Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren even langsgegaan bij mn dealer om te vragen hoe mn motor begrensd is.
De monteur kon alleen zeggen dat hij NIET op het gas is begrensd...

Mijn vragen:
- Klopt het inderdaad dan mijn motor 34KW is zonder begrenzing (GS500E Slingshot 1992)
- Waar is hij dan WEL begrensd?
 
Gisteren even langsgegaan bij mn dealer om te vragen hoe mn motor begrensd is.
De monteur kon alleen zeggen dat hij NIET op het gas is begrensd...

Mijn vragen:
- Klopt het inderdaad dan mijn motor 34KW is zonder begrenzing (GS500E Slingshot 1992)
- Waar is hij dan WEL begrensd?
Het zou goed kunnen dat hij niet begrensd is. Ik heb een gs500e slingshot uit 89, en die is 34kw zonder begrenzing. Ideaal voor de mensen die 35 mogen rijden :)
 
Gisteren even langsgegaan bij mn dealer om te vragen hoe mn motor begrensd is.
De monteur kon alleen zeggen dat hij NIET op het gas is begrensd...

Mijn vragen:
- Klopt het inderdaad dan mijn motor 34KW is zonder begrenzing (GS500E Slingshot 1992)
- Waar is hij dan WEL begrensd?
-Ja
-In de gasschuifen of de inlaatrubbers
 
voorvork en velg aan barrels? laat maar lekker staan. of verkoop hetgeen wat nog werkt. de kans is te groot dat het frame verbogen is.

dacht eerst ook dat alleen mijn voorvork verbogen was.
remklauw krom
stuur krom
kroonplaat aan barrels
en daar was voor de rest niks mis mee achter het balhoofd :N als daarachter ook alles kapot is zou ik het er niet zomaar op wagen :N

Dat snap ik :P
hij gaat veel en goede foto's maken dit weekend en dan sturen :)
Maar hij is ook nergens tegenaan geknald. is tijdens het oprijden van de snelweg onderuit geremd omdat iemand anders voor hem zonder reden ging remmen, is onderuit gegaan en grotendeels gaan glijden,

Maar idd, als het frame kapot is dan laat ik hem staan!
 
Dat snap ik :P
hij gaat veel en goede foto's maken dit weekend en dan sturen :)
Maar hij is ook nergens tegenaan geknald. is tijdens het oprijden van de snelweg onderuit geremd omdat iemand anders voor hem zonder reden ging remmen, is onderuit gegaan en grotendeels gaan glijden,

Maar idd, als het frame kapot is dan laat ik hem staan!
wat een lul verhaal je velg vouw je niet zomaar dubbel :')

mijn voorvork is dubbel gegaan omdat ik een greppel van een halve meter diep indook. en daarna mijn remhendel in de bagger vastdook :X

2x met 80km/u in de berm beland opgepakt en weer doorgereden zonder al te veel schade :Y

*jaartje geleerd met vallen en opstaan.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff met motor bezig geweest : tandwielen vervangen en remblokjes achter. van het weekend verder met ketting,

Oude ketting los slijpen of?

En nu vraagje hij lekte iets en nu zei Bas afgelopen weekend dat er heel veel troep bij voortandwiel blijft zitten en dit klopt, maar lekt die doordat er troep zit of is het een andere reden dat die daardoor lekt? heb het al wel schoongemaakt overigens.
 
Vandaag ff met motor bezig geweest : tandwielen vervangen en remblokjes achter. van het weekend verder met ketting,

Oude ketting los slijpen of?

En nu vraagje hij lekte iets en nu zei Bas afgelopen weekend dat er heel veel troep bij voortandwiel blijft zitten en dit klopt, maar lekt die doordat er troep zit of is het een andere reden dat die daardoor lekt? heb het al wel schoongemaakt overigens.

Het kan de vettigheid zijn die lekt, maar het kan ook het stiftje van de koppeling zijn. Daar zit een kleine keerring en die wil wel eens lekken.

Verder zou ik het zo van een afstandje niet durven te zeggen.

Ik zou de ketting gewoon doorslijpen. Dat is het snelste.
 
Oja stiftje van de koppeling was het, als het wel de keerring is, is dit makkelijk te vervangen of moet dan het blok uit elkaar?

Oke ketting dus slijpen dankje :D
 
Er was toch een trucje om de ketting tussen je brug en het frame door te halen zonder de hele brug eruit te halen? Iemand heeft dat nog niet zo lang geleden gepost, dogbones loshalen of iets in die richting
 
Sjo, ik heb echt ''geluk'' gehad.
Mijn kenteken papieren zijn binnen en staan toch op 35kW!!!
Als ik nu mijn kenteken opzoek bij RDW staat er ook ineens weer 35 ipv 37..
Gelukkig!
Maar dus wel een tip voor een ieder die zijn motor terug laat zetten op origineel vermogen.
Vermeld dan in je brief dat de motor 35kW heeft!
Gelukkig nu geen gezeur met weer terug zetten/ander frame etc.

Gisteren voor het eerst stukkie gereden op 35kW en bevalt me prima.
Fijn om weer een beetje weg te kunnen trekken/in te halen.
Was wel even wennen met versnellingen enzo maar was al snel gewend.

Zeg, is het niet tijd voor een nieuw topic..?
Tis al een tijdje geen herfst meer!
 
Sjo, ik heb echt ''geluk'' gehad.
Mijn kenteken papieren zijn binnen en staan toch op 35kW!!!
Als ik nu mijn kenteken opzoek bij RDW staat er ook ineens weer 35 ipv 37..
Gelukkig!
Maar dus wel een tip voor een ieder die zijn motor terug laat zetten op origineel vermogen.
Vermeld dan in je brief dat de motor 35kW heeft!
Gelukkig nu geen gezeur met weer terug zetten/ander frame etc.

Gisteren voor het eerst stukkie gereden op 35kW en bevalt me prima.
Fijn om weer een beetje weg te kunnen trekken/in te halen.
Was wel even wennen met versnellingen enzo maar was al snel gewend.

Zeg, is het niet tijd voor een nieuw topic..?
Tis al een tijdje geen herfst meer!
Gefeliciteerd :)

Edit, Filmpje van waar mijn motor lekte
Hier zat hij nog vol met benzine :P Nieuwe pakking is onderweg
 
Laatst bewerkt:
En als ik de keerringen wil vervangen kost geen bal begreep ik al op andere fora, en waar kan ik die kopen en hoe kan ik die vervangen?

Groet
 
Yeee, mn onderdelen zijn binnen :)

Pakking geïnstalleerd, maar nu de kap er weer opschroeven. Ik heb een moment sleutel, weet iemand hoeveel nm ik hem moet instellen?
 
Yeee, mn onderdelen zijn binnen :)

Pakking geïnstalleerd, maar nu de kap er weer opschroeven. Ik heb een moment sleutel, weet iemand hoeveel nm ik hem moet instellen?

Dus jij sleutelt zonder WPHB?

Als je mazzel hebt staat er in de OP nog een linkje naar het WPHB in PDF-formaat :Y




Met een beetje mazzel vanaf volgende week maandag het nieuwe seizoen inluiden door met Suus naar het werk te gaan. *O*

De grote moet nog maar even wachten tot de temperaturen een stukje hoger liggen :Y
 
Heren, misschien dat dit herkenbaar is voor jullie.
Elke keer als ik ga rijden is het stationair van de motor anders.
Als de motor stationair loopt, en je iets gas geeft pakt hij hem goed op, maar soms voel je dat er iets dichtklapt in de carb waardoor hij hapert.

Kan dit smeer zijn in de carb? Als ik choke gebruikt loopt hij ook erg onregelmatig.
 
Heren, misschien dat dit herkenbaar is voor jullie.
Elke keer als ik ga rijden is het stationair van de motor anders.
Als de motor stationair loopt, en je iets gas geeft pakt hij hem goed op, maar soms voel je dat er iets dichtklapt in de carb waardoor hij hapert.

Kan dit smeer zijn in de carb? Als ik choke gebruikt loopt hij ook erg onregelmatig.

Dat het stationair iedere keer anders is, vind ik niet zo vreemd met dit veranderlijke weer (temp heeft veel invloed op stationair). Ik denk dat het inhouden en het "dichtklappen" een misfire is, waarschijnlijk is dit over als hij warm is?

Volgens mij is het niet meer als een koud blok, de GS500 heeft nu eenmaal even de tijd nodig om fatsoenlijk warm te worden, koud starten is gewoon klote met een luchtkoeler.
 
Dat het stationair iedere keer anders is, vind ik niet zo vreemd met dit veranderlijke weer (temp heeft veel invloed op stationair). Ik denk dat het inhouden en het "dichtklappen" een misfire is, waarschijnlijk is dit over als hij warm is?

Volgens mij is het niet meer als een koud blok, de GS500 heeft nu eenmaal even de tijd nodig om fatsoenlijk warm te worden, koud starten is gewoon klote met een luchtkoeler.

:^

Die van heeft als'ie een tijdje stil heeft gestaan ook nukkige buien om op te starten.

Choke vol open, starten, op toeren laten komen, choke wat terugzetten en dan gaan.

Bij het begin de gashendel aanraken = afslaan.

Als ze wat meer regulier gebuikt wordt is het ook wel weer over, maar desalwelteplus heeft een GS gewoon haar nukkige dingetjes :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan