Beunhaas98
MF'er
- 17 apr 2021
- 172
- 114
Nou vandaag een paar dingen gedaan, even gekeken naar de kleppen van het blok en krijg nergens al een voelermaat van 0.05 onder... een paar shims uitgewisseld en zelfs dan krijg ik hem nog nergens tussen. Waar moet ik beginnen gewoon net zo lang door gaan met elke keer 0.05 kleiner tot ik er ben? Ik kan de oude eventueel op jet werk slijpen met een slijpbank om zo de dikte te bepalen en uiteindelijk deze diktes kopen. Ik kan de geslepen shims ook hebruiken want in de fabriek slijpen ze deze ook neem ik aan.
Verder even de remklauw er afgehaald waar ik een half uur mee bezig was en dat was het eigenlijk wel. Verder ga ik inderdaad het frame schoonmaken en eerst alles verbouwen voor ik deze laat poedercoaten want het zou wel zonde zijn idd.
Oja is er iemand die weet hoe de NAKS werkt van een gs450?
Ik heb de kleppen zo staan dat ze met de punt ongeveer omhog staan dus vrij, dan moet ik toch een speling kunnen meten? Ik dacht altijd dat speling minder word ivm inslijten van de kleppen maar kan het fout hebben natuurlijk.Weet je zeker dat je op de juiste manier meet? Zoals je het nu verteld staan dus al je kleppen momenteel te strak.
Dit terwijl ze na tijden niet stellen over het algemeen te los komen te staan..
Ik zou nog een paar keer goed meten voordat je besluit iets te gaan verslijpen.
Ah ok, I stand correctedKan je niet zo stellen, bij deze motor gaan ze bijna altijd krapper staan, vooral bij de uitlaat.
O goeie tip als uiteindelijk blijkt dat ze te lang zijn kort ik de poten gewoon in als dat idd kan. Verder een goede tip van die bevestigingspunten, ga ik rekening mee houden want waarschijnlijk komt er een blokje recht achter (als dit past met de tank)Clipons is sowieso mooier als een M-stuur vind ik, en als je kan draaien op het werk dan kunnen ook de binnenpoten ingekort worden toch? Er zijn wel how-to's te vinden op het net. Als je de clipons gaat maken let dan trouwens goed op waar je de bevestigingsbouten doet, niet ergens aan de achterkant waar ze de stuuruitslag kunnen beperken omdat ze de tank raken.
Kan je een tekening laten zien van hoe je de clipons wilt maken? Ik heb ook nog een set in de planning staan voor één van m'n projecten maar dan met carbonfiber stuurhelften.O goeie tip als uiteindelijk blijkt dat ze te lang zijn kort ik de poten gewoon in als dat idd kan. Verder een goede tip van die bevestigingspunten, ga ik rekening mee houden want waarschijnlijk komt er een blokje recht achter (als dit past met de tank)
Ik ga het morgen denk ik even uittekenen en zal hem zeker even doorsturen als hij klaar isKan je een tekening laten zien van hoe je de clipons wilt maken? Ik heb ook nog een set in de planning staan voor één van m'n projecten maar dan met carbonfiber stuurhelften.
Hmm mooi velgen en een mooie tank moet je daar toevallig van af?We hebben thuis ook nog 2x 450gs staan.
1 is van mijn vrouw de andere is eigenlijk voor onderdelen. Maar eigenlijk zou deze opgeknapt moeten worden. Ze zijn wel iets ouder namelijk van 1980. Dus ik volg ook.Bekijk bijlage 1621449
Oh klinkt ook goed, ik ga eerst proberen wat te maken word dat niks neem ik contact op hahaNee. Daar hoef ik niet van af.
Heb nog wel clipons liggen daar wil ik wel van af.Bekijk bijlage 1621589
Heeft de GS450 niet dezelfde shims als een GS500? Zo ja mag je ze hier ook gratis komen ruilen.Nou vanavind even terug naar het werk gegaan om de klep shims te slijpen en dit ging super. Ik heb de onderkant geslepen en de bovenkant origineel gelaten. Verder even de kap waar de koppelingshevel in zit geborsteld met een scotch-brite borstel op de slijpsteen, de rest van het blok gebeurd met de hand wanneer deze schoongespoten is.
Ik heb revisiesetjes met pakking o-ringen en vlotternaald voor de carburateurs besteld en de carburateurs vandaag uit elkaar gedraaid en ultrasoon gereinigd. De vorige eigenaar (denk ik) was zo slim om de pin die de vlotters vast houd te klinken aan de achterkant terwijl de vlotterbak deze normaal gewoon blokkeerd.... dus daar een hele tijd mee lopen stoeien. De vacuum rubbers van de carburateur zijn wat stugger geworden door de jaren een, wel werken ze en zijn goed dicht. Hoop dat het geen problemen oplevert voor het lopen want ze kosten best wel veel.
De kleppen hebben nu goeie speling 1 inlaatklep nog wel wat te veel maar dit hou ik even in de gaten. Klepdeksel pakking had ik ergens opgepikt maar bleek de verkeerde te zijn waarschijnlijk gs500 oid want het boutpatroon was compleet anders.Bekijk bijlage 1622186
Dit zijn de carbs op dot moment klaar van reiniging