De linker bougie op de foto is kapot of vet geslagen. Ontsteekt in ieder geval niet.
Kan komen door een defecte bougiekabel of bougiedop, olie, overstromende carb of een vervuilde carb
2e en 4e bougies laten zien dat die cilinders te weinig brandstof krijgen.
Dat brommen en afslaan komt dus door dat de motor op 3 cilinders gaat lopen.
Vindt de warm gemeten compressie waardes ruim aan de lage kant.
Wel met het gas volledig open gemeten?
Rond de 8,5 compressie is niet schokkend laag,de fabrieksopgave is 9,2 .
Ik vind overigens die bougies er vreemd uit zien lijkt wel of ze water hebben verstookt,dat zou ook de witte rook kunnen verklaren,
je zou denken dat er water in de benzine zit.
Met je eens, maar dat is volgens mij wat hij bedoeld met de vlotters nat afstellen oftewel brandstof niveau controleren. En dit heeft Peter al gedaan geeft hij aan.
pssssst Peterboom topicKun je niet beter eerst proberen om een diagnose te stellen. En dingen afvinken en uitsluiten.
Probeer zoveel mee te pikken van het forum, vlotter hoogte is namelijk al eerder genoemd en die waren gem 3 mm onder vlotterbak.Kun je niet beter eerst proberen om een diagnose te stellen. En dingen afvinken en uitsluiten.
Je hebt je brandstof niveau gecontroleerd maar heb je ook de vlotter hoogte afgesteld? Je brandstof niveau controleren is prima en hoort zeker bij de basis afstelling en controle maar het is niet heel nauwkeurig dus hoeft niet alles duidelijk te maken. Dit soort dingen zou ik eerst doen voordat ik nieuwe naalden zou kopen tenzij je daadwerkelijk hier een probleem vindt. Een paar stationair sproeiers van een maat groter zou naar mijn idee wel een goede investering zijn, omdat je daar eventueel een verschil mee bereikt.
De test die @Janbros je aangeeft kan je al weer verder helpen bijv. En dat kost je niets alleen een paar tooltjes maken.
Hier mijn uitleg voor degene die het niet begrepen, hoop ik hier mee duidelijkheid te scheppen, maar geef reply als je m'n werkwijze niet begrijpt.Ik zal nog eens testen heb per ongeluk 1 en 2 bougie verwisseld, denk ik. (shit).
- Kabels zijn al een keer gewisseld, bougiedoppen zijn nieuw maar kan natuurlijk een defecte bij zitten....
- Bougies zijn nieuw
- olie, ja dat kan heel goed, oude machine en hij rookt wit af en toe.
- overstromende carbs: Ja dat heeft ie op cil 1 en 2 maar alleen als die een tijdje stilstaat
- carbs zijn ultrasoon gereinigd
- Ik meen dat die machines niet meer compressie maken, test gedaan met gas vol open.
Zal eerst die overstromende carbs doen, maar vind die revisie setjes ook bagger, heb die op m'n 750 gehad en die lekte in het begin ook.
Daarna een keer de zetels gepolijst en toen was het over.
Bedankt voor het meedenken.
Kan je dan uitleggen wat ik verkeerd doe? ipv deze onzinpssssst Peterboom topic
Kan je dan uitleggen wat ik verkeerd doe? ipv deze onzin
Je slaat altijd de basis over en maakt aannames op slechte fundamentenKan je dan uitleggen wat ik verkeerd doe? ipv deze onzin
NGK B8ESToen ik de mijne kocht liep ie maar op 3 poten, en toen haalde ie eigenlijk net 110km/h...
Welk merk bougies heb je?
De mijne loopt beroerd op Denso.
Zou goed moeten zijn. De electroden iets dichterbij elkaar zetten is vaak ook wel een goed idee.NGK B8ES
Raakte even in de war, het is geen witte maar blauwe rook = olieDie zwart geslagen bougie in ieder geval vervangen.
Zo lang als je de carbs niet goed hebt blijf je zoeken naar wat er aan de hand is.
Die zwart geslagen bougie komt uit de cilinder met de laagst gemeten compressie waarde?
Wit roken bij een luchtgekoelde motor is meestal een teken van teveel brandstof.
Je slaat altijd de basis over en maakt aannames op slechte fundamenten
defecte bougiekabel | 0 | Er is al van Bobine met kabels gewisseld | ||||
vervuilde carb | 0 | Carbs zijn schoon en doorgeblazen | ||||
defecte bougiedop, | 1 | Kan maar zijn nieuw, testrit maken en kijken welke bougie zwart wordt, daarna nieuwe dop kopen | ||||
overstromende carb | 2 | Dit euvel is aanwezig., dus vlotternaalden kopen | ||||
olie, | 3 | Dit is het meest waarschijnlijke, olieklepseals en zuigerveren, topend pakkingset |