Suzuki GS500 topic #23 - Laat de nazomer maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm...ik heb 2.2 voor en 2.3 achter.
Daar mag dus best wat bij begrijp ik?
Klein verschil kan soms aanzienlijke verschillen in rijgedrag geven.

Ohja....hoe snel krijgt een gs roestvorming in de tank?
Zodra ze actief beginnen te pekelen dan gaat hij in winterslaap ;)
Helemaal aftanken voor je hem neer zet,of gooien jullie een wondermideltje erdoor tijdens langer stil staan?
 
Laatst bewerkt:
Mijn GS loopt 1 op 19. Dan rij ik wel "stevig" door en ik rij veel snelweg. Met toertochtjes zakt het verbruik naar 1 op 25.


Hm...ik heb 2.2 voor en 2.3 achter.
Daar mag dus best wat bij begrijp ik?
Klein verschil kan soms aanzienlijke verschillen in rijgedrag geven.

Ohja....hoe snel krijgt een gs roestvorming in de tank?
Zodra ze actief beginnen te pekelen dan gaat hij in winterslaap ;)
Helemaal aftanken voor je hem neer zet,of gooien jullie een wondermideltje erdoor tijdens langer stil staan?

De GS500 is berucht om de roest in de tank. De tank roest van binnen uit, pekel heeft er weinig mee te maken.

Aftanken is een goed idee. Waar benzine zit, zit geen lucht / zuurstof.

Ik gebruik er zelf niets voor buiten een goed benzinefilter (de mazen van het filter in de tank zelf zijn te grof). Je merkt roest als eerste aan verstopte sproeiers.
Wat ik heb gehoord schijnt Tankcure een goed en bruikbaar middel te zijn.


Afbeelding004-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog interesse in een goedkope GS voor onderdelen / opknapper? Staat al veel te lang buiten, loopt, maar op 1 pit, voorvorkkeerringen lek, ketting vastgeroest, uitlaat lek, zadel kapot. máár wel voorzien van een 4J achtervelg met een heerlijke Pilot Power erop :P

Alleen al die bandencombi is meer dan een taart waard :+ maakt je GS van een toerbrommer naar een bochtenkoning. Ohja en er zit ook een GSX600F achterveer op.

Moet er snel vanaf.. heb zo 123 geen recente foto, wel deze van betere tijden:





 
Laatst bewerkt:
Heb zojuist een telefoontje gedaan met Bassie, hij heeft nu eerste keus wat mij betreft.. Het achterwiel gaat met de rest vd motor mee, onderdelen mag je zelf doorverkopen als je dat wil :P

Hoeveel profiel heeft hij nog in het midden, verder geen scheurtjes enzo? En kan dat wiel zonder aanpassingen erin?
 
Laatst bewerkt:
De paarse vind ik minder, helaas :P wil gewoon mijn huidige vervangen door iets mooier, zonder er 150€ aan spuitgerief aan uit te geven, met de kans dat het dan nog niet volledig in orde is
 
De paarse vind ik minder, helaas :P wil gewoon mijn huidige vervangen door iets mooier, zonder er 150€ aan spuitgerief aan uit te geven, met de kans dat het dan nog niet volledig in orde is

Met schuurpapier en spuitbus kom je al een heel eind hoor. Ligt natuurlijk wel aan of je beetje gevoel voor spuiten hebt. Heb de tomos van mijn broertje gespoten met action spul ziet er gewoon uit zoals het hoort. Heb hem daarintegen ook een klein stukje laten spuiten meteen overal druipers, heb hem daarna maar weer snel uit zijn handen gegrist :+

https://www.facebook.com/media/set/...073741825.100001550792591&type=1&l=b2817ccfd7
 
Laatst bewerkt:
Weet ik, maar om bv de benzinetank te doen heb je volgens mij verharder nodig in je verf, anders gaat de verf er direct af door sleutels / steenslag / lompigheid.. en dat wil ik voorkomen. En dan moeten er nog stickers opkomen ook. Wil hem graag optisch een beetje proper :P
Vorige zomer de koplamp en bevestiging gedaan met grondlaag, enkele lagen metallic zwart en enkele laklagen. Heel mooi resultaat dat stevig houdt, maar veel werk en zou duur uitkomen om de hele tank en kappen zo te doen :P
 
Weet ik, maar om bv de benzinetank te doen heb je volgens mij verharder nodig in je verf, anders gaat de verf er direct af door sleutels / steenslag / lompigheid.. en dat wil ik voorkomen. En dan moeten er nog stickers opkomen ook. Wil hem graag optisch een beetje proper :P
Vorige zomer de koplamp en bevestiging gedaan met grondlaag, enkele lagen metallic zwart en enkele laklagen. Heel mooi resultaat dat stevig houdt, maar veel werk en zou duur uitkomen om de hele tank en kappen zo te doen :P

Alles is beter dan de originele verf die op de tank zit. Krast al als je er naar kijkt, super dun gespoten. 1 laag kleur, 1 laag blanke lak volgens mij.
 
Wat is jullie ervaring kwa levensduur van een voor en achter BT45 band bij normaal tot rustig rijgedrag?
Ik maak geen burnouts,trek geen strepen met remmen en optrekken gaat ook gewoon.
Van mij hoeft dat gummen niet zo.

Maar hoe lang gaan deze bandjes mee ongeveer?
 
Goedemorgen! Long time no see :P

Ook heel lang goed gegaan met mn gs500tje maar nu zit er een raar geluidje in t blok en t schijnt volgens de locale motorboer het drijfstanglager te zijn. Hij zij dat hij t niet wil fixen omdat t werk alleen al meer zou kosten dan de motor waard is... Is dit zo? Mn locale motorboer staat bekend als een beunhaas die maar wat roept dus...

Oh wat ik ook merk is dat de olie niet aan te slepen is.. Zal zo nog ff kijken naar de stand maar t vliegt er door heen lijkt

EDIT: Verhip t is kerst! Fijne dagen allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Wat is jullie ervaring kwa levensduur van een voor en achter BT45 band bij normaal tot rustig rijgedrag?
Ik maak geen burnouts,trek geen strepen met remmen en optrekken gaat ook gewoon.
Van mij hoeft dat gummen niet zo.

Maar hoe lang gaan deze bandjes mee ongeveer?
6k achter 12 voor. maar ik reed gemiddeld 1:16 dus beukte altijd behoorlijk door.
 
Goedemorgen! Long time no see :P

Ook heel lang goed gegaan met mn gs500tje maar nu zit er een raar geluidje in t blok en t schijnt volgens de locale motorboer het drijfstanglager te zijn. Hij zij dat hij t niet wil fixen omdat t werk alleen al meer zou kosten dan de motor waard is... Is dit zo? Mn locale motorboer staat bekend als een beunhaas die maar wat roept dus...

Oh wat ik ook merk is dat de olie niet aan te slepen is.. Zal zo nog ff kijken naar de stand maar t vliegt er door heen lijkt

EDIT: Verhip t is kerst! Fijne dagen allemaal!

Misschien kan je een filmpje met geluid posten dan kan mf er makkelijker iets over zeggen :)
 
Goedemorgen! Long time no see :P

Ook heel lang goed gegaan met mn gs500tje maar nu zit er een raar geluidje in t blok en t schijnt volgens de locale motorboer het drijfstanglager te zijn. Hij zij dat hij t niet wil fixen omdat t werk alleen al meer zou kosten dan de motor waard is... Is dit zo? Mn locale motorboer staat bekend als een beunhaas die maar wat roept dus...

Oh wat ik ook merk is dat de olie niet aan te slepen is.. Zal zo nog ff kijken naar de stand maar t vliegt er door heen lijkt

EDIT: Verhip t is kerst! Fijne dagen allemaal!

Hoeveel heeft km heeft je Gs gelopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan