Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.969
187
Andere kant van de evenaar
De linker bougie op de foto is kapot of vet geslagen. Ontsteekt in ieder geval niet.
Kan komen door een defecte bougiekabel of bougiedop, olie, overstromende carb of een vervuilde carb
2e en 4e bougies laten zien dat die cilinders te weinig brandstof krijgen.
Dat brommen en afslaan komt dus door dat de motor op 3 cilinders gaat lopen.
Vindt de warm gemeten compressie waardes ruim aan de lage kant.
Wel met het gas volledig open gemeten?
Toen ik de mijne kocht liep ie maar op 3 poten, en toen haalde ie eigenlijk net 110km/h...

Welk merk bougies heb je?
De mijne loopt beroerd op Denso.
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.760
179
Groningen
Rond de 8,5 compressie is niet schokkend laag,de fabrieksopgave is 9,2 .
Ik vind overigens die bougies er vreemd uit zien lijkt wel of ze water hebben verstookt,dat zou ook de witte rook kunnen verklaren,
je zou denken dat er water in de benzine zit.
Dat is ook zo. Er zit ook water in die E5 pis die we sinds dit jaar alleen nog maar kunnen krijgen 😡😡.....
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
Zal eerst eens naaldjes kopen voor de carbs, werkt dat met zon rubber neustip beter?
En waar kan je die kopen, Bij GS1000 kom ik alleen de metalen tegen.
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.760
179
Groningen
Kun je niet beter eerst proberen om een diagnose te stellen. En dingen afvinken en uitsluiten.
Je hebt je brandstof niveau gecontroleerd maar heb je ook de vlotter hoogte afgesteld? Je brandstof niveau controleren is prima en hoort zeker bij de basis afstelling en controle maar het is niet heel nauwkeurig dus hoeft niet alles duidelijk te maken. Dit soort dingen zou ik eerst doen voordat ik nieuwe naalden zou kopen tenzij je daadwerkelijk hier een probleem vindt. Een paar stationair sproeiers van een maat groter zou naar mijn idee wel een goede investering zijn, omdat je daar eventueel een verschil mee bereikt.
De test die @Janbros je aangeeft kan je al weer verder helpen bijv. En dat kost je niets alleen een paar tooltjes maken.
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
Kun je niet beter eerst proberen om een diagnose te stellen. En dingen afvinken en uitsluiten.
Je hebt je brandstof niveau gecontroleerd maar heb je ook de vlotter hoogte afgesteld? Je brandstof niveau controleren is prima en hoort zeker bij de basis afstelling en controle maar het is niet heel nauwkeurig dus hoeft niet alles duidelijk te maken. Dit soort dingen zou ik eerst doen voordat ik nieuwe naalden zou kopen tenzij je daadwerkelijk hier een probleem vindt. Een paar stationair sproeiers van een maat groter zou naar mijn idee wel een goede investering zijn, omdat je daar eventueel een verschil mee bereikt.
De test die @Janbros je aangeeft kan je al weer verder helpen bijv. En dat kost je niets alleen een paar tooltjes maken.
Probeer zoveel mee te pikken van het forum, vlotter hoogte is namelijk al eerder genoemd en die waren gem 3 mm onder vlotterbak.
Omdat daddyphilipsen een paar dingen opnoemde ga ik dus eerst aan de naalden werken.
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
Ik zal nog eens testen heb per ongeluk 1 en 2 bougie verwisseld, denk ik. (shit).
- Kabels zijn al een keer gewisseld, bougiedoppen zijn nieuw maar kan natuurlijk een defecte bij zitten....
- Bougies zijn nieuw
- olie, ja dat kan heel goed, oude machine en hij rookt wit af en toe.
- overstromende carbs: Ja dat heeft ie op cil 1 en 2 maar alleen als die een tijdje stilstaat
- carbs zijn ultrasoon gereinigd
- Ik meen dat die machines niet meer compressie maken, test gedaan met gas vol open.

Zal eerst die overstromende carbs doen, maar vind die revisie setjes ook bagger, heb die op m'n 750 gehad en die lekte in het begin ook.
Daarna een keer de zetels gepolijst en toen was het over.

Bedankt voor het meedenken.
Hier mijn uitleg voor degene die het niet begrepen, hoop ik hier mee duidelijkheid te scheppen, maar geef reply als je m'n werkwijze niet begrijpt.
 

rob95

Rookie
1 nov 2012
14
1
54
Kapelle
Ik heb jaren geleden heel lang op een gs1000 gereden .Bij mij sloegen de bougies nog al eens vet .
Dit zag ik op de foto van de bougies. helemaal links vet
Ik heb er toendertijd geen lange bougies in gedraaid maar korte .sinsdien nooit geen problemen meer mee gehad.
En daarna nog veel probleemloze kilometers gemaakt .
Wat een heerlijke motor was dat.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn motor al over de 100000 km was
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.760
179
Groningen
Kan je dan uitleggen wat ik verkeerd doe? ipv deze onzin
Je Excel bestand is een prima registratie, maar je werk wijze is niet erg logisch. Je springt van het een naar het ander. En je begint niet bij het begin. En dat is wel het beste ook al denk je dat iets wel goed zit gewoon alles vanaf 0 controleren en afstellen.
En zoals de bougies waarvan er duidelijk 1 een afwijkend beeld geeft, horen dan niet verwisseld te worden. Maar dat zou je moeten weten waar deze gezeten heeft. Dan is het interessant om te onderzoeken waarom deze afwijkt van de rest.....bijv.
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
Die zwart geslagen bougie in ieder geval vervangen.
Zo lang als je de carbs niet goed hebt blijf je zoeken naar wat er aan de hand is.
Die zwart geslagen bougie komt uit de cilinder met de laagst gemeten compressie waarde?
Wit roken bij een luchtgekoelde motor is meestal een teken van teveel brandstof.
Raakte even in de war, het is geen witte maar blauwe rook = olie
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
Mijn werkwijze na opmerkingen van DaddyPhilipsen:

defecte bougiekabel
0​
Er is al van Bobine met kabels gewisseld
vervuilde carb
0​
Carbs zijn schoon en doorgeblazen
defecte bougiedop,
1​
Kan maar zijn nieuw, testrit maken en kijken welke bougie zwart wordt, daarna nieuwe dop kopen
overstromende carb
2​
Dit euvel is aanwezig., dus vlotternaalden kopen
olie,
3​
Dit is het meest waarschijnlijke, olieklepseals en zuigerveren, topend pakkingset
 

JKabouter

MF'er
1 feb 2007
200
37
Gangelt Duitsland
Maar weet je nou al concreet waar het probleem in zit??

- Lucht toevoer
- Peut
- electra enz...

Domweg onderdelen vervangen op goed geluk gaat je veel tijd en geld kosten