Gman
MF veteraan
Da's toch iets met de ontsteking lijkt me. Niet dat ik zo'n ervaringsdeskundige ben maar heb onlangs iets vergelijkbaars aan de hand gehad (blader maar eens wat pagina's terug van dit topic).hallo,
Ik ben bezig om van een niet rijdende GS705 uit 77 weer een mooie fiets te maken maar nu het volgende probleem :
Nadat ik alles weer in originele staat had gezet: sproeiers/naalden/filter, nieuwe bougies en contactpunten. Tevens geen lekkage bij inlaatrubbers.
Timing heb ik weer goed gezet en bobines vonken.
nu het volgende: start gelijk en loopt aardig (op het gehoor afgesteld)
kan vrij snel de choke eraf halen. Bij nog redelijk kouwe motor rijdt en trekt ie echt geweldig, tot ie warm wordt... dan gaat knallen, ploffen en haperen. Trekkracht is dan grotendeels weg.
Ben vandaag bij Roukema geweest die adviseerde om de vlotters gelijk te zetten. Dit nu gedaan, stonden idd beetje laag, maar nu wil ie helemaal niet meer.
Zit er dus over te denken om de vlotters weer wat lager te zetten maar dan blijf ik bij het haperen en knallen zitten...
Oh ja, de bougies zijn zwart, niet nat maar beetje verkoold.
somebody help me???
Heb je een handboek ?
Sla even dat gedoe met de ontsteking na: condensers en punten en bobine checken. Ook je ontstekingstijdstip komt nauw:
Mijn GS550e hoort een electronische ontsteking te hebben maar bleek toch punten te hebben. Die waren behoorlijk aan het inbranden/ophopen (ene zijde andere zijde). Dus schoongemaakt/afgeschuurd en wat denk je: lopen als een tiet...
Terwijl ik in eerste instantie de dynamo, bobines en condensers ging checken. Via tips via dit topic en veel meten/proberen er uiteindelijk achtergekomen dat het zo zat. Omdat ik een stroboscooplamp van een vriend van me heb kunnen lenen ben ik achter de oorzaak van alle problemen gekomen: een slecht afgestelde ontsteking die inbranding van de punten opleverde en resulteerde in steeds slechter lopen, ploffen, niet meer trekken, op 2 pitten lopen enz...
Wil natuurlijk niet zeggen dat jouw euvel hetzelfde is als de mijne maar goed zoeken is het halve werk heb ik hier geleerd.
To be on the safe side heb ik Hoofdstuk 3 van Peters WPH gekopieerd, lees het met acrobat reader...