ze scherpe randjes waarmee ze de band op die plaats verzwaken. Persoonlijk leg ik liever een aantal knopen.
[*]3]zo'n set spanbanden van Aldi zou ik gerust durven te gebruiken, maar dan wel met voldoende banden dubbel opspannen

En dan heb je nog die banden van Hulzie. Die lijken me uitermate geschikt om je motor aan op t hangen. Dan blijven de Aldi-banden beschikbaar om je vrouw op de motor te hijsen met het juiste gereedschap of met een biertje.
 
Oké, helaas ben ik vanaf morgen 2 weken op vakantie dus zie het wel als ik terug ben ofzo. :)

Is het wellicht handig als ik eveneens serverruimte ter beschikking stel? Daar kunnen dan bestanden worden geplaatst welke er daar andere personen weer afgehaald kunnen worden? Laat maar weten. :}
 
[*]1]Als balken en schommelogen voldoende sterk zijn, zie ik geen noodzaak om een veiligere manier te bedenken. Als je er een volwassene of 2 kinderen veilig aan kunt laten schommelen, kan je er ook een fiets van 250kg rustig aan laten hangen.
[*]2]een deugdelijk spanmechanisme is gewoonlijk wel bruikbaar, maar vaak bevatten ze scherpe randjes waarmee ze de band op die plaats verzwaken. Persoonlijk leg ik liever een aantal knopen.
[*]3]zo'n set spanbanden van Aldi zou ik gerust durven te gebruiken, maar dan wel met voldoende banden dubbel opspannen

En dan heb je nog die banden van Hulzie. Die lijken me uitermate geschikt om je motor aan op t hangen. Dan blijven de Aldi-banden beschikbaar om je vrouw op de motor te hijsen met het juiste gereedschap of met een biertje.
Dus dit zou volgens jou gewoon moeten kunnen ?
balk01.jpg

Toevallig hangen er 2 schommelhaken met oude 3wieler en skeltertje van de kids.
balk02schommelhaak.jpg
 
GSRazy,

Zal morgen kijken. Kleppendeksel GS850 1979 heb ik nog. Kapjes weet ik morgen.

Greetz

Hoi Thinge,

Heb je de GS 850 kapjes al gevonden ????

Bij deze wil ik ook gelijk even vragen hoeveel vacuum de carburateurs moeten hebben bij het afstellen (synchroon afstellen). :}
 
een deugdelijk spanmechanisme is gewoonlijk wel bruikbaar, maar vaak bevatten ze scherpe randjes waarmee ze de band op die plaats verzwaken. Persoonlijk leg ik liever een aantal knopen.

Uit mijn scoutingjaren (die nog steeds voortduren) weet ik dat een knoop in een lijn de trekkracht met de helft vermindert. Een lijn die 100kg tilt, laat nog maar 50 over met een gewone halve steek erin (zo'n ding waarmee je begint als je je schoenveter strikt). Reken jezelf dus niet te rijk met het leggen van knopen.

Als je iets knoopt wat ook weer los moet: de platte knoop gebruiken. Neem een end in elke hand, doe links over rechts, links eronderdoor, en daarna rechts over links en rechts eronder door. Nu heb je twee lussen die om elkaar heen liggen (je kunt deze maken op meerdere manieren inderdaad), en die twee lussen druk je zo tegen elkaar in, waardoor ze weer los schuiven. Handig toch!
 
Klik hier voor filmpje van Robinjo of download um, is een MPG bestandje
Kan een X aantal ker per dag, geloof 50 x, dan doet ie het morgen weer
Vet ! Is dat met een GS ?
En die korte broek enzo.... :]

Eneuh Ger, aan die ogen kun je wel een koe slachten
_O-
Wat denk je van die balkjes ?
Extra stutten of gewoon doen ?
Uit mijn scoutingjaren (die nog steeds voortduren) weet ik dat een knoop in een lijn de trekkracht met de helft vermindert. Een lijn die 100kg tilt, laat nog maar 50 over met een gewone halve steek erin (zo'n ding waarmee je begint als je je schoenveter strikt). Reken jezelf dus niet te rijk met het leggen van knopen.

Als je iets knoopt wat ook weer los moet: de platte knoop gebruiken. Neem een end in elke hand, doe links over rechts, links eronderdoor, en daarna rechts over links en rechts eronder door. Nu heb je twee lussen die om elkaar heen liggen (je kunt deze maken op meerdere manieren inderdaad), en die twee lussen druk je zo tegen elkaar in, waardoor ze weer los schuiven. Handig toch!
Dus met een platte knoop kan ik met een 100kg lijn maar 25kg tillen ?
Pff... Moet ik dus toch banden kopen en die zijn dan nog prijziger dan de takel bij soer... :X
 
Laatst bewerkt:
Die film is een GS 1000

Die balkjes zou je heel goed kunnen stutten met die stutten die ze in de betonbouw gebruiken

Maar zonder stutten zou ik er geen koe aan slachten, wel een paard, maar de
schapen komen eerst weer voor de moslims met de rammeldan
 
Uit mijn scoutingjaren (die nog steeds voortduren) weet ik dat een knoop in een lijn de trekkracht met de helft vermindert. Een lijn die 100kg tilt, laat nog maar 50 over met een gewone halve steek erin (zo'n ding waarmee je begint als je je schoenveter strikt). Reken jezelf dus niet te rijk met het leggen van knopen.

Als je het krachtenverloop en de afbuiging in een knoop bekijkt, is dat niet verwonderlijk. Bekijk het echter niet te negatief, want het krachtenverloop in een knoop in een spanband laat zich niet vergelijken met datzelfde verloop in een ronde lijn of kabel. Eigenlijk kan je het beter vergelijken met aan elkaar geknoopte lakens: op zich oersterk, en ze scheuren niet vaak op de plaats van de knoop. Een spanband is a.h.w. meer "foolproof" dan een kabel, wat gelijk verklaart waarom zware hijskabels op kritische plaatsen worden voorzien van hijsbanden.

@Gman: die haken op zich kunnen wel wat hebben, en 125kg aan iedere balk lijkt me op zich ook niet zo'n probleem. Je gaat er echter ook nog aan werken, dus bij twijfel gewoon Hulzie's advies opvolgen.

Door de takel aan 2 ogen in verschillende balken te hangen, voorkom je dat de last loodrecht onder ieder oog hangt en dus ook dat je de ogen plotseling uit het hout trekt. Ik zou de spanbanden boven de takel slechts een klein beetje langer houden dan de afstand tussen de 2 balken. Om te voorkomen dat de balken naar elkaar toe buigen (of splijten door de zijdelingse trekkracht), kan je er evt. nog een dwarsbalkje o.i.d. tussenin plaatsen.

Als het hout nu alsnog te zwak blijkt te zijn, wordt je in elk geval tijdig gewaarschuwd door voorafgaand gekraak... waarschijnlijk al tijdens het hijsen... dus gaan met die banaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
En ik kan je ook nog wel 2,5 tons hijsbanden opsturen, ongefrankeerd, dus je betaald alleen de portokosten (past niet door broevenbus) en heb je adrss nog geloof ik
 
Gewicht motor = max 250 kilo
Aan 1 kan ophijsen, hangend gewicht = 1/3 van totaal
Totaal ophijsen is 100% gewicht
Kaal blok weegt 80 kio

Ik pak er met 1 zo'n oog 4 cyl autoblokken uit, en met 2 ogen 6 en 8 pitters

Kortom, een schaap weegt meer dan het optakelen aan 1 kant van een fiets
 
Pakketje is al op de post Ger
2 x een 1000 kilo's hijsband zit erin, 1 x gebruikt, we hebben er stapels van
Je ziet um morgen of overmorgen wel verschijnen
Want ben druk, weekend weer een motorfeestje op www.dekluft.nl nr 339, vrijdag middag gaan we heen en zondag weer terug, en moet nog twee nachten werken

Have fun ermee, ik gebruk ze i.c.m. de kettingtakel, ideaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan