Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net schoot er een best goed idee door mn hoofd! Aangezien ik nu een eigen huisje heb en de zomer er zit aan te komen kunnen we (zodra het weer het toelaat -> 25 graden) een GS500 bbq bij mij houden? Lijkt me wel een goed idee! Ik woon in Culemborg dus aan de dijk Zodra het lekker weer begint te worden moeten we daar maar eens over nadenken

Goed plan!
 
Heren, reactie van de motorboer en aangezien ik 0,0 verstand heb van banden en prijzen graag jullie advies.

Pirelli Sport Demon: €135
Bridgestone BT45: €130
Qua prijs maakt het dus weinig uit. Is het een schappelijke prijs? En dezelfde prijs voor de voor- en achterband, is dat normaal?

De montage en het balanceren doen ze gratis voor me, als ik met de losse wielen kom. Anders betaal ik het werkplaats-tarief. Dus voor mij een goede reden om eens zelf te proberen alles los te krijgen :Y

In de mail stond ook dat het rijden met een 140-band achter zorgt voor andere rijeigenschappen en dat dit voor eigen risico komt. Dit klinkt wel heel spannend. Iemand die kan uitleggen wat het verschil zal gaan zijn?

een te zware band resulteert in meer centrifugaal kracht, en dat betekend dat ie moeilijker de bocht in gaat, maar liever rechtdoor wil.

Ik heb 95 euro voor die BT45 betaald, en dat was inclusief montage. was wel een andere maat.
 
Laatst bewerkt:
een te zware band resulteert in meer centrifugaal kracht, en dat betekend dat ie moeilijker de bocht in gaat, maar liever rechtdoor wil.

Ik heb 95 euro voor die BT45 betaald, en dat was inclusief montage. was wel een andere maat.

Hmm, dat klinkt niet echt alsof ik dan een 140 band (behalve voor de looks) wil hebben.
En het prijsverschil is ook behoorlijk fors! Heb je dat adres (mag via pb) voor mij?
 
Weet iemand hoe een normaal carb kapje er uit ziet ?
Kan het zijn dat hij begrensd is door dit schroefje ?
En kan ik dan het hele schroefje er uit halen of moet hij verder ingedraaid worden ?
Op de schematische tekeningen zie ik iig nergens zo'n schroefje
Lijkt mij dat dit schroefje de gasnaald tegenhoud om helemaal naar boven te gaan
Ya6Ekkn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand waar ik een blok voor mn GS uit 92 vandaan kan halen? De mijne is vandaag ermee gekapt :'(..........
De dealer zegt dat de goedkoopste oplossing een nieuw blok is
 
Weet er iemand waar ik een blok voor mn GS uit 92 vandaan kan halen? De mijne is vandaag ermee gekapt :'(..........
De dealer zegt dat de goedkoopste oplossing een nieuw blok is
bassie heeft er vast nog eentje in zijn nachtkastje _O-
 
Ik ben bloedserieus dit is mn enige vervoer
tuurlijk. maar gixxer bassie sloopt ze regelmatig dus als iemand een blok klaar zou hebben liggen is hij het wel :Y

zoek anders even op marktplaats naar gs500 onderdelen dan vind je "bph onderdelen". uit NB met met zijn 06 erbij. die zal nog wel een blok of een volledige gs voor je hebben :Y
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand waar ik een blok voor mn GS uit 92 vandaan kan halen? De mijne is vandaag ermee gekapt :'(..........
De dealer zegt dat de goedkoopste oplossing een nieuw blok is

Dan zouden alles GS'jes nu inmiddels een 2e blok moeten hebben, en zodoende zou de GS-populatie inmiddels gehalveerd moeten zijn. _O- Al denk ik, dat het er niet ver naast zit. :+

Wat doet ie niet meer? Als je hem start, maakt ie dan een hoop herrie, of krijgt de startmotor hem helemaal niet meer rond?(inwendige blokkering?)
 
Laatst bewerkt:
Dan zouden alles GS'jes nu inmiddels een 2e blok moeten hebben, en zodoende zou de GS-populatie inmiddels gehalveerd moeten zijn. _O-

Wat doet ie niet meer? Als je hem start, maakt ie dan een hoop herrie, of krijgt de startmotor hem helemaal niet meer rond?(inwendige blokkering?)
Het begon met een tikje in het blok.
Al een keertje mee terug geweest.
Er werd gezegd dat hij lang had stilgestaan en dat het normaal zou zijn.

2 maanden later (ong 3000km verder)
Nieuw knipperlichtrelais gehaald.
Motor deed het perfect.

uurtje later op de snelweg volgas niet harder dan 100 met een harde tik in het blok.
Gestopt op de vluchtstrook maar toch maar verder gereden. (Naar de dealer)
Bij de dealer aangekomen werd er verteld dat ik mn balans-as-lager moest checken en anders mijn carterpan los moest halen om te kijken wat voor materiaal daar in lag.

Ik rij ri huis mezelf voorberijdende op een sleutelsessie.
Nog geen 2km verder word de tik erger en erger.
Motor uitgezet en niet meer durven starten ivm het enge geluid uit het blok.
Dealer gebeld (Doornekamp hoevelaken)
Die kwamen me netjes ophalen.

Dealer zegt dat het het goedkoopste en het makkelijkste zou zijn om een nieuw blok te kopen.
 
Het begon met een tikje in het blok.
Al een keertje mee terug geweest.
Er werd gezegd dat hij lang had stilgestaan en dat het normaal zou zijn.

2 maanden later (ong 3000km verder)
Nieuw knipperlichtrelais gehaald.
Motor deed het perfect.

uurtje later op de snelweg volgas niet harder dan 100 met een harde tik in het blok.
Gestopt op de vluchtstrook maar toch maar verder gereden. (Naar de dealer)
Bij de dealer aangekomen werd er verteld dat ik mn balans-as-lager moest checken en anders mijn carterpan los moest halen om te kijken wat voor materiaal daar in lag.

Ik rij ri huis mezelf voorberijdende op een sleutelsessie.
Nog geen 2km verder word de tik erger en erger.
Motor uitgezet en niet meer durven starten ivm het enge geluid uit het blok.
Dealer gebeld (Doornekamp hoevelaken)
Die kwamen me netjes ophalen.

Dealer zegt dat het het goedkoopste en het makkelijkste zou zijn om een nieuw blok te kopen.
Hoeveel km staat er op de teller ?
 
Nou hier ben ik dan! ;)

Ik heb inderdaad nog een motorblok staan. 55.000 km op de teller.

Aankomend weekend zou kunnen.

Afgelopen weekend weer twee rijders blij gemaakt met een GS })~[/sub]
 
Laatst bewerkt:
hmm vanmiddag ff boutje eruit gehaald om te kijken hoe er nou olie uit kan druppelen.

Het is een hele lange bout, met aan het einde schroefdraad. Zit geen rubberen ringetje o.i.d. tussen. Hij stond op de zijstandaar, kwam ook verder geen olie uit. Nu heb ik zoiets van: kan hier wel olie uit komen? of komt het toch ergens anders vandaan. Ik kon geen andere plek vinden namelijk. Had vanmiddag ff gereden om te testen maar toch lagen er weer wat druppels op de grond...

Maarja als er geen ringetje hoort en het boutje is verder goed weet ik het ook niet :P
full
 
hmm vanmiddag ff boutje eruit gehaald om te kijken hoe er nou olie uit kan druppelen.

Het is een hele lange bout, met aan het einde schroefdraad. Zit geen rubberen ringetje o.i.d. tussen. Hij stond op de zijstandaar, kwam ook verder geen olie uit. Nu heb ik zoiets van: kan hier wel olie uit komen? of komt het toch ergens anders vandaan. Ik kon geen andere plek vinden namelijk. Had vanmiddag ff gereden om te testen maar toch lagen er weer wat druppels op de grond...

Maarja als er geen ringetje hoort en het boutje is verder goed weet ik het ook niet :P[afbeelding]
pakking lek van de karterhelft? boutje harder aandraaien, en als het dan minder word, maar niet stopt, moet je een nieuwe pakking, of vloeibaar afkitten. :Y
 
hmm vanmiddag ff boutje eruit gehaald om te kijken hoe er nou olie uit kan druppelen.

Het is een hele lange bout, met aan het einde schroefdraad. Zit geen rubberen ringetje o.i.d. tussen. Hij stond op de zijstandaar, kwam ook verder geen olie uit. Nu heb ik zoiets van: kan hier wel olie uit komen? of komt het toch ergens anders vandaan. Ik kon geen andere plek vinden namelijk. Had vanmiddag ff gereden om te testen maar toch lagen er weer wat druppels op de grond...

Maarja als er geen ringetje hoort en het boutje is verder goed weet ik het ook niet :P[afbeelding]

Zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk is het het koppelstiftje wat onder die kap zit. Haal het er maar eens af dan zie je het.
 
Laatst bewerkt:
hmm vanmiddag ff boutje eruit gehaald om te kijken hoe er nou olie uit kan druppelen.

Het is een hele lange bout, met aan het einde schroefdraad. Zit geen rubberen ringetje o.i.d. tussen. Hij stond op de zijstandaar, kwam ook verder geen olie uit. Nu heb ik zoiets van: kan hier wel olie uit komen? of komt het toch ergens anders vandaan. Ik kon geen andere plek vinden namelijk. Had vanmiddag ff gereden om te testen maar toch lagen er weer wat druppels op de grond...

Maarja als er geen ringetje hoort en het boutje is verder goed weet ik het ook niet :P[afbeelding]
Daar zit geen pakking. Dat is gewoon een tandwieldeksel. Kun je er gewoon afschroeven
 
Ik ben bloedserieus dit is mn enige vervoer

Als het je enige vervoer is gewoon dat blok bij bassie kopen en erin zetten. Dan kan je op een vrije middag je eigen blok eens rustig open werken en kijken wat er aan de hand is. Als het niks ernstigs is en niet te duur is om te maken knap je je eigen blokje weer op en verkoop je die weer door, dan valt de financiële schade weer mee.
 
Help.
Heb vandaag lekker een stukje gereden, en voordat ik thuis was nog ff getankt. Dit maal vulde ik hem meer dan normaal, want de motor stond recht en per ongeluk tot de rand gevuld.

Toen ik thuis was heb ik nog ff snel gekeken of hij lekte, omdat de tank zo vol zat. Dit was niet het geval.. Een paar uur later heb ik de motor in de garage gezet, en er was nog niks aan de hand. Nu ik net beneden kom hangt er ineens een vreemde benzine lucht, en inderdaad. Een hele plek onder de GS.

Het drupt uit een slangetje wat bij het rempedaal hangt. ook hoor je het ergens druppen vanuit het blok, ik heb alleen niet kunnen vinden waar dat is.

Foto van het slangetje
OCfVdXYl.jpg


Nu heb ik net met de achterkant van de schroevendraaier een paar tikken op beide carbs gegeven, en volgens mij is het lekken uit dit slangetje nu gestopt.
Omdat het me leek dat de carbs vol zaten, probeerde ik de motor te starten. De startmotor sloeg aan voor een paar seconden, maar doet nu niks meer, alsof het blok stil staat.

Wel plofte de motor erg veel uit de uitlaat, en loopt hij als je wat lager in de toeren rijd erg onregelmatig. Is dit een teken dat de carburateurs vies zijn?

Heb ik weer als het morgen prachtig weer is :')
 
Als je op het slangetje blaast, hoor je dan bij de carburateurs, of bij de tank iets borrelen/luchten ?
Zo test ik het altijd als ik er niet zeker van ben :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan