Denniz1990
Die hard MF'er
Voor een gs500 tourrit is altijd animo was zelfs met andere Europeanen aan het overleggen over een ritje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
alles kan ga naar polen naar een "africa twin" meeting. geen specifiek merk/type meeting maar dat is gewoon het overgrote deel van de deelnemersVoor een gs500 tourrit is altijd animo was zelfs met andere Europeanen aan het overleggen over een ritje
alles kan ga naar polen naar een "africa twin" meeting. geen specifiek merk/type meeting maar dat is gewoon het overgrote deel van de deelnemers
Lijkt me leuk om met de gs500 eigenaren naar het buitenland te gaan. Denk dan niet aan duitsland of belgie maar aan polen of oostenrijk, is ook leuk!
In oostenrijk heb je de grossochkner (of hoe je het ook schrijft), leuke pas om doorheen te rijden
Lijkt me leuk om met de gs500 eigenaren naar het buitenland te gaan. Denk dan niet aan duitsland of belgie maar aan polen of oostenrijk, is ook leuk!
In oostenrijk heb je de grossochkner (of hoe je het ook schrijft), leuke pas om doorheen te rijden
een keer de boel geblokkeerd. en dat was met knaken band op nat zanderig wegdek. dus ik denk dat je te abrupt remt?De afgelopen weken nogal wat kilometers gemaakt op de GS. Helaas enkele keren bijna onderuit gegaan met remmen. Wie kan mij helpen?
Als volgt: ligt een pilot activ voorband op met meer dan voldoende profiel. Bij hard remmen blokkeert het voorwiel en schuift deze dus weg. Gelukkig heb ik het tot nu toe elke keer kunnen opvangen maar vandaag lag ik er echt bijna af.
Ik rijd normaal op een r6, voornamelijk circuit, en rem dus over het algemeen vrij hard (denk ik zelf graag ). Vraag ik teveel van de GS? Kan de enkele remschijf het niet aan? Bandenspanning (2.4 voor)??
Gebeurd dus alleen als ik echt goed doorknijp in de rem en een noodstop zou maken, wat ik dus best vaak doe voor een stoplicht.
geluk mee. veel motoren waaronder de gs is namelijk zo gewoon te starten. tip van de dag. koop een simpele aan/uit schakelaar. en zet die tussen de bedrading van de standaard. dan kan je met die knop je cdi laten denken dat de standaard uitstaat. en daardoor zal hij afslaan als hij in de versnelling gezet word.Heb ik even geluk bij een ongeluk gehad vandaag! Zo vond ik men gsje weer deze ochtend
[afbeelding]
Een paar leuke jongens hebben de bekabeling van men gsje onder handen genomen deze nacht
Een draadje was uitgetrokken, andere doorgeknipt en gestript..
Een paar waren met elkaar verbonden dus ik denk wel dat het de bedoeling was om te starten.
Echter alle kapotte of geknipte draadjes komen van controlelampjes uit het dashboard.
De bekabeling is ondertussen weer prima en heb een nieuwe zekering gestoken, en hij is weer als voorheen
De afgelopen weken nogal wat kilometers gemaakt op de GS. Helaas enkele keren bijna onderuit gegaan met remmen. Wie kan mij helpen?
Als volgt: ligt een pilot activ voorband op met meer dan voldoende profiel. Bij hard remmen blokkeert het voorwiel en schuift deze dus weg. Gelukkig heb ik het tot nu toe elke keer kunnen opvangen maar vandaag lag ik er echt bijna af.
Ik rijd normaal op een r6, voornamelijk circuit, en rem dus over het algemeen vrij hard (denk ik zelf graag ). Vraag ik teveel van de GS? Kan de enkele remschijf het niet aan? Bandenspanning (2.4 voor)??
Gebeurd dus alleen als ik echt goed doorknijp in de rem en een noodstop zou maken, wat ik dus best vaak doe voor een stoplicht.
Te oude band? Ik had het ook met men oude voorband, abrubt remmen en hij slierde.
(was nog de originele bt45 van 2005 bij aankoop )
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten, maar nu ik m'n rijbewijs heb ga ik serieus op zoek naar een GS500. Wat ik ervan begrijp is het een betrouwbare, betaalbare motor die ook nog enigszins comfortabel zit voor wat langere mensen (ben zelf 1m87). Ik ben nu aan het rondkijken op marktplaats en wat andere sites, maar tips zijn altijd welkom!
Wat je met je oude BT45 had heb je nu niet meer?
De vacuumbesturing werkt ook op "RES", op "RES" zal hij ook gaan stotteren. Maar, als jij hem leeg rijdt op "PRI" is de tank ook echt leeg en daarom gaat hij dan niet stotteren als je hem op reserve zet. Waarschijnlijk ga jij vloeken en misschien doe je dat stotterend.Maar mijn vraag is nu, wat gebeurt er als je hem op res zet? Ik heb altijd de neiging om zo lang mogelijk op een tank te rijden (vanmiddag ging er 14.6 liter in een tank van 15 liter (ex 2 res)...) en wil weten of ik dezelfde ellende heb op de res stand.
Rechts onder op de koplamp zit een M6 boutje (Ringsleutel 10). Draai dat wat los en je kan het hele koplamphuis draaien.Voor mijn gevoel staat de koplamp ook veel te veel naar onder gericht (miss vorige eigenaar?). Maar goed, met grootlicht zie je wel redelijk, ongeveer hetzelfde als wat je met een auto zou zien.
Maar waar ik wat problemen ben tegengekomen was bij het zuivermaken van de carburators.
Toen ik mijn tweede carburator openmaakte viel het mij op dat het rubberen 'donutje' dat onder de c-clip op de naald zou moeten zitten, ontbreekt. Ik weet niet of ik dit heb laten vallen (de naald kwam er nogal heftig uit) ofdat hij al zo was.
Ik vind dat de GS juist veel licht heeft voor een motor.. Denk dan dat je de lamp verkeerd hebt staanNog iets wat ik minder vind aan mijn GSje is het licht. Ik rijd relatief vaak in het donker, en god wat is het gewone licht bagger. Voor mijn gevoel staat de koplamp ook veel te veel naar onder gericht (miss vorige eigenaar?). Maar goed, met grootlicht zie je wel redelijk, ongeveer hetzelfde als wat je met een auto zou zien. Dus ik heb een tijdje gekeken hoe mijn tegenliggers reageren als ik het grootlicht niet uit doe maar permanent aanlaat. Een paar honderd nachtelijke kilometers met permanent grootlicht en duizenden tegenliggers later en letterlijk geen enkel persoon heeft geseind. Nog meer mensen die het zo doen?
Hier is een foto, mocht hij het tot een nieuwe OP halen .
Oké, bedankt voor de hulp.
Ben juist het onderdeeltje gaan bestellen bij jacqmaer, het zou dinsdag hier moeten zijn.
Een vriend van mij zei me gisteren dat ik het ook zou kunnen oplossen door de c-clip op de naald een inkeping lager te zetten? Is dat een goed idee? Gewoon voor vandaag even rond te kunnen rijden, jullie kennen het vast wel, hij is nieuw en ik kan enkel in de weekends rijden, dus ik wil er vandaag toch even op hebben gezeten