Tijmen, ik neem aan dat met "contact" bedoelt dat je de continuiteit meet? voor de gode orde, dat doe je altijd spanningsloos, dus de accu kan je er even uithalen.
Verder is uit je verhaal niet duidelijk hoe je meet, als ik aan neem dat je het contactslot aangesloten heb en op de achterkant van het contactslot meet?
Nogmaals, meten terwijl het nog aan het elektrische systeem hangt zegt niet zoveel als je niet weet waar en hoe je moet meten, dat is best lastig.
De schakelaar moet losgekoppeld worden van het elektrische systeem en dan meet je de continuïteit in uitgeklapte en normale toestand, als het goed is zijn er twee bullet connectors waarmee je de schakelaar kan afkoppelen.
Huh, hij klopt wel verder hoor. Is volgens mij van een GS450GA, maar het merendeel komt er mee overeen. Over de GS450E is bar weinig te vinden (officieel spul in ieder geval).Edit: dat schema is niet van jouw motor!
Huh, hij klopt wel verder hoor. Is volgens mij van een GS450GA, maar het merendeel komt er mee overeen. Over de GS450E is bar weinig te vinden (officieel spul in ieder geval).
Mooi dat het opgelost is, maar wat bedoel je met een hapje eruit? isolatie eraf en de kern lag tegen het frame?
Als de kern ook beschadigd is heb je dikke kans dat dat een keer gaat doorbranden, even netjes repareren dus
Die rare metingen is gewoon omdat alles uiteindelijk op aarde uitkomt, als je niet exact weet waar en hoe te meten is dat behoorlijk nutteloos
Bij 150km gaan tanken.. Dan sta ik om de dag bij de pomp
En mijn verbruik is wel gebaseerd op N201/A2/A10/S118, dus wel max 110km/h en redelijk constant.
Ze gaan idd maar zelden kapot
Ik was dus met die accu bezig en haal de kabel van de plus los.. gaat dus een dun kabeltje daar vandaan naar de hoofd zekering, zit helemaal onder de blub van de ketting.. later haal ik een doekje erover: hapje eruit. Oke! De boel dus met een zip tie vast zetten (vorige eigenaar heeft het start relais wat... kunstzinnig gemaakt).
quote]
Is dat een stroomdraadje van de ontsteking naar de Bobine? Bij mij als ik met een duo reed, raakte die de ketting. Op een gegeven moment was hij half doorgesleten zodat hij soms op 1 pit liep. Ben geloof ik een week aan het zoeken geweest wat het kon zijn.
Idd volgens mij hebben de meeste gsjes eigenlijk regelmatig wel iets. Tegelijkertijd is het een GS en is het meestal makkelijk en goedkoop te fixen. Klopt ook wel want de GS is altijd een budgetmotor geweest.
Gelukkig weinig last van
Gewoon regelmatig blijven rijden(lees: "elke dag" )
Goede kwaliteit benzine helpt ook (BP Ultimate). Ik heb afgelopen weekend mijn GS gestart nadat hij sinds oktober stilgestaan heeft. Het duurde even langer dan normaal, maar hij startte vlot.Amen. Ik merk bij de GS650L die aanzienlijk minder gebruikt wordt, en de winterstop heeft, dat die veel meer gekke verschijnselen heeft. Ook al bij de brommers meegemaakt, lang stilstaan == dingen raken verstopt of komen via een andere manier klem te zitten. Vooral het benzine traject is problematisch, wellicht dat dat komt doordat de "nieuwe" benzine langzaam deels afbreekt naar water?
Lekker blijven rijden dus
Hallootjes,
Mijn allereerste motor is een GS500 geweest. Perfecte keuze geweest en nooit spijt van gehad. Tegenwoordig rijd ik een Street triple omdat ik natuurlijk wel wat vermogen miste.
Maar mijn vriendin heeft pas haar rijbewijs gehaald en met een A2 rijbewijs mag je niet meer dan 35KW rijden dus natuurlijk heb ik een GS500 voor haar gekocht. En het motortje stuur en rijd perfect en ze is er helemaal blij mee.
Maar nu komt het natuurlijk. De voorkeringen zijn lek. Nu heb ik precies hetzelfde ook gehad met mijn GS500 en toen heb ik er andere veren in gezet. Echter kan ik me niet meer herinneren welke dat geweest zijn. Het punt was toen dat ik niet heel veel geld had en toen niet progressieve veren erin heb gezet maar vervangen voor iets van een GSX veer ofzo. Ik kan me alleen niet meer voor me halen welke dit geweest zijn. Als ik zo rond zoek dan kosten progressieve veren meer dan 100e en vind ik dat een beetje overdreven gezien dat 1/5 van de motor zelf kost.
Ik heb echt lopen zoeken maar niet kunnen vinden welke veren er passen in een GS500 voorvork poot.
Dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt
Niemand weet welke binnenveren van een andere suzuki er in de gs500 kunnen in plaats van progressieve veren?
Hmmm
Ik ben zelden wezen rijden dat iets niet aan een/mijn gs kapot ging
Voorbeeld: mijn eigen blok liep in de soep op de terugweg van de MF meeting (waarin rascalgp afhaakte met een kapotte ontsteking, en er moest onderweg ook aan de gs van gespierde spijker gesleuteld worden)En herinnerde me dat er ook iemand kwam waarvan het blok helemaal onder de olie zat toen de rit nog moest beginnen (fkmotor geloof ik)
Raymond heeft t meeste geloof ik op camera vastgelegd