Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Ik ben bezig om van een niet rijdende GS705 uit 77 weer een mooie fiets te maken maar nu het volgende probleem :

Nadat ik alles weer in originele staat had gezet: sproeiers/naalden/filter, nieuwe bougies en contactpunten. Tevens geen lekkage bij inlaatrubbers.
Timing heb ik weer goed gezet en bobines vonken.

nu het volgende: start gelijk en loopt aardig (op het gehoor afgesteld)
kan vrij snel de choke eraf halen. Bij nog redelijk kouwe motor rijdt en trekt ie echt geweldig, tot ie warm wordt... dan gaat knallen, ploffen en haperen. Trekkracht is dan grotendeels weg.

Ben vandaag bij Roukema geweest die adviseerde om de vlotters gelijk te zetten. Dit nu gedaan, stonden idd beetje laag, maar nu wil ie helemaal niet meer.

Zit er dus over te denken om de vlotters weer wat lager te zetten maar dan blijf ik bij het haperen en knallen zitten...

Oh ja, de bougies zijn zwart, niet nat maar beetje verkoold.

somebody help me???
Da's toch iets met de ontsteking lijkt me. Niet dat ik zo'n ervaringsdeskundige ben maar heb onlangs iets vergelijkbaars aan de hand gehad (blader maar eens wat pagina's terug van dit topic).
Heb je een handboek ?
Sla even dat gedoe met de ontsteking na: condensers en punten en bobine checken. Ook je ontstekingstijdstip komt nauw:
Mijn GS550e hoort een electronische ontsteking te hebben maar bleek toch punten te hebben. Die waren behoorlijk aan het inbranden/ophopen (ene zijde andere zijde). Dus schoongemaakt/afgeschuurd en wat denk je: lopen als een tiet...
Terwijl ik in eerste instantie de dynamo, bobines en condensers ging checken. Via tips via dit topic en veel meten/proberen er uiteindelijk achtergekomen dat het zo zat. Omdat ik een stroboscooplamp van een vriend van me heb kunnen lenen ben ik achter de oorzaak van alle problemen gekomen: een slecht afgestelde ontsteking die inbranding van de punten opleverde en resulteerde in steeds slechter lopen, ploffen, niet meer trekken, op 2 pitten lopen enz...
Wil natuurlijk niet zeggen dat jouw euvel hetzelfde is als de mijne maar goed zoeken is het halve werk heb ik hier geleerd.
To be on the safe side heb ik Hoofdstuk 3 van Peters WPH gekopieerd, lees het met acrobat reader...
 
Zoals gezegd heb ik in principe het hele riedeltje nagelopen..
Heb zelfs aan een schone tank en verse peut gedacht.

Weetje, eigenlijk loopt ie perfect, totdat ie op bedrijfstemperatuur komt.
Dan is het knallen en bokken.

Aangezien er hier zoveel knutselaars zitten dacht ik dat er vast wel eens iemand tegen hetzelfde probleem is aangelopen.
 
Zoals gezegd heb ik in principe het hele riedeltje nagelopen..
Heb zelfs aan een schone tank en verse peut gedacht.

Weetje, eigenlijk loopt ie perfect, totdat ie op bedrijfstemperatuur komt.
Dan is het knallen en bokken.

Aangezien er hier zoveel knutselaars zitten dacht ik dat er vast wel eens iemand tegen hetzelfde probleem is aangelopen.
Je zegt het zelf: In principe...
:?

Kleppen ?
Zou een Bobine probleem kunnen zijn (misschien dat deze bij warm worden doorslaat zodat de motor uitvalt. Na afkoeling Werkt de bobine weer totdat deze weer warm wordt etc.)
Zelfde mbt Condensator is mogelijk ?
Bedrading/Contacten ?

Mij mij waren het ook nog eens de punten die gesloten niet goed de stroom doorgaven (of eigenlijk blokkeerde), waardoor ie maar op 2 pitten liep, en dat was met het blote oog echt niet te zien.
 
Spul al binnen Ger?

Heb ook weer een goed weekend gehad, en de eerste nachtdienst zit er al weer op, zie voor foto's

www.ofoto.com

sigg in

Vul in bij email login henk.huls@home.nl
paswoord motoren

Het is de laatst bijgeplaatste map

Was ook leuk geweest voor Jeroen Koehorst
 
Spul al binnen Ger?

Heb ook weer een goed weekend gehad, en de eerste nachtdienst zit er al weer op, zie voor foto's

www.ofoto.com

sigg in

Vul in bij email login henk.huls@home.nl
paswoord motoren

Het is de laatst bijgeplaatste map

Was ook leuk geweest voor Jeroen Koehorst
Yep net binnen (was weekend weg met de kids).
Thnx Henk ! :}
Nu de takel nog, is nog niet binnen.
Naja, geen haast.

Je hebt het getroffen dit weekeinde ! 8-)
Ziet er gezelli uit...

Ga dalijk weer met blik vol "little chicks" naar de zee, waarschijnlijk een vd laatste dagen dit jaar, dus profiteren maar! Wel handig als je er zo dichtbij woont... :W
 
hallo,

Ik ben bezig om van een niet rijdende GS705 uit 77 weer een mooie fiets te maken maar nu het volgende probleem :

Nadat ik alles weer in originele staat had gezet: sproeiers/naalden/filter, nieuwe bougies en contactpunten. Tevens geen lekkage bij inlaatrubbers.
Timing heb ik weer goed gezet en bobines vonken.

nu het volgende: start gelijk en loopt aardig (op het gehoor afgesteld)
kan vrij snel de choke eraf halen. Bij nog redelijk kouwe motor rijdt en trekt ie echt geweldig, tot ie warm wordt... dan gaat knallen, ploffen en haperen. Trekkracht is dan grotendeels weg.

Ben vandaag bij Roukema geweest die adviseerde om de vlotters gelijk te zetten. Dit nu gedaan, stonden idd beetje laag, maar nu wil ie helemaal niet meer.

Zit er dus over te denken om de vlotters weer wat lager te zetten maar dan blijf ik bij het haperen en knallen zitten...

Oh ja, de bougies zijn zwart, niet nat maar beetje verkoold.

somebody help me???
Kleppen stellen ??
 
Yep net binnen (was weekend weg met de kids).
Thnx Henk ! :}
Nu de takel nog, is nog niet binnen.
Naja, geen haast.

Je hebt het getroffen dit weekeinde ! 8-)
Ziet er gezelli uit...

Ga dalijk weer met blik vol "little chicks" naar de zee, waarschijnlijk een vd laatste dagen dit jaar, dus profiteren maar! Wel handig als je er zo dichtbij woont... :W

Heb je die takel besteld bij soer?

Zo ja dan kan je dat in het vervolg beter via mij doen, is even duur (krijg geen korting ofzo) maar hij woont 4 km bij mij vandaan, en voor mij is het halen en op de post doen, dan heb je het de volgende dag

En zijn eigen levertijd loopt wel eens op tot 3 weken, hij is niet zo snel, maar wel goedkoop

Als je die GSX 1100 uit Brummen ophaalt, kun je ook zo doorrijden om er eens te kijken, is maar 60 kilometer
 
Heb je die takel besteld bij soer?

Zo ja dan kan je dat in het vervolg beter via mij doen, is even duur (krijg geen korting ofzo) maar hij woont 4 km bij mij vandaan, en voor mij is het halen en op de post doen, dan heb je het de volgende dag

En zijn eigen levertijd loopt wel eens op tot 3 weken, hij is niet zo snel, maar wel goedkoop

Als je die GSX 1100 uit Brummen ophaalt, kun je ook zo doorrijden om er eens te kijken, is maar 60 kilometer
Dank voor het aanbod, wie weet doe ik wel een beroep op je, ik heb geen bericht van soer, dus misschien moet dat opnieuw.
Als je volgende keer iets op de bus wil doen voor me, doe me een plezier en geef je rekeningnummer, dan maak het bedrag over !
TPG ongefrankeerd is 14 of 21 euro
TPG gewoon is 6,20 of 7,95
Scheelt nogal dus.

En hoe weet je dat van Woesthoff ?
Kom je er regematig ?
Die 2xGSX1100 in Brummen lijken me wel wat, weet alleen niet zo welke van de 2 en financieel moet 't allemaal te doen zijn. Een tijdje geleden kon ik de suus goed inruilen maar zat ik vlak voor de vakantie, heb ik dus niet gedaan ivm de kids enzo. Woesthoff geeft er niet meer dan wat ik er zo voor kan krijgen zonder scherm en koffers, dus niet aanlokkelijk, plus niet om de hoek. Hier in de buurt zit helaas niks vergelijkbaars...

Deze is goedkoper en heeft relatief weinig km's,
742766.jpg

=true&ZOEK[motor_idnr]=742766]http://woesthoff.motoroccasion.nl/index.php?pagina=motoren_zoeken&action=&ZOEK[view]=true&ZOEK[motor_idnr]=742766

Deze is jonger maar meer gelopen (bijna dubbele, is in miles) en ziet er zo op het plaatje mooier uit...
586370.jpg

=true&ZOEK[motor_idnr]=586370]http://woesthoff.motoroccasion.nl/index.php?pagina=motoren_zoeken&action=&ZOEK[view]=true&ZOEK[motor_idnr]=586370

Weet jij toevallig iets van die fietsen ?
 
Laatst bewerkt:
De beste man kom hier nog wel eens n.l.

Ik zou de eerste nemen

- geen mijlendoos
- spul is gewoon oerdegelijk en zuinig in gebruik, en kost geen drol in premies
- De 2e is een heel ander blok, en loopt bij gas dicht 1 op 14, en bij een beetje tekeer gaan 1 op 8 tot 10, het oude type is lekker zuinig en wel 121 pk
 
Hallo Gman,

Neem niet de eerste, maar de tweede. Ik wil de eerste namelijk zelf..hahahah, nee zonder gekheid hoor, Hulzie heeft gelijk. Neem de eerste. Ik heb exact dezelfde (zelfs dezelfde kleur) en die dingen rijden geweldig. Ik heb in mijn zeer rijke documentatie alle testen liggen en ik weet daardoor dat de acceleratie van deze EF sneller is dan de eerste generatie GSXR 1100 fietsen. (Ik heb ook nog een nieuwe fabrieks servicemanual over trouwens.)
Ze hebben overigens wel een frame dat niet erg stabiel is bij hoge snelheden en verder zijn ze lomp en zwaar. De prijs is bij woesthoff aan de hoge kant en weet verder dat je bijna geen onderdelen van deze fietsen meer tegenkomt. De onderdelen die je niet zoekt en niet nodig hebt, die kom je natuurlijk zat tegen.

En even voor info aan hulzie........deze fietsen zuinig? UHHHHHHHHHHHHHHHH echt NIET dus. Verbruiken met zeer stevig doorrijden meer als mijn tweetakten en die verbruiken 1 op 11. (en ja Henk, motor staat perfect afgesteld.) Achterbanden zijn met stevig rijden ook zo weg, maar ja bedenk dan maar dat een aantal modernere jongens/fietsen nog een hele kluif aan dit beest hebben. De fabrieks vermogensopgave verschilde heel erg in het kader van de toen net begonnen zeikcampagne over 100 pk als max. Je ziet dus in de diverse folders nogal wat verschillende vermogensopgaves. De duitse modellen hadden 100 pk, de andere opgaven zaten tussen 122 en 125 PK. Bij de test van Motor in 1983 had de EF op de rollenbank van de TH Delf 132 PK op de krukas........Koppel 111nm

Verder hetzelfde probleem als bij andere GS-en, ook bij de mijne, dynamo en SR naar de kloten.....
Duz GMAN niet dralen; bied 1000 euro en ga dat ding ophalen voor ik het doe.........voor meer informatie of testen,...................just let me know.........................(wist je trouwens dat deze EF de laatste fiets is die nog een kogelgelagerde samengestelde krukas heeft?)(loopt daarom iets rauwer, maar dat komt het powergevoel wel ten goede)

EDIT Overigens, ik hou maar niet op, de GSX1100F, daarvan zijn alleen de laatste jaren tot zeg rond 1996 maar goed. De eerste series waren zeer instabiel en hadden van allerlei tekortkomingen.


Ik zoek overigens nog een servicemanual voor de Yamaha FZR 1000 exup. Iemand?


Greetz,

Thinge
 
Laatst bewerkt:
Ok dank voor de tip Hulz en Thing...
Wat is wel/niet zuinig ?
De GS550 haalt nu bij redelijk gelaxed rijden (af en toe even opengooien) zo'n 1:18.
Als die 1100 dat ook kan halen lijkt me dat wel wat. Want een echte scheurneus ben ik (meestal) niet.
Moet dan die 550 wel kwijt kunnen.
Want 1000 bieden en dan ook nog met inruil aankomen zetten doen ze vast niet...
't is da'k die 550 eigenlijk te licht vind is verder een fijne fiets, loopt mooi.

Misschien een idee als diverse gebruikers hun verbruik en rijstijl mbt GSX1100 EF (en vergelijkbaar) aangeven ?
 
Gman,

Overbodig te zeggen dat een gsx1100ef geen beginners fietsje is en zeker niet zomaar een groter broertje van de GS550? Die dingen gaan echt als een raket. De EF is wel een rijbewijs killer pur sang.
Wat je vraag betreft aan de gsx1100ef rijders......daar zijn er maar heel weinig van en of die allemaal op dit MF forum zitten is wishfull thinking.......de meeste EF-en zijn omgebouwd als streetracer of iets dergelijks....

Je kunt met rustig toeren op de gsx waarden halen tussen de 1 op 13 en 1 op 17. Maar dan rij je als een ouwe lul.Met fel acceleren wordt dat dan 1 op 10/11. Ze staan bekend als zuipers......Ook olieverbruik moet je voor lief nemen, maar mijn god wat een heerlijk fietsje.........zucht......

full


mijn soesje......zucht wat istie lief
 
Ik heb geen EF, maar een GSX 1100 E (luchtgekoeld 16 klepper)
Ding loopt a'dam op en neer (= 135 km) 1 op 23
Hier in de buurt 1 op 15, maar moet ff weer kleppen stellen,dan loopt ie weer 1 op 17 bij woon werk verkeer
Bij echt gassen 1 op 14,5 meer slurpt ie niet, en ie heeft meer dan 200.000 km gelopen, is een 80 er
 
Aha dus er is aanszienlijk verschil tussen E en EF ?
Moet ik dus eigenlijk naar een E zoeken, of niet ?

Ja en het verschil tussen 60 en 120 pk, haha, jaja, wil ik wel *O*

Och ik rij vaak als een ouwe lul. :]
Zeg gemiddeld wat sneller dan het normale verkeer op de provinciale wegen. 8-)
Geen daredevil gedoe in elk geval, 'k ga graag nog wat langer mee...
Op de snelweg is een beetje toeren het fijnst. Daar vind ik die 550e licht en te nerveus voor. Naja ik zal die Woesthoff eens een mail doen.
Zal wel niks worden |(

PS doe mij maar die testen en info ! *O*
 
Laatst bewerkt:
121 of 111 pk weet ut zo niet
Maar het gaat als het moet als een ongetemde voor zijn leeftijd, ik kan er een wheelie mee maken, 1 x per ongeluk gedaan toen het stoplicht weer op groen ging, van de 2e naar de 3e, schrok er zelf van
 
In zin 2e3e ?
wow ! 8-)
Als ik het maar heel hou..

Denk je dat die Woesthoff (Joost) ingaat op een aanbod van 1000 euro ervanaf inruil ?
 
Even wat anders...Heeft er iemand nog een uitlaat liggen van een gsx400E 85'?

De mijne rammelt namelijk erg bij de 5500 toeren, zal wel een schotje ofzo los liggen. Erg jammer want de uitlaat ziet er nog uit als nieuw. je kan de uitlaat niet uit elkaar halen toch :?

Nouja, ik wacht wel de berichten af
 
Voor Gman,

Ik weet niet of joost op 1000 euro ingaat, maar proberen moet je het zeker. Hij staat er all wat langer. En wil je hem graag hebben dan bied je desnoods 1100 of betaal gewoon het gevraagde bedrag. Doe wel eerst een proefrit en neem een multimeter mee om te zien of de accu wel oplaad. Indien niet, heb je een mooi argument om de prijs te drukken. Gaat je overigens rond de 250 euro kosten dan.

Er zit een wezenlijk verschil tussen de E en EF blokken, buiten de 5 jaar verdere ontwikkeling, andere nokkenkassen, hetere timing, carburatie enz. Veel meer vermogen dus in de EF. Vergeet niet dat Suzuki toen al bijna klaar was met de ontwikkeling van de GSXR. Alleen de eerder genoemde punten en de mindere voorrem (voor die tijd) waren jammer.

Wat Hulzie aangeeft, een wheelie, is mij ook overkomen ondanks het gewicht van ergens in de 260 kilo. Kost zelfs geen enkele moeite, maar dat hoeft van mij niet zo. Heb teveel filmpjes gezien op internet waar dat slecht afloopt.
 
Even een vraagje tussendoor...wie heeft er een kmtelleraandrijving van een GS750 van +/- 1978 (19" spaakwiel, 2 schijven)? Had ook al eens een vraag geplaatst bij onderdelen gezocht maar daar geen reactie gehad :-(

Hallo,
laat me maar weten wat je precies nodig bent. Ik heb nog wel een aantal spaakwielen liggen. Ik heb bijna een complete gs 550 en een gs 750 in onderdelen liggen.
Gr. Haye
 
Is er nog iemand op zoek naar een winterproject? Heb een gs550 van 1979 met kenteken staan. Blok hangt in frame. Frame is gespoten, mooie spaakwielen staan eronder. Moet alleen afgebouwd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan