Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet ook gewoon een dikke vette gave coole Hotcam erop zetten.

:+

Nu zonder grappen, ding maakt echt een heel geweldig geluid. It makes a grown man cry! :P
full
 
Oke dat is jammer. Toch bedankt voor t zoeken.Beetje jammer dat dat ding zo lomp oogt :P. Heb ie nog meer ploaties ?

Valt reuze mee, heb zo snel geen ander plaatje. Uiteraard zit de demper met een ophangbeugel vast en heb ik een solide ophanging gemaakt.

Ik heb trouwens wel een filmpje van hoe de GS klinkt zonder demper. En dan nog valt het filmpje hard tegen tov. hoe het geluid in het echt is. Vanzelfsprekend was het blokje warm, kwam net terug van een ritje (kon het niet laten :$ )
 
Merk nu pas dat je nog een bericht had geplaatst. Jammer dat je verder geen foto meer hebt, maar niks aan te doen xD. Filmpje ken ik thuis pas kijken.

Ff iets anders. Ik net gebeld naar dealer wat een grote beurt gaat kosten; maarliefst 350 euro ex bijkomende materialen! Daar werd ik even niet helemaal goed van, aangezien t in mijn ogen wel goedkoper kan. Dus weet iemand misschien een adres in omgeving van stedendriehoek/Zwolle/Nijmegen/Arnhem oid, geef een gil:p. Of als je het zelf kan en wil, en bereidt bent het voor me te doen (wil daar uiteraard wel voor betalen), laat t dan ook even weten! Alvast bedankt! :)
 
Nog iemand die zelf of iemand kent met interesse voor n gs500e uit 1990? Bijna 65 op teller, importje, sinds de import (germanistan)alle onderhoudspapier aanwezig...wat mij betreft DE ultieme motor om te beginnen (en door te gaan als je niet op zoek bent naar meer adrenaline achter de gasschuif...)

Vanaf november te koop...:-)
 
Merk nu pas dat je nog een bericht had geplaatst. Jammer dat je verder geen foto meer hebt, maar niks aan te doen xD. Filmpje ken ik thuis pas kijken.

Ff iets anders. Ik net gebeld naar dealer wat een grote beurt gaat kosten; maarliefst 350 euro ex bijkomende materialen! Daar werd ik even niet helemaal goed van, aangezien t in mijn ogen wel goedkoper kan. Dus weet iemand misschien een adres in omgeving van stedendriehoek/Zwolle/Nijmegen/Arnhem oid, geef een gil:p. Of als je het zelf kan en wil, en bereidt bent het voor me te doen (wil daar uiteraard wel voor betalen), laat t dan ook even weten! Alvast bedankt! :)

zelf doen volgens het suzuki gs500e handboek en onderhoud schema!

doe ik ook altijd. (ben zelf automonteur)
 
Laatst bewerkt:
Ff iets anders. Ik net gebeld naar dealer wat een grote beurt gaat kosten; maarliefst 350 euro ex bijkomende materialen

LOL heb je je vraag wel duidelijk gesteld? Dacht ie niet toevallig dat je een nieuwe gs zocht? 350 euro voor 12 boutjes een druppie olie en een manuurtje, hoe verzin je het. Ik wil het je best uitleggen, maar dan moet je nog even wachten want ik moet eerst even wat tentamens halen. al zit hilversum niet echt in die driehoek

Die zien dr wel sexy uit.. is dat gewoon plug en pray?

ps weet iemand of en gs ook een toeren begrenzer heeft?

Is niet plug&play, je moet het een en ander solderen.

De toerenbegrenzer van een gs bestaat uit een klein kaboutertje in je carburateur die je benzinetoevoer afsluit als je het te gek maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik vroeg wat een grote beurt zou kosten. Dit was zijn antwoord, en dat vond ik ook een belachelijke prijs. Bedankt voor t aanbod, maar Teun4 gaat mij maandag helpen mrt het verversen van olie en oliefilter.
 
Ja ik vroeg wat een grote beurt zou kosten. Dit was zijn antwoord, en dat vond ik ook een belachelijke prijs. Bedankt voor t aanbod, maar Teun4 gaat mij maandag helpen mrt het verversen van olie en oliefilter.

En de rest?


Weet je ook wat zoiets kost? en waar het te halen is... en kan je daar ook je KM stand goed in zetten of begint ie gewoon bij 0.000?

en wat zou je moeten solderen?

Kost nu 60eu bij motozoom, kilometerstand begint bij 0 en is niet in te stellen. Wat je moet solderen zijn de draadjes voor je stroomtoevoer en die van het aan-draadje. Officieel moet je hem aan je accu hangen en het aan-draadje aan je contactslot, ik heb gewoon het hele gebeuren aan de bedrading van de tellerverlichting gehangen. Permanent aan de accu hoeft blijkbaar niet want hij functioneert naar behoren.

Op zich heb ik het liefst nog steeds een originele teller met wijzer maar daar ga ik mijn vingers niet meer aan branden, die dingen zijn tweedehands onbetrouwbaar als de pest. Heb het eerste setje van een belg gekocht voor teveel euros, die idioot had gewoon de kabels kort bij de teller afgesneden. Daarbij komt dat de behuizing ooit was gebroken en weer aan elkaar gesmolten. Toerenteller schommelde als een malle en de kilometerteller gaf minimaal 10km/h te weinig aan, 20km/h te weinig als je 120 reed. Tweede setje van een Duitser gekocht, toerenteller schommelde ook als een gek en de kilometerteller heeft het maar 20.000km uitgehouden. Voor het geld wat ik aan die twee dingen heb uitgegeven had ik een digitale kilometer+toerenteller kunnen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij waggelde de toerenteller ook, afgelopen week, en toen was ie stil -O-

Conclusie: kabel gebroken.
Maar gauw een nieuwe besteld bij de dealer. Deze was gelukkig op voorraad en de andere dag binnen. Toch wel irritant, rijden zonder toeren teller. B|

Bij de montage helaas nog wat anders "lolligs"ontdekt. Beugeltje van de remleiding bengelt los. Blijkt het boutje afgebroken te zijn :( onderin de kroonplaat.
Vandaag dus de hele voorkant eruit, stuur vastgezet en pokkeding er uit geboord. Draad opnieuw getapt en een nieuw boutje met locktite erin. Remleiding zit weer vast (voordat ie kapot schuurt)

Maandag weer naar mijn werk *O*

Marc
 
De rest gaan we denk ik ook nog doen (lijkt me wel),maar kunnen nuet alles op 1 dag doen wegens studie/werk enzo ;)


ik heb zo 5 teller versleten de KM tellers gingen net 2a5000km mee ben zo €155 verder toen heb ik een vampor gekocht aangesloten en die wijk net 1km - af dus valt mee en die koste €115
 
En de rest?Kost nu 60eu bij motozoom, kilometerstand begint bij 0 en is niet in te stellen. Wat je moet solderen zijn de draadjes voor je stroomtoevoer en die van het aan-draadje. Officieel moet je hem aan je accu hangen en het aan-draadje aan je contactslot, ik heb gewoon het hele gebeuren aan de bedrading van de tellerverlichting gehangen. Permanent aan de accu hoeft blijkbaar niet want hij functioneert naar behoren.

Op zich heb ik het liefst nog steeds een originele teller met wijzer maar daar ga ik mijn vingers niet meer aan branden, die dingen zijn tweedehands onbetrouwbaar als de pest. Heb het eerste setje van een belg gekocht voor teveel euros, die idioot had gewoon de kabels kort bij de teller afgesneden. Daarbij komt dat de behuizing ooit was gebroken en weer aan elkaar gesmolten. Toerenteller schommelde als een malle en de kilometerteller gaf minimaal 10km/h te weinig aan, 20km/h te weinig als je 120 reed. Tweede setje van een Duitser gekocht, toerenteller schommelde ook als een gek en de kilometerteller heeft het maar 20.000km uitgehouden. Voor het geld wat ik aan die twee dingen heb uitgegeven had ik een digitale kilometer+toerenteller kunnen kopen.

Thnx, en je zou hem ook terug kunnen bouwen naar origineel? Is het een "must have" of gewoon grappig?
 
Bij mij waggelde de toerenteller ook, afgelopen week, en toen was ie stil -O-

Conclusie: kabel gebroken.
Maar gauw een nieuwe besteld bij de dealer. Deze was gelukkig op voorraad en de andere dag binnen. Toch wel irritant, rijden zonder toeren teller. B|

Heb eerste half jaar met de GS zonder toerenteller gereden. Dan paar maand met, nu alweer een maandje zonder (kabel gebroken). Went wel na een tijdje :+
 
Thnx, en je zou hem ook terug kunnen bouwen naar origineel? Is het een "must have" of gewoon grappig?

ik heb de kapotte kilometerteller in 2 stukken geslepen om de digitale er in te stoppen dus die is niet echt meer terug te bouwen naar origineel. Voordeel is wel dat ik hem er (net als een gewone teller) er uit kan schroeven en een andere voor in de plaats kan doen.

Ik heb zelf ook een tijdje zonder toerenteller gereden en dat maakt idd niet veel uit. Toen ik moest wachten op die digitale teller heb ik een week zonder kilometerteller gereden. Je kan ook prima je snelheid aflezen op je toerenteller door te bedenken hoeveel toeren je maakt bij welke snelheid en in welke versnelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan