Suzuki gs450L caferacer project

Vanavond even bezig geweest met de voorrem checken, deze is slecht aan de binnenkant (dikke bruine vloeistof en veel klonten er in met aanslag. Maar met remmenreiniger al aardig schoon gekregen. Morgen op het werk even helemaal reinigen, afplakken en spuiten dan kan hij weer gemonteerd worden (wat nog even zal duren) verder hoor ik graag van iemand of het verstandig is de voorpoten uit de kroonplaat te laten steken of dat dit echt af te raden is het is namelijk de makkelijkste en goedkoopste oplossing en aangezien ik toch clipons wil kan ik die meteen bovenop de kroonplaat vast zetten op het stuk wat uitsteekt.
20210422_210537.jpg
 
nee -O- alleen dunner
Shittes, dan maar hopen dat die goed loopt, hij heeft een goeie 0.2mm te veel en dit is behoorlijk. Dit is de inlaatklep kan het heel veel kwaad dat deze te veel speling heeft? Want een shim van zo dik ga ik niet snel vinden. En de rest van de kleppen staat wel goed. Heb ook even de poort door geblazen voor het geval er wat tussen zit
 
Shittes, dan maar hopen dat die goed loopt, hij heeft een goeie 0.2mm te veel en dit is behoorlijk. Dit is de inlaatklep kan het heel veel kwaad dat deze te veel speling heeft? Want een shim van zo dik ga ik niet snel vinden. En de rest van de kleppen staat wel goed. Heb ook even de poort door geblazen voor het geval er wat tussen
Liever te veel speling dan te weinig. Maar te is nooit goed.

Maar het kan ook precies aan het setje liggen wat ik hier nog heb. Zit vooral veel 2.65, 2.6 en 2.7 tussen zag ik.

Dan zou ik even langs de lokale garage rijden. 5 tot 10 euro vragen ze meestal voor wat ruilwerk.
 
Vanavond even bezig geweest met de voorrem checken, deze is slecht aan de binnenkant (dikke bruine vloeistof en veel klonten er in met aanslag. Maar met remmenreiniger al aardig schoon gekregen. Morgen op het werk even helemaal reinigen, afplakken en spuiten dan kan hij weer gemonteerd worden (wat nog even zal duren) verder hoor ik graag van iemand of het verstandig is de voorpoten uit de kroonplaat te laten steken of dat dit echt af te raden is het is namelijk de makkelijkste en goedkoopste oplossing en aangezien ik toch clipons wil kan ik die meteen bovenop de kroonplaat vast zetten op het stuk wat uitsteekt.Bekijk bijlage 1622560
Als je de ergste zooi eruit hebt spoel m dan goed na met/in spiritus.
Dat verstaat zich beter met remvloeistof..
 
Vanavond even bezig geweest met de voorrem checken, deze is slecht aan de binnenkant (dikke bruine vloeistof en veel klonten er in met aanslag. Maar met remmenreiniger al aardig schoon gekregen. Morgen op het werk even helemaal reinigen, afplakken en spuiten dan kan hij weer gemonteerd worden (wat nog even zal duren) verder hoor ik graag van iemand of het verstandig is de voorpoten uit de kroonplaat te laten steken of dat dit echt af te raden is het is namelijk de makkelijkste en goedkoopste oplossing en aangezien ik toch clipons wil kan ik die meteen bovenop de kroonplaat vast zetten op het stuk wat uitsteekt.Bekijk bijlage 1622560

Clipons boven de kroonplaat kan niet hoor, t'is geen toerbak :X
 
IMG_7565.jpeg
IMG_7565.jpeg


Dit is trouwens een setje van Tarozzi wat ik pas op een motor heb gebouwd, de bout die de stuurhelften vast zet klemt ook gelijk de clipons op de poot vast, en in de stuurhelften zit een knik waardoor het hele setje mooi zo te stellen is als je wilt. Misschien wat ideeën voor je zelfbouw setje?
 
Bekijk bijlage 1622620Bekijk bijlage 1622620

Dit is trouwens een setje van Tarozzi wat ik pas op een motor heb gebouwd, de bout die de stuurhelften vast zet klemt ook gelijk de clipons op de poot vast, en in de stuurhelften zit een knik waardoor het hele setje mooi zo te stellen is als je wilt. Misschien wat ideeën voor je zelfbouw setje?
Kijk hier kan ik wat mee, dit is een makkelijk design om zelf te maken.
Nou meteen maar aan de gang gegaan en er zit al aardig wat schot in de zaak, morgen maak ik ze af dus dan zien jullie meer.
20210423_151048.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou beste mensen de clipons zijn klaar en ik ben niet ontevredeneigenlijk. Ik vind ze wel leuk staan wat denken jullie? Verder is vandaag mijn klokje binnen gekomen ongelofelijk binnen een week van ome ali af gekomen. Hij ziet er goed en degelijk uit en gaat tot 6 versnellingen net als mijn motor ben benieuwd hoe dit straks uit pakt.
20210424_124845.jpg
 
Nou vandaag veel tijd besteed aan het vetvrij krijgen van de achtervelg, hier zat ongeveer 34 jaar aan kettingsmeer op en dit was hardnekkig en dik. Uiteindelijk is het dan wel gelukt en toen dit gebeurd was eventjes de rem aangepakt. Remklauw en de tandwiel hub van het achterwiel gespoten de remhendel komt denk ik een ander voor dus die is niet gebeurd.
 

Bijlagen

  • 20210425_181015.jpg
    20210425_181015.jpg
    338,3 KB · Weergaven: 34
Oke het is tijd voor weer een update, het zadel is binnen gekomen samem met het achterlicht als bundel, zadel ziet er wel goed uit maar bij lange ritten lijkt hij mij niet al t comfortabel. Achterlicht ook prima alleen meteen mijn klauwen al opengehaald met het demonteren van de led strip die er al in zat (ivm coaten moet deze er echt uit). Stand van zaken: voorwiel gespoten primer, zwart hoogglans en blanke lak allen van motip hoop dat dit blijft zitten en mooi blijft. Ook het rem anker heb ik gespoten van het achterwiel, de clipons zijn gespoten dus dit gaat allemaal al in de goeie richting het balhooft heb ik even gestraald op het werk en zit momenteel ook in de primer. De primer is op dus hier moet eerst een nieuwe bus van komen. Hieronder de fotosssss:):)
20210428_183802.jpg
20210428_183645.jpg
20210428_183640.jpg
20210428_183551.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Ziet er netjes uit allemaal. :Y Clip-ons :9
Sorry voor de offtopic maar is die band nu zo oud of is dat een oud lijkend type? Als ik m'n GS1000S op ga knappen wil ik ook banden zoals ze er op de fabriek uitzagen namelijk.
 
Ja ik weet de correcte spelling wel maar niet iedereen hier😂 dit zijn hele oude banden het beste is ook dat ik ze vervang maar dat kan nog wel een keertje hahaik vind de bandook mooi cafe racer style dus vandaar. Achterband is modern en lelijk trouwens:$
 
Oh oké, gauw verkopen aan een museum of zo :P en er een nieuwe band op mikken dan, Bridgestone BT45 of 46 gebruik ik héél vaak op dat oude spul. Clip-ons ging niet om de spelling maar dat ik ze nu goed kon zien, ik ben geen taal-nazi :')
 
@Robinjo ik heb geen tekening gemaakt van de clipons, gewoon simpel blokje gemaakt gat geboord voor de voorvork. Daarna radius getekend aan een kant voor de mooi en een dwarsgat gemaakt voor de bout die er in komt. De hadvat zelf heb ik van het oude stuur afgeslepen en een busje schuin aan gelast die dan weer net in het blokje valt in het busje zit M12 getapt. Kan vanavond wel even foto's maken van dichtbijas je er baat bij hebt
 
@Robinjo ik heb geen tekening gemaakt van de clipons, gewoon simpel blokje gemaakt gat geboord voor de voorvork. Daarna radius getekend aan een kant voor de mooi en een dwarsgat gemaakt voor de bout die er in komt. De hadvat zelf heb ik van het oude stuur afgeslepen en een busje schuin aan gelast die dan weer net in het blokje valt in het busje zit M12 getapt. Kan vanavond wel even foto's maken van dichtbijas je er baat bij hebt
Ik zie het, min of meer een replica van de Tarozzi's die ik poste.

Verder heb ik geen hulp nodig hoor :P Ik maak thuis veel speciale onderdelen voor anderen en bouw 1 a 2 motorfietsen per jaar of werk er voor een groot deel aan mee, heb thuis meerdere draaibanken en een Bridgeport freesmachine staan met alles er op er en aan.

Vind het gewoon leuk om te zien hoe jij het doet. 👍
 
Nou vanavond voor het eerst wat stukk'n staal van het frame geketst. Het ali express framedeel past moeiteloos, prachtig gewoon en zal ook lekker stevig worden dalijk. Ik ben in elk geval aangenaam verrast, verder heb ik nog een vraag of iemand toevallig een leuke tank heeft liggen die wat meer bij het thema past ik wil er het allerliefste een tank op die zo recht mogelijk is want dit is gewoon geen mooi model. Ik heb er ook over na zitten te denken om er een te bestellen bij caferacer webshop. Iemand ideeën of tips? Zijn altijd welkom
20210429_185656.jpg
20210429_190735.jpg
 
verder heb ik nog een vraag of iemand toevallig een leuke tank heeft liggen die wat meer bij het thema past ik wil er het allerliefste een tank op die zo recht mogelijk is want dit is gewoon geen mooi model. Bekijk bijlage 1625907
met het model is niks mis, je zit nu eenmaal met een chopper-frame. om het goed te doen moet je het centrale deel van het frame net achter het balhoofd verlagen zodat de tank lager kan zitten. zal je met een andere tank 99% zeker ook moeten doen.
 
Is een gewoon frame. Alleen de achter velg is kleiner. Alle frames zijn het zelfde of je nu een GS 450e pakt of een GS 450 l. Het verschil zit in het zadel en achtervelg.
 
Klopt, de wielen zit ik een beetje mee in de maag maar goed achter komt warschijnlijk een hogere band die dit een beetje recht gaat trekken net als de voorpoten die ik laat zakken. Trouwens even bezig geweest met de voorpoten ik heb ze gestraald op het werk en kan ze nu ook een mooi laagje zwart geven.
20210430_072025.jpg
 
Wat je kan doen Luuk is gewoon verder bouwen en in tussen eens kijken naar een andere tank. Ik heb ook even gekeken naar de tank van een GS 450 van 1980. Dat is die hoekige uitvoering, zoals wij die ook hebben. Meestal zijn die wel te vinden op ebay of op ebay kleinanzeigen. Of op MP bij oldtimer onderdelen. Moet je maar even kijken. Je bent handig genoeg om een tank aan te passen aan jou motor. :t
 
Wat je kan doen Luuk is gewoon verder bouwen en in tussen eens kijken naar een andere tank. Ik heb ook even gekeken naar de tank van een GS 450 van 1980. Dat is die hoekige uitvoering, zoals wij die ook hebben. Meestal zijn die wel te vinden op ebay of op ebay kleinanzeigen. Of op MP bij oldtimer onderdelen. Moet je maar even kijken. Je bent handig genoeg om een tank aan te passen aan jou motor. :t
Klopt bedankt voor de tips, zag op kleinanzeigen toevallig een cx500 staan die hebben ook een mooie tank.
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das? https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-cx500-cafe-racer-scrambler-motor-rahmen-tank-verkleidung/1744710053-306-4320?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

Dit is toch een prachtig project en geen geld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan