Suzuki GS500 topic #25 - Waar we doorknallen met die handel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor een gs500 tourrit is altijd animo was zelfs met andere Europeanen aan het overleggen over een ritje
alles kan *D ga naar polen naar een "africa twin" meeting. geen specifiek merk/type meeting maar dat is gewoon het overgrote deel van de deelnemers _O-
 
alles kan *D ga naar polen naar een "africa twin" meeting. geen specifiek merk/type meeting maar dat is gewoon het overgrote deel van de deelnemers _O-


Lijkt me leuk om met de gs500 eigenaren naar het buitenland te gaan. Denk dan niet aan duitsland of belgie maar aan polen of oostenrijk, is ook leuk!
In oostenrijk heb je de grossochkner (of hoe je het ook schrijft), leuke pas om doorheen te rijden
 
Lijkt me leuk om met de gs500 eigenaren naar het buitenland te gaan. Denk dan niet aan duitsland of belgie maar aan polen of oostenrijk, is ook leuk!
In oostenrijk heb je de grossochkner (of hoe je het ook schrijft), leuke pas om doorheen te rijden

Zou eerst maar even lekker wennen aan de nederlandse bochten :]
 
Ik heb niks gekocht :N

Was wel aan t kijken naar de Shark RAW helmen... Maar die waren niet afgeprijsd helaas
 
Lijkt me leuk om met de gs500 eigenaren naar het buitenland te gaan. Denk dan niet aan duitsland of belgie maar aan polen of oostenrijk, is ook leuk!
In oostenrijk heb je de grossochkner (of hoe je het ook schrijft), leuke pas om doorheen te rijden
:+
02363.jpg


Griekenland kan ook :+
10874.jpg



en zelfs verdwalen in Istanbul red je met een 25kw gs500 *D
10952.jpg



maar dat was nogmaar een oefenritje voor dit jaar O-)

en vorig jaar eens een eurotrip met de auto gedaan. en ook even de grossglockner meegepikt.
2 graden. lekker warm :+
vakantie%202014%20r1%20%20816_zps8vn93ylf.jpg


wildlife. bij de parkeerplaats omhoog.
vakantie%202014%20r1%20%20880_zpsiaicyskp.jpg


zorgen voor koud bier op de camping *D
vakantie%202014%20r1%20%20898_zpsmhvczzen.jpg


in mei pak ik Slowakije en Tsjechië nog mee. en dan het ik sinds 2009 een hoop aaneengesloten landen gehad. in het noorden houd het op met Denemarken Litouwen en Wit-Rusland. en Rusland.
in het oosten tot net aan de andere kant van istanbul. het zuiden alles gehad. en nog niet langer dan een half uur op de boot geweest.
 
Laatst bewerkt:
Balen!! Na wat sleutelen: nieuwe banden en een nieuwe koppelingsstift en keerring, net een stukje rijden om te kijken of hij nog lekte. Vergeet ik die nieuwe banden.... eerste bocht de straat uit en bam. Verbogen voetrempedaal, spiegel stuk en het suzuki kapje eraf.... zelf niks alleen een licht kapotte knie.
 
Heb ik even geluk bij een ongeluk gehad vandaag! Zo vond ik men gsje weer deze ochtend
rgkjtwaocqw.24.01.jpg


Een paar leuke jongens hebben de bekabeling van men gsje onder handen genomen deze nacht ;(
Een draadje was uitgetrokken, andere doorgeknipt en gestript..
Een paar waren met elkaar verbonden dus ik denk wel dat het de bedoeling was om te starten.
Echter alle kapotte of geknipte draadjes komen van controlelampjes uit het dashboard. |( :')

De bekabeling is ondertussen weer prima en heb een nieuwe zekering gestoken, en hij is weer als voorheen *O*
 
De afgelopen weken nogal wat kilometers gemaakt op de GS. Helaas enkele keren bijna onderuit gegaan met remmen. Wie kan mij helpen?

Als volgt: ligt een pilot activ voorband op met meer dan voldoende profiel. Bij hard remmen blokkeert het voorwiel en schuift deze dus weg. Gelukkig heb ik het tot nu toe elke keer kunnen opvangen maar vandaag lag ik er echt bijna af.

Ik rijd normaal op een r6, voornamelijk circuit, en rem dus over het algemeen vrij hard (denk ik zelf graag ;)). Vraag ik teveel van de GS? Kan de enkele remschijf het niet aan? Bandenspanning (2.4 voor)??

Gebeurd dus alleen als ik echt goed doorknijp in de rem en een noodstop zou maken, wat ik dus best vaak doe voor een stoplicht.
 
De afgelopen weken nogal wat kilometers gemaakt op de GS. Helaas enkele keren bijna onderuit gegaan met remmen. Wie kan mij helpen?

Als volgt: ligt een pilot activ voorband op met meer dan voldoende profiel. Bij hard remmen blokkeert het voorwiel en schuift deze dus weg. Gelukkig heb ik het tot nu toe elke keer kunnen opvangen maar vandaag lag ik er echt bijna af.

Ik rijd normaal op een r6, voornamelijk circuit, en rem dus over het algemeen vrij hard (denk ik zelf graag ;)). Vraag ik teveel van de GS? Kan de enkele remschijf het niet aan? Bandenspanning (2.4 voor)??

Gebeurd dus alleen als ik echt goed doorknijp in de rem en een noodstop zou maken, wat ik dus best vaak doe voor een stoplicht.
een keer de boel geblokkeerd. en dat was met knaken band op nat zanderig wegdek. dus ik denk dat je te abrupt remt?
 
Heb ik even geluk bij een ongeluk gehad vandaag! Zo vond ik men gsje weer deze ochtend
[afbeelding]

Een paar leuke jongens hebben de bekabeling van men gsje onder handen genomen deze nacht ;(
Een draadje was uitgetrokken, andere doorgeknipt en gestript..
Een paar waren met elkaar verbonden dus ik denk wel dat het de bedoeling was om te starten.
Echter alle kapotte of geknipte draadjes komen van controlelampjes uit het dashboard. |( :')

De bekabeling is ondertussen weer prima en heb een nieuwe zekering gestoken, en hij is weer als voorheen *O*
geluk mee. veel motoren waaronder de gs is namelijk zo gewoon te starten. tip van de dag. koop een simpele aan/uit schakelaar. en zet die tussen de bedrading van de standaard. dan kan je met die knop je cdi laten denken dat de standaard uitstaat. en daardoor zal hij afslaan als hij in de versnelling gezet word.
 
De afgelopen weken nogal wat kilometers gemaakt op de GS. Helaas enkele keren bijna onderuit gegaan met remmen. Wie kan mij helpen?

Als volgt: ligt een pilot activ voorband op met meer dan voldoende profiel. Bij hard remmen blokkeert het voorwiel en schuift deze dus weg. Gelukkig heb ik het tot nu toe elke keer kunnen opvangen maar vandaag lag ik er echt bijna af.

Ik rijd normaal op een r6, voornamelijk circuit, en rem dus over het algemeen vrij hard (denk ik zelf graag ;)). Vraag ik teveel van de GS? Kan de enkele remschijf het niet aan? Bandenspanning (2.4 voor)??

Gebeurd dus alleen als ik echt goed doorknijp in de rem en een noodstop zou maken, wat ik dus best vaak doe voor een stoplicht.

Te oude band? Ik had het ook met men oude voorband, abrubt remmen en hij slierde.
(was nog de originele bt45 van 2005 bij aankoop :P)
 
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten, maar nu ik m'n rijbewijs heb ga ik serieus op zoek naar een GS500. Wat ik ervan begrijp is het een betrouwbare, betaalbare motor die ook nog enigszins comfortabel zit voor wat langere mensen (ben zelf 1m87). Ik ben nu aan het rondkijken op marktplaats en wat andere sites, maar tips zijn altijd welkom!
 
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten, maar nu ik m'n rijbewijs heb ga ik serieus op zoek naar een GS500. Wat ik ervan begrijp is het een betrouwbare, betaalbare motor die ook nog enigszins comfortabel zit voor wat langere mensen (ben zelf 1m87). Ik ben nu aan het rondkijken op marktplaats en wat andere sites, maar tips zijn altijd welkom!

Ik heb mega veel plezier op de GS, terwijl ik daarnaast op wat sneller en duurder spul rijdt (r6 en s1000rr). Met veel rotondes, korte bochten enz heb ik grotere glimlach op mn gezicht met de GS dan met de supersports ;)
 
Na bijna een half jaartje een gs in mijn bezit te hebben heb ik eindelijk de benzinekraan op de gewone stand gezet in plaats van pri (daar stond hij al op toen ik hem kocht, nog nooit aangezeten tot nu). Hij startte prima, en leek prima op te trekken. Totdat ik vol gas gaf om een vrachtwagen in te halen. Stotteren al een malle, dus ik uitwijken naar een zijstraatje, waar hij uiteindelijk afsloeg. Paar keer proberen te starten, maar hij wilde niet meer lekker lopen. Daarna weer op pri gezet, en hij startte direct weer en reed weer prima. Dat de benzinekraan zo gaar als de pest is kan zelfs ik hier wel uithalen :D. Maar mijn vraag is nu, wat gebeurt er als je hem op res zet? Ik heb altijd de neiging om zo lang mogelijk op een tank te rijden (vanmiddag ging er 14.6 liter in een tank van 15 liter (ex 2 res)...) en wil weten of ik dezelfde ellende heb op de res stand.

Nog iets wat ik minder vind aan mijn GSje is het licht. Ik rijd relatief vaak in het donker, en god wat is het gewone licht bagger. Voor mijn gevoel staat de koplamp ook veel te veel naar onder gericht (miss vorige eigenaar?). Maar goed, met grootlicht zie je wel redelijk, ongeveer hetzelfde als wat je met een auto zou zien. Dus ik heb een tijdje gekeken hoe mijn tegenliggers reageren als ik het grootlicht niet uit doe maar permanent aanlaat. Een paar honderd nachtelijke kilometers met permanent grootlicht en duizenden tegenliggers later en letterlijk geen enkel persoon heeft geseind. Nog meer mensen die het zo doen?

Hier is een foto, mocht hij het tot een nieuwe OP halen :P.

full
 
Hallo,

Ik ben een nieuwe gs500 eigenaar, heb hem nog maar twee weken.
Ik heb hem tweedehands gekocht, en aangezien hij lang had stilgestaan en al redelijk oud is (1991) dacht ik dat het misschien geen slecht idee was om een aantal onderhoudstaken uit te voeren.

Ik heb de olie en oliefilter vervangen, luchtfilter en box zuivergespoten, ketting gesmeerd, wat lampjes gerepareerd.

Maar waar ik wat problemen ben tegengekomen was bij het zuivermaken van de carburators.
Toen ik mijn tweede carburator openmaakte viel het mij op dat het rubberen 'donutje' dat onder de c-clip op de naald zou moeten zitten, ontbreekt. Ik weet niet of ik dit heb laten vallen (de naald kwam er nogal heftig uit) ofdat hij al zo was.

Mijn vraag is dus, kan het zijn dat dit zo moet zijn?
En indien niet, waar zou ik dat onderdeeltje kunnen kopen, en kan het kwaad te rijden zonder, ik zou er morgen toch echt graag even een ritje mee maken.

Mvg,
Toon
 
Toon, ik denk dat je nummer 12 of nummer 7 bedoelt (zie link)?
Suzuki GS500E 1991 (M) (E01 E02 E04 E15 E16 E17 E21 E22 E24 E25 E34 E39 CARBURETOR (MODEL T) - buy original CARBURETOR (MODEL T) spares online
Ik weet niet waarom het rubber is, maar het verandert de hoogte van je naald alleszins.
Dat wil zeggen dat de naald zonder het rubbertje iets dieper in de sproeier valt en daarmee alles armer wordt, maw minder benzine krijgt op 25% tot 75% gasgeven.
De gsjes lopen zo al redelijk arm, ik zou gewoon online of bij je plaatselijke suzuki dealer dat ringetje kopen, kost geen fluit en dan weet je zeker dat alles terug naar behoren werkt.

Of je steekt voor vandaag een ander ringetje erin dat ongeveer dezelfde hoogte heeft, en hopen dat het goed blijft
 
Laatst bewerkt:
Maar mijn vraag is nu, wat gebeurt er als je hem op res zet? Ik heb altijd de neiging om zo lang mogelijk op een tank te rijden (vanmiddag ging er 14.6 liter in een tank van 15 liter (ex 2 res)...) en wil weten of ik dezelfde ellende heb op de res stand.
De vacuumbesturing werkt ook op "RES", op "RES" zal hij ook gaan stotteren. Maar, als jij hem leeg rijdt op "PRI" is de tank ook echt leeg en daarom gaat hij dan niet stotteren als je hem op reserve zet. Waarschijnlijk ga jij vloeken en misschien doe je dat stotterend.

Voor mijn gevoel staat de koplamp ook veel te veel naar onder gericht (miss vorige eigenaar?). Maar goed, met grootlicht zie je wel redelijk, ongeveer hetzelfde als wat je met een auto zou zien.
Rechts onder op de koplamp zit een M6 boutje (Ringsleutel 10). Draai dat wat los en je kan het hele koplamphuis draaien.

Maar waar ik wat problemen ben tegengekomen was bij het zuivermaken van de carburators.
Toen ik mijn tweede carburator openmaakte viel het mij op dat het rubberen 'donutje' dat onder de c-clip op de naald zou moeten zitten, ontbreekt. Ik weet niet of ik dit heb laten vallen (de naald kwam er nogal heftig uit) ofdat hij al zo was.

Hoi Toon,

Dat onderdeeltje heb je nodig, met de hoogte instelling van deze naald stel je de verhouding benzine/lucht af als je ongeveer half gas rijdt. Rijden zal wel lukken, maar de carburateur waarvan je dat onderdeeltje mist zal halfgas een verkeerd mengsel geven. Dan rij je halfgas met een cilinder die niet helemaal meewerkt en dat is niet best voor het motortje.

"Hij loopt dan niet lekker".
 
Laatst bewerkt:
Oké, bedankt voor de hulp.
Ben juist het onderdeeltje gaan bestellen bij jacqmaer, het zou dinsdag hier moeten zijn.

Een vriend van mij zei me gisteren dat ik het ook zou kunnen oplossen door de c-clip op de naald een inkeping lager te zetten? Is dat een goed idee? Gewoon voor vandaag even rond te kunnen rijden, jullie kennen het vast wel, hij is nieuw en ik kan enkel in de weekends rijden, dus ik wil er vandaag toch even op hebben gezeten :)
 
Nog iets wat ik minder vind aan mijn GSje is het licht. Ik rijd relatief vaak in het donker, en god wat is het gewone licht bagger. Voor mijn gevoel staat de koplamp ook veel te veel naar onder gericht (miss vorige eigenaar?). Maar goed, met grootlicht zie je wel redelijk, ongeveer hetzelfde als wat je met een auto zou zien. Dus ik heb een tijdje gekeken hoe mijn tegenliggers reageren als ik het grootlicht niet uit doe maar permanent aanlaat. Een paar honderd nachtelijke kilometers met permanent grootlicht en duizenden tegenliggers later en letterlijk geen enkel persoon heeft geseind. Nog meer mensen die het zo doen?

Hier is een foto, mocht hij het tot een nieuwe OP halen :P.
Ik vind dat de GS juist veel licht heeft voor een motor.. Denk dan dat je de lamp verkeerd hebt staan :)
 
Oké, bedankt voor de hulp.
Ben juist het onderdeeltje gaan bestellen bij jacqmaer, het zou dinsdag hier moeten zijn.

Een vriend van mij zei me gisteren dat ik het ook zou kunnen oplossen door de c-clip op de naald een inkeping lager te zetten? Is dat een goed idee? Gewoon voor vandaag even rond te kunnen rijden, jullie kennen het vast wel, hij is nieuw en ik kan enkel in de weekends rijden, dus ik wil er vandaag toch even op hebben gezeten :)

Doe maar gewoon dat donutje bestellen, met dat circlipje naar beneden zetten kom je wel ongeveer in de buurt, maar die donut (ander materiaal) zal daar niet voor jan lul zitten. En je wilt dat je gasnaalden precies evenveel omhoog gaan ,anders loopt een cilinder net iets armer of rijker dan de ander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan