Suzuki GS topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kraan in de PRI?

Doet me denken aan verstafte vacuumleiding tussen carb en kraan, of losgeschoten vacuum slang (uitgedroogd enzo)
De vacuumslang zat wel aangesloten aan beide kanten. Dat heb ik gecontroleerd. Verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Het werd donker en ik kan helaas alleen buiten sleutelen.
 
Waar zouden we zijn zonder onze HULZIE *O*
Echt een alles(w)eter ! :}
Als je een sterschroevendraaier kunt vasthouden is het 3 schroeven lossen en zie je het
Is zo !
Moet je de motor wel in de buurt hebben staan en niet zo'n 200km verderop.
|(
Dus de vraag nog maar eens anders gesteld:
Kan een transistor ontsteking uit een GS550L op een GS550e uit 1981?
OF:
Kan een willekeurige transistor onsteking op een GS550e uit 1981?
 
Wanneer heb je voor het laatst synchroon gesteld? Dat ie olie verbruikt zie je pas na 1000 km, tenzei echt overmatig, maar dan rookt ie bij zwart af


ik heb nog niks gedaan behalve nieuwe koppeling en olie + filter. denk je dat het daaraan ligt? als ie warm is heeft ie dat niet meer. alleen koude start bij vochtig/koud weer
 
Ik heb ze beide nu. Thx! *D

Morgen eens kijken of ik die @#$!@# carburateurs eraf kan krijgen.

Even op inspringen, je zult wel wat gewend zijn, maar ga ff hardop denken wat de 550 biedt weinig ruimte;

Circus losschroeven -> Buddy verwijderen -> Tank verwijderen -> Zijkappen verwijderen

Luchtfilter aan carburateurs los schroeven, luchtfilter aan bovenste framebuis losschroeven, soms ook nog aan de onderste, nu kun je het luchtfilter 5mm tot 15 mm naar achteren bewegen afhankelijk van het type (Soez GS 550 en 750 zijn rampenbakken daarin, 5 mm) dat is je werkruimte dus.

Choke en gaskabel lossen
Carburateurs van inlaat rubber losmaken (klem losdraaien)
Nu bij voorkeur met twee personen
Of/of 1 houdt de motor tegen, de ander gaat erop zitten voor zover dat gaat, trekt de carburateurs naar achteren en draait ze eruit naar rechts toe.
Of 1 duwen en de ander trekken, dit gaat moeizaam.
Dan carburateurs schoonmaken en er weer inbouwen (in en uitbouwen en schoonmaken is ruim ½ dag werk)
Nooit nieuwe onderdelen bestellen voordat je ze schoongemaakt hebt, meestal is bezinksel en verstopte sproeiers de oorzaak.
De schroeven zitten in 99% van de gevallen muurvast, geen schroevendraaier gebruiken, want je draait ze lam, die van de vlotterbakken bedoel ik, in 1 keer een kraaienbek tang op de schroef zetten en goed kracht zetten, en zo 1 voor 1 lossen, bij montage nieuwe schroeven gebruiken.

Zitten de vlotterbakken vast na het verwijderen van de 4 schroeven?
Neem een KUNSSTOF hamer en geef er een klein tikje tegen aan, laten schrikken, en op passen dat de pakking niet scheurt bij het los halen, ongescheurde pakkingen daar kun je gerust weer gebruiken.
Bij gebruik stalen hamer, scheurt de vlotterbak en heb je een groot probleem.
 
Even op inspringen, je zult wel wat gewend zijn, maar ga ff hardop denken wat de 550 biedt weinig ruimte;

Circus losschroeven -> Buddy verwijderen -> Tank verwijderen -> Zijkappen verwijderen

Luchtfilter aan carburateurs los schroeven, luchtfilter aan bovenste framebuis losschroeven, soms ook nog aan de onderste, nu kun je het luchtfilter 5mm tot 15 mm naar achteren bewegen afhankelijk van het type (Soez GS 550 en 750 zijn rampenbakken daarin, 5 mm) dat is je werkruimte dus.

Choke en gaskabel lossen
Carburateurs van inlaat rubber losmaken (klem losdraaien)
Nu bij voorkeur met twee personen
Of/of 1 houdt de motor tegen, de ander gaat erop zitten voor zover dat gaat, trekt de carburateurs naar achteren en draait ze eruit naar rechts toe.
Of 1 duwen en de ander trekken, dit gaat moeizaam.
Dan carburateurs schoonmaken en er weer inbouwen (in en uitbouwen en schoonmaken is ruim ½ dag werk)
Nooit nieuwe onderdelen bestellen voordat je ze schoongemaakt hebt, meestal is bezinksel en verstopte sproeiers de oorzaak.
De schroeven zitten in 99% van de gevallen muurvast, geen schroevendraaier gebruiken, want je draait ze lam, die van de vlotterbakken bedoel ik, in 1 keer een kraaienbek tang op de schroef zetten en goed kracht zetten, en zo 1 voor 1 lossen, bij montage nieuwe schroeven gebruiken.

Zitten de vlotterbakken vast na het verwijderen van de 4 schroeven?
Neem een KUNSSTOF hamer en geef er een klein tikje tegen aan, laten schrikken, en op passen dat de pakking niet scheurt bij het los halen, ongescheurde pakkingen daar kun je gerust weer gebruiken.
Bij gebruik stalen hamer, scheurt de vlotterbak en heb je een groot probleem.
Thx. :)

Die 5mm werkruimte was idd het probleem waar ik tegenaan gelopen was. Vandaar die @#$!@#.

Vandaar ook dat WPHB. Ik wou voor ik verder ging eerst eens kijken of ik misschien een handige methode over het hoofd had gezien. Helaas niet dus, blijkbaar. Vanavond thuis nog maar weer es proberen.
 
Jawel, van die dunne olie, zit in gele bussen, met handbediend pompje, kroonolie, koop je bij de fietse maker, dat maakt het allemaal een heel stuk makkelijker, of een beetje zuurvrije vaseliene, en pas op dat de inlaatrubbers niet scheuren , deze kosten 35 euro stuk
 
Deze gele fles, soort kruipolie is het, maar is heel dun en inderscheidt zich van de gewone imal en remmenreigiger, we gebruiken um op het werk ook als smeermiddel op persen in alu. Ik gebruik um al jaren daarvoor.

cimg09852vv.jpg
 
Jawel, van die dunne olie, zit in gele bussen, met handbediend pompje, kroonolie, koop je bij de fietse maker, dat maakt het allemaal een heel stuk makkelijker, of een beetje zuurvrije vaseliene, en pas op dat de inlaatrubbers niet scheuren , deze kosten 35 euro stuk
De inlaatrubbers hangen al deels met tape aan elkaar. Die hebben dus al wel wat geleden. Als ik remmenreiniger op het inlaatrubber van cylinder 2 spuit, loopt het toerental op, dus die is ws. al lek.
 
Dan zijn ze zeker lek.

Er zit iemand op het GS forum, weet de naam zo niet, die nog rubbers heeft voor een GS 550, je hebt drie soorte, die van cyl 1 past alleen daar, 2 en 3 kun je geloof ik wisselen, en 4 past ook alleen daar
 
Dan zijn ze zeker lek.

Er zit iemand op het GS forum, weet de naam zo niet, die nog rubbers heeft voor een GS 550, je hebt drie soorte, die van cyl 1 past alleen daar, 2 en 3 kun je geloof ik wisselen, en 4 past ook alleen daar
Dat was me idd al opgevallen, ja. De rubbers van 1 en 4 zit nog iets van een (stel?)schroef in ofzo. En aangezien die schroef bij beide aan de buitenkant zit, zijn 1 en 4 dus ook niet uitwisselbaar.
 
Die zijn om de synchroonstelklokken op aan te sluiten

Deze man : rgerrits2.52c6xkcwelqu8tx47evhgx@zend.nu heeft vast en zeker nog wel inlaatrubbers, heeft pas nog een paar blokken van me gekregen van een gs 550.
Hij woont in Olst, maar de post is gewillig, hij is een GS 550 liefhebber
Zit hier niet op het forum, maar pak net zijn email, hij had geboden op een grondplaat van mij.
 
Die zijn om de synchroonstelklokken op aan te sluiten

Deze man : rgerrits2.52c6xkcwelqu8tx47evhgx@zend.nu heeft vast en zeker nog wel inlaatrubbers, heeft pas nog een paar blokken van me gekregen van een gs 550.
Hij woont in Olst, maar de post is gewillig, hij is een GS 550 liefhebber
Zit hier niet op het forum, maar pak net zijn email, hij had geboden op een grondplaat van mij.
Thx. :)

Had al naar Cok v/d Heuvel in Tiel gebeld. Das op een steenworp afstand van mij vandaan. Die zou ook ff kijken of ie nog wat had liggen. Met één van de twee moet het toch zeker lukken, dan. :)
 
Mooi, en dus wegbranden op cd, want ik zing geen twee liedjes voor dezelfde cent he?

In upload zetten is voor mij ook ca 30 minuten werk
En je bent de enigste niet.



Slor-de-vos!
 
Mooi, en dus wegbranden op cd, want ik zing geen twee liedjes voor dezelfde cent he?

In upload zetten is voor mij ook ca 30 minuten werk
En je bent de enigste niet.



Slor-de-vos!

Euh, ik voel me helemaaaal niet aangesproken...
O-)
Maar zal dat ook eens doen met al dat motorspul, op schijf zetten.
En nog 'ns bedankt !!
:}
 
Hoi,
Even een vraagje.
Mijn tank is lek, op de naad.(kutplek dus)
Wie weet wat ik hier het beste aan kan doen, natuurlijk is een nieuwe tank kopen het beste maar dit even buiten beschouwing.
Vorig jaar was hij ook al lek en heb ik het gat(atje)gedicht met twee compenenten shit, hij is dus weer lek wat is een echt afdoend middel?
Ik hoor jullie.
Groet.
(Afbeelding)

Tsja, wat is nou het beste??
 
Gewoon 2 C troep erin.
Die GS staat toch te koop?

==========================

Op een standaard GS 750 type 78/80, past een tank van een GS 850, zo ga je in tankinhoudt van 17 naar 21 liter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan