Suzuki GS500 topic #25 - Waar we doorknallen met die handel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes :)

Ik heb een nieuw zadeltje laten maken voor mijn GS-je :)


Hij zit echt super lekker dus ben er erg blij mee.
De motor vakantie is ook weer besproken, we gaan dit keer naar noord Italie om detelvio te rijden :D
 
Mooi zadeltje.

Doe je voorzichtig op de Stelvio?

Er zijn er genoeg die bergaf de remmerij te heet stoken en dan remt ie niet meer. Ik weet dat jouw remmerij wel in orde is qua onderhoud en vloeistoffen.

Maar ik heb zelf ook last gehad van te hete remmen (met de familie-station) toen ik hooguit een kilometer lang probeerde wat onnavolgbare sportwagentjes op passende snelheid te volgen. En terwijl ik mijn remmen liet afkoelen waren er nog een paar die even een stop moesten inlassen...

Een sjopper-rijder had zijn achterrem zo heet gestookt dat je de schijf lichtrood zag gloeien. En meneer wilde even met draaiende motor wachten tot hij weer verder kon....
 
Mooi zadeltje.

Doe je voorzichtig op de Stelvio?

Er zijn er genoeg die bergaf de remmerij te heet stoken en dan remt ie niet meer. Ik weet dat jouw remmerij wel in orde is qua onderhoud en vloeistoffen.

Maar ik heb zelf ook last gehad van te hete remmen (met de familie-station) toen ik hooguit een kilometer lang probeerde wat onnavolgbare sportwagentjes op passende snelheid te volgen. En terwijl ik mijn remmen liet afkoelen waren er nog een paar die even een stop moesten inlassen...

Een sjopper-rijder had zijn achterrem zo heet gestookt dat je de schijf lichtrood zag gloeien. En meneer wilde even met draaiende motor wachten tot hij weer verder kon....

sinds wanneer heb je een rem nodig bij afdalen? af en toe even goed uitremmen en weer doorrollen :Y
 
sinds wanneer heb je een rem nodig bij afdalen? af en toe even goed uitremmen en weer doorrollen :Y

De Stelvio af kan op twee manieren.

1- Je laat hem rustig afremmend op de motor naar beneden rollen.
2- Je geeft gas op rechte stukken en remt wat meer voor een bocht dan je normaal zou doen.


Methode een past bij mijn leeftijd, methode twee past bij mijn recalcitrante, puberale gedrag.
 
Hier ben ik weer met een paar vragen. Ik ben vanavond nog wat bezig geweest met de remmen.
Voorrem is een kwestie van kuisen. Achterrem zitten de borgpennen (staafjes doorheen de remblokken) helemaal vast geroest. Heb het al proberen warmstoken, tang erop geklempt en met de hamer op de tang geklopt maar niets helpt...? kruipolie heb ik er ook al goed opgespoten. Iemand?
 
Hier ben ik weer met een paar vragen. Ik ben vanavond nog wat bezig geweest met de remmen.
Voorrem is een kwestie van kuisen. Achterrem zitten de borgpennen (staafjes doorheen de remblokken) helemaal vast geroest. Heb het al proberen warmstoken, tang erop geklempt en met de hamer op de tang geklopt maar niets helpt...? kruipolie heb ik er ook al goed opgespoten. Iemand?

Om op het kuisen terug te komen, heel de rem zit vol met aangekoekt vet/vuil dat ik er amper afkrijg tenzij ik de lak er ook afhaal. Hoe kuisen jullie dat? Ik zou de remmen graag voorzien van een nieuw likje verf.
 
Goeiemiddag,

Ik ga een deze weken wat onderhoud aan mn GS doen (nieuwe filters, olie & bougies)
Ik weet dat het niet heeeel veul uitmaakt welke olie ik erin gooi, zolang het maar halfsyntheet, 10W40 is. Maar is er iets dat jullie me aanrader ofzeu ?

groetjes :]
 
Zorg dat de olie geschikt is voor motoren, dus dat er geen frictieverminderaars in zitten (dit ivm de natte koppeling)
Volgens mij is SAE de aanduiding hiervoor?!
 
Goeiemiddag,

Ik ga een deze weken wat onderhoud aan mn GS doen (nieuwe filters, olie & bougies)
Ik weet dat het niet heeeel veul uitmaakt welke olie ik erin gooi, zolang het maar halfsyntheet, 10W40 is. Maar is er iets dat jullie me aanrader ofzeu ?

groetjes :]

Gewoon de procycle olie van louis.de erin doen. Goedkoop en zeker goed genoeg voor de GS :)
Denk dat een bus van 4L 28 euro kost ongeveer.
 
4L voor €28 is best duur, das €7 per liter. Bij louis is het regelmatig in de aanbieding, op dit moment ook 4+1L gratis dus €5 per liter.
Goedkoopste wat ik bij louis heb betaald is €3 per liter. Toen heb ik meteen een berg met flessen ingeslagen.
 
Castrol RS 👍

Uiteraard krijgen de remmen (enz) nog even een goeie beurt voor de reis 😉
 
Laatst bewerkt:
Castrol RS 👍

Uiteraard krijgen de remmen (enz) nog even een goeie beurt voor de reis 😉

ongeveer €10/L, geef jij de hond ook kaviaar te vreten of wat :P
Het is niet alsof een GS500 ook maar 1 seconde langer meegaat als je er castrol in gooit ipv procycle.
 
Laatst bewerkt:
Het boeit me niet, ik wil gewoon goeie olie.... de kat krijgt overigens ook goed voer :)
 
Laatst bewerkt:
Zo de achterrem ligt uit elkaar. De zuigers zijn binnenin hard verroest, vooral 1'tje. Nu wil ik daar graag een elektrolyse op uitvoeren. Maar ik vroeg me af uit welk materiaal de zuigers zijn? Ze begonnen ineens heel hard de bruisen (harder als gewoonlijk) dus ik dacht misschien dat ze uit materiaal gemaakt zijn dat niet geschik is voor een elektrolyse?

Heb het dan maar direct terug stop gezet ;)
 
ongeveer €10/L, geef jij de hond ook kaviaar te vreten of wat :P
Het is niet alsof een GS500 ook maar 1 seconde langer meegaat als je er castrol in gooit ipv procycle.

Denk niet dat DB-tje ook maar in de buurt van het aantal km's komt van wat jij afmaalt.. dus op die paar euro's zal het niet komen :+
 
Zo de achterrem ligt uit elkaar. De zuigers zijn binnenin hard verroest, vooral 1'tje. Nu wil ik daar graag een elektrolyse op uitvoeren. Maar ik vroeg me af uit welk materiaal de zuigers zijn? Ze begonnen ineens heel hard de bruisen (harder als gewoonlijk) dus ik dacht misschien dat ze uit materiaal gemaakt zijn dat niet geschik is voor een elektrolyse?

Heb het dan maar direct terug stop gezet ;)

Ik zou helemaal niet moeilijk gaan doen met elektrolyse. Ik zou het zelf lekker laten zitten want niemand die het ziet en zo hard rotten ze nou ook weer niet weg van binnen. Wil je er wel wat aan doen zou ik het er zoveel mogelijk uit schuren en dan roestomvormer erop (bruinox oid).
 
Ik zou helemaal niet moeilijk gaan doen met elektrolyse. Ik zou het zelf lekker laten zitten want niemand die het ziet en zo hard rotten ze nou ook weer niet weg van binnen. Wil je er wel wat aan doen zou ik het er zoveel mogelijk uit schuren en dan roestomvormer erop (bruinox oid).

Heb zelf vandeweek mijn voorrem gereviseerd en de zuigers lichtjes opgeschuurd en de roestplekjes eraf gehaald en daarna op de boormachine gezet om ze te polijsten. Die zijn zo glad als een spiegel nu. Ik had belgom chrome gebruikt voor dit klusje.
 
Ja de buitenkant poets ik ook altijd glad met belgom maar hij heeft het over de binnenkant van de zuigers
 
Ja de buitenkant poets ik ook altijd glad met belgom maar hij heeft het over de binnenkant van de zuigers

Oooh ja nu zie ik 't :+ verkeerd gelezen

met scotchbrite pads opschuren en dan idd een roestomvormer gebruiken?
Ik zou het zo doen denk ik.
 
IMG_0108.JPG


De linkse die je ziet is er toch wel erg aan toe, dat is geen vuil maar allemaal roest daarmee dat ik een elektrolyse wou uitvoeren. Opzich kan ik dat makkelijk doen ik vraag me alleen af of het metaal waaruit deze zuigers gemaakt is daar tegen kan?

Bedankt!
 
Ik denk niet dat elektrolyse een probleem is voor je zuigers dus als je wil kan je dat best doen.
Nieuwe F2ride2001 in wording merk ik :+
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik had de vorige keer een vraag over wat voor demper ik het beste kon gebruiken bij mijn gs500.
Heb mij toch bedacht en wil graag mijn eigen uitlaat polijsten etc. en die er weer onder plaatsen. Gewoon netjes maken en opnieuw spuiten(zwart).

De originele uitlaat komt er weer onder. Als het goed is, hoef ik toch niks af te stellen? want de orginele uitlaat komt er gewoon weer onder.

Ik hoor graag van jullie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan