Suzuki GS500 Topic #15: Rijden samen deze zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag nieuwe olie erin gedaan, er kwam maar 1 liter uit :X en er ging dik 2,5 in :P Maarja hij doet het nog, zal vanavond even foto doen geven dingen :W
 
neehoor dan is er nog niks aan de hand. heb er ook weleens een fles bijgegooid en toen nog steeds een droog stokkie. dus nog een ruime halve liter erbij. en toen was het weer zo goed als op peil. ook dat er wat meer geluid enz. uitkwam maar heeft geen schade toegebracht heb ik uit betrouwbare bronnen
 
Okee, die slang van 4mm op dat kleine membraam dient dus ook gewoon als vrije ontluchting.
We hebben op 1 carb dus 2 keer lucht, 1 keer overloop en 1 benzine slang.
Toch wel handig die computer van Motoport.

Heeft iemand wel eens een open kelk/velocity stack op zijn GS geprobeerd?
Waar haal ik die, de meeste verkopen ze per 4 en dat vind ik een beetje overdreven als ik er maar 1 nodig heb.
 
Er word niet voor niks gezegd dat de GS onverwoestbaar is dus :P

FrictionBurn is het nu aan het bewijzen. 49 000 km door leerlingen rond gerost. en meer horizontaal geparkeerd werd dan verticaal. dus op de versleten valbeugels zaten plaatjes metaal om het weer wat vlees te geven.

daarna heb ik er een kleine 30 000 km mee rondgeknald. geen olie. horizontaal parkeren. 180 graden draaien met afsprong. 180 graden kantelen met afsprong en greppel gedoken.
gas in hoorn nh open gedraaid tot de aanslag. en dat tot innsbruck vastgehouden. motor 2 dagen lang niet laten afkoelen. van selce n.kroatie tot de grens van servië en intussen Thessaloniki en Istanboel langs geweest.

ja hij heb wat mee gemaakt. :}
 
@ F2ride: leuk joh die paarse brommer :D had ik ook! precies dezelfde, ietwat andere bestikkering :P maar dat was er toch bijna allemaal af vanwege autorijders (enbedankt)

heb nu idd een Fazer, het enige wat me boeit bij die uitlaat is een vet ziek donker zwaar brom geluid, een lekkere rommel als je teruggaat in zn toeren, en uiteraard gekeurd want anders durf ik duitsland niet in met het risico van de weg geplukt te worden.

@dudepower: die carbon pijp is ZIEK (A) die willik maar die is zo kneiterduur...
moet ook nog een motorbroek, valdoppen, topkofferen een interphone f4 ofzo :P
wat een bedragen ongelofelijk...

@gasgitaartje: motor een goeie beurt geven en mee op vakantie ;)

die carbone pijp had ik eerst er op zitten koste €120 ik heb nu een lazer van rvs
 
Heeft iemand ervaring met de "motorreinigingsspullen" zoals:
- http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=10111578&SToken=3B4C3CD90090060D

- http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=10111578&SToken=3B4C3CD90090060D

heeft het zin om dit voor / na een beurt uit te voeren ?

En voor olie wissel:
- warm rijden
- carterplug eruit
- olie filter eruit
- olie filter plaatsen
- carterplug plaatsen
- olie bijvullen
Dan vergeet ik toch niks ?


Even een vraag ook over olie peillen, moet je de peilstol wel of niet vastdraaien voor het peilen ?
 
peilstok niet vastdraaien, ik zou goed op de schroefjes letten waarmee je de oliefilterdek terugplaatst vastdraait. Dat zijn er drie en ze moeten GOED aangedraaid worden, dat deed ik niet en was ook de veer vergeten te plaatsen die tussen de oliefilter en de deksel zit.

Plasje!
 
Oh ik heb die reinigingsolie ook gedaan. Die plaats je voordat je je olie gaat verwisselen, dus ook even mee rijden.

Succes!
 
Bij de motozoom beschrijving staat: "Toepassing: Na complete olieverversing aan de verse motorolie toevoegen. Businhoud voldoende voor toevoeging aan max. 4 liter olie. Na toevoeging moet je 10-15 kilometer rijden, zodat de toevoeging goed met de motorolie vermengd wordt. Let alsjeblieft op het door de fabrikant aangegeven maximale olievulpeil - je mag dit niet overschrijden. Bij gebruik van de Procycle-motorolietoevoeging verminder je dus ook de hoeveelheid olie die je in het reservoir giet. Belangrijk: Bij motoren met versnellingsbak mag deze krachtige toevoeging niet meer bedragen van 10% van de totale hoeveelheid olie."

Maar op het produkt zelf staat dus wat anders. Beetje vreemd. De oorspronkelijke beschrijving is:

"Anwendung: Vor dem Ölwechsel den kompletten Doseninhalt dem betriebswarmen Motorenöl hinzugeben. Eine Überdosierung ist nicht möglich, jedoch sollte die max. Öleinfüllmenge (siehe Fahrzeughandbuch) nicht überschritten werden. Machen Sie eine kurze Fahrt von ca. 15-20 Minuten, um den Reiniger zur Wirkung zu bringen und lassen Sie das Öl dann ab. Fertig.
Entwickelt und produziert durch einen deutschen Markenhersteller.
Inhalt: 200 ml.
Gesundheitsschädlich: kann beim Verschlucken Lungenschäden verursachen, Schädlich für Wasserorganismen, kann in Gewässern längerfristig schädliche Wirkungen haben"

dus: toevoegen, 20 min rijden en olie verwisselen. Motozoom heeft niet zulke goede vertalers volgens mij :)
 
Het zijn 2 verschillende producten he,

eentje die er VOOR moet doen en eentje die je ERNA moet doen.
heb je daar ook nog gekeken ?
 
Laatst bewerkt:
oke bijna deel 16 cool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb vandaag padock stand besteld bijn daytona witte voor de achterkant+voorkant als ik ze binnen heb dan maak i kwel een foto
 
peilstok niet vastdraaien, ik zou goed op de schroefjes letten waarmee je de oliefilterdek terugplaatst vastdraait. Dat zijn er drie en ze moeten GOED aangedraaid worden, dat deed ik niet en was ook de veer vergeten te plaatsen die tussen de oliefilter en de deksel zit.

Plasje!

WPH zegt dopje WEL vastdraaien.
 
WPH zegt dopje WEL vastdraaien.
Ik heb mijn WPH er ook bijgepakt en die van mij zegt van niet :o

5497043958_8c1a2d45f8_b.jpg


Ik hou het voorlopig op niet vastdraaien
 
Ik draai hem er ook nooit in als ik ga meten. Als ik ga rijden natuurlijk wel :P.

Pas trouwens op met het terugplaatsen van het oliefilterdeksel, bij mij braken de tapeinden af B|.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan