Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thinge;

De mijne draait al weer 2 jaar op een spanningsregelaar van een oude Bol dor CB 900, gekregen bij de plaatselijke sloper (De Mele op Nieuwleusen)

Daarnaast heb ik een goedkoop E type onderdelen adres, de jongens van De Boer uit Assen, die gebruiken alleen de blokken om te dragracen, slopen er allles af en kietelen ze op tot 275 pk.

Zo kan ik daar Dynamo's, startmotoren etc etc + alle hardware behalve blok zelf geschikt kopen, de mijne vreet on 1 of andere reden gewoon 1 kilometer teller per jaar, en dat haal ik daar weg voor 20 euro, startmotor ook 1 keer daar voior 20 euries gehaald
 
Laatst bewerkt:
DSC00225.jpg


DSC00226.jpg


Blok is kurkdroog

DSC00227.jpg


2500 km geleden helemaal gereviseerd
1 x trappen op de kickstarter en lopen
v.v. eletronische ontsteking

Voorwiel lager moet nog vervangen worden

Er zit een 21 liter tank op, ook opnieuw gespoten, verbruik ca 1 op 20

€ 700

Of ruilen aan een Guzzie V50 Nato met weinig kilometers en in originele nato
staat
GL 1000/1100 ?? je weet maar nooit

Ik had ut ding gereviseerd, toen heeft mijn vrouw er een paar jaar op gereden met mooi weer, en nu heeft ze een XS 1100 gekocht.
Altijd droog gestald
 
Hulzie,

Je kentekenplaat is illegaal. Kan je 90 euro gaan kosten, maar dat wist je waarschijnlijk al. Kenteken is van 16-06-1978........Kosste mij ooit eens 90 euro omdat mijn motor weliswaar van 1977 was, maar het kenteken toen door de eigenaar op naam was gezet in januari 1978. Maar ja, omdat de motor in 1977 was gekocht zat er een blauwe plaat op natuurlijk. Tot op de rechtbank in het ongelijk gesteld..............toen..........
 
Weet ik, maar ben diverse keren aangehouden en ding is verder in orde, ze zeggen er hier niets van, zie ook genoeg nieuwe motoren (choppers) met blauwe pleten hier, doen ze ook weinig aan, platteland

Ga er vanavond weer mee naar het werk, laat um van de week zijn eerste 150 km lopen dit jaar, heb elke week een andere motor voor mijn werk, is wel lagge, afstand is 17 km enkele reis

En dan gaat ie volgend weekend weer in de winterstalling, de leegstaande koeienstal op de boererij van mijn ouders, we hebben er 9 in totaal, wordt een beetje teveel
 
Laatst bewerkt:
JA, heerlijk Hulzie. Ik heb ook die luxe van meerdere motoren. Pas weer een suzuki T350 uit 1970 gekocht. Echt lachen..........Heb er momenteel dus weer 7
 
Ziet er mooi uit Henk, die GS750 van je Margje !
Hm misschien dat ik mijn Suus ook maar visueel ga opknappen (tchnisch nu in orde) en dan verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is die
Maar ze rijdt nu XS 1100 en XZ 550, zit lager bevalt haar beter, en de 750 heeft mij niet pk tjes genoeg, ben de 1100 gewend aan vermogen
 
Nou, vannacht met het ding naar het werk geweest
Weer 1 x trappen en lopen
Rijdt heerlijk, maar bij een bepaalde snelheid een raar gereutel onder mun reet, net of de achterbrug lagers ofzo versleten zijn, van de winter maar eens naar kijken, kost hooguit een keer 50 euro en de motor is bijkant af nieuw.
Is wel geinig, toen ik 18 was, waren dat echt snelle motoren!
Krijg ut idee om er een clip on stuur of hoe heet dat op te zetten en heb nog een volle kuip ervoor, je weet maar nooit, verkopen is eigenlijk ook zonde want ie is gewoon beter dan nieuw en neigt niet tot racen, om 1 of andere manier kun je er ook 30 mee rijden, in tegenstelling tot de GSX 1100, die volgende week weer aan beurt is
 
Hulzie, ik ben jaloers op je mooie glimmende bochtjes... en je ruimte, ik stal ze van de winter in Wezep bij oma ;)

Toch ook mooi hoor, zo'n 750. Ik denk dat als me 450L klaar is ik maar 's naar zoiets ga omzien.
 
Die zijn nog gewoon hagelnieuw te koop hoor.
Ik heb ze 3 jaar geleden besteld bij De Mele op Nieuwleusen, dacht iets van 200 euro, alleen de voorbochten


CIMG2446.jpg


Ga wel even nieuwe achterbrug lagers plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Rammels?

Dinsdag heb ik weer Argon gas zit ff zonder, kan um zo lassen voor je volgend weekend

Waar lassen, hoe lassen :? De uitlaat kan niet zonder slijptol uit elkaar denk ik. Ja, je kan aan de achterkant de popnagels uitboren, maar hoe dan verder :?

Ik zou heel graag je hulp kunnen gebruiken, maar hoe wil je dat doen dan. (sorry, ik heb totaal geen verstand van uitlaten :z )
 
Yo,

Ik zal ook maar eens een berichtje achterlaten.
Wat is de maximaal bruikbare achterband maat voor een GSX 750 uit '81 ????
Wat ik er nu op heb hangen is eigenlijk een fietsbandje en ik denk dat die slof er uit zuinigheid is omgehangen.
Ik krijg die fiets almost niet de bocht door met die slof.

Zondag een halve kleppendekselpakking vervangen met locktide. Tijdens een ritje zat mijn broekspijp onder de olie. Er was tussen de eerste en tweede cylinder een stuk pakking uit geblazen.

dsc00455smalljg0.jpg


dsc00457smallkk6.jpg


dsc00453smalluf5.jpg


Verder moet ik nog tijd vinden om bij Hulzie langs te gaan. Gierende drukte op mijn werk belet me om ook maar iets aan vrije tijd over te hebben. ALmost 18 uur per dag aan de arbeid is gekkenwerk.
 
Heb je die takel besteld bij soer?
Zo ja dan kan je dat in het vervolg beter via mij doen, is even duur (krijg geen korting ofzo) maar hij woont 4 km bij mij vandaan, en voor mij is het halen en op de post doen, dan heb je het de volgende dag
En zijn eigen levertijd loopt wel eens op tot 3 weken, hij is niet zo snel, maar wel goedkoop
Als je die GSX 1100 uit Brummen ophaalt, kun je ook zo doorrijden om er eens te kijken, is maar 60 kilometer
Heb je daar evt nog tijd voor ?
En heb je evt nog een koppelingskabel over die op mijn GS550 past, is vandaag geknapt... |(
Van soer moet ik wat andere dingen hebben dus ik mail wel even...
 
Waar lassen, hoe lassen :? De uitlaat kan niet zonder slijptol uit elkaar denk ik. Ja, je kan aan de achterkant de popnagels uitboren, maar hoe dan verder :?

Ik zou heel graag je hulp kunnen gebruiken, maar hoe wil je dat doen dan. (sorry, ik heb totaal geen verstand van uitlaten :z )

Met een 1 mm schijf wel.

Hee Wizzkid, leef je ook nog? Je gemist in Adam 1e weekend sept!

Ger check je mail
 
Ik heb na deze week nog twee weken nachtdienst Eric, dan heb ik 7 maand achtereen nachtdienst erop zitten, dan begint het gesleutel weer.

Ben nu in de vrije en te gare tijd een beetje aan het kamperen, wat varen en momenteel wat BBQ tjes van bierfusten aan het in elkaar lassen voor superklomp
 
Zo nu en dan even zitten poetsen op mijn GSX400










Zadeldek nog even strak trekken en een nieuw riempje erover en een ander voorspatbordje erop.

Frans
 
Ik zal mijn vraagje even herhalen,

Wat is de breedste standaardmaat achterband voor de GSX 750????
Maak nu gebruik van een Avon weet ik veel fietsbandje en wil er een volwassen slof onder leggen.


Wie o wie.



@Hulzie : Ik kom echt binnenkort langs, al was het alleen maar om mijn bodywarmer weer eens te zien.
Dan kunnen we meteen die uitlaat omleggen, zodat jij die dikke pijp van mij hebt.
Voor mij is het niets gebleken angezien ik voorzichtig naar rechts de bochtjes moet leggen.
Jij als rechtuit racer hebt er meer aan en ik wil hem niet kort rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan