Suzuki GS500 Topic #27

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar staat GS in GS500 eigenlijk voor :? :$

Gaat Stuk















Geeft geloof ik een beetje de mate van sportiviteit aan. Zo heb je met Suzuki's:

GS
GSX
GSXR

Bassie kan hier zonder twijfel meer over vertellen :+


In de openingspost kan je het Haynes werkplaatshandboek downloaden. De eerste paar pagina's zijn gewijd aan de gs500 hoe die tot stand gekomen is. (uitgeboord gs450 blok/dat het blok uit de jaren 70 stamt)

gs500e_twin_89_97_eng.pdf
 
Laatst bewerkt:
Kan ik iemand blij maken met (voor weinig) van mijn laatste gs500 onderdelen

- achterwiel, wit (naja dat was die ooit, nu vooral vies) met uitgedroogde band
- 4 shims tav kleppen stellen maat rond 2,50
- 25kw inlaatrubbers en gastschuiven.
 
-O-Gaat Stuk















Geeft geloof ik een beetje de mate van sportiviteit aan. Zo heb je met Suzuki's:

GS
GSX
GSXR

Bassie kan hier zonder twijfel meer over vertellen :+


In de openingspost kan je het Haynes werkplaatshandboek downloaden. De eerste paar pagina's zijn gewijd aan de gs500 hoe die tot stand gekomen is. (uitgeboord gs450 blok/dat het blok uit de jaren 70 stamt)

gs500e_twin_89_97_eng.pdf

_O- Duidelijk! Bedankt voor de info. Ik wist dat de GS oude techniek gebruikte. :P
 
Kan ik iemand blij maken met (voor weinig) van mijn laatste gs500 onderdelen

- achterwiel, wit (naja dat was die ooit, nu vooral vies) met uitgedroogde band
- 4 shims tav kleppen stellen maat rond 2,50
- 25kw inlaatrubbers en gastschuiven.

Dat 25kw spul kan je beter weggooien, is geen markt meer voor. Wielen worden meestal ook weggegooid wanneer de band op is ;)
 
Gooi dat 25kw setje maar gerust de prullenmand in, want niemand moet het nog hebben.
YourSong heeft er ook mee gereden en niet mee te rijden daarmee. En hij heeft die begrenzer ook gewoon laten verwijderen van de week door de dealer waar ie hem gekocht heeft ( Dezelfde dealer als van mijn gs500 ). De beste man werkt gewoon door op de dag dat zijn zaak gesloten is trouwens.

Oh en van deze twee dingen word je totaal niet blij van als dat in je band zit. Een hele bout en een stukje van een schroef.
Gelukkig in de autoband en niet in de GS500 band.
Wel mooi een prop kunnen schieten waar die bout heeft gezeten :O en gelukkig tijdig opgemerkt, want de bandenspanning was al met 0.5 bar gedaald ten opzichte van de andere banden.
Rij je bij Bergen op Zoom, dan ligt er weer een hele spatbord c.q schutbord van een auto midden op de snelweg ( Oei ). Levens gevaarlijk trouwens, maar net kunnen ontwijken gelukkig ( ook auto ).
Geen melding bij de politie gedaan, maar eigenlijk wel moeten doen.

Ik vermoed zelf al waar die bout en schroef in de band is gekomen, maar zeker weten doe ik het niet.

ayjDX2I.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha daandeurloo, hendige jongen ben je :P

Maar het klopt wat je zegt. onbegrensd is de GS500 ook A2 rijbewijs waardig en begrensd rijdt kut. ;( Niemand die dat er dus tegen flinke prijs in laat bouwen.

Kan niet wachten om de onbegrensde GS zaterdag op te halen en lekker te rijden :]
 
Haha daandeurloo, hendige jongen ben je :P

Maar het klopt wat je zegt. onbegrensd is de GS500 ook A2 rijbewijs waardig en begrensd rijdt kut. ;( Niemand die dat er dus tegen flinke prijs in laat bouwen.

Kan niet wachten om de onbegrensde GS zaterdag op te halen en lekker te rijden :]

Niemand die dat in laat bouwen omdat de grens tegenwoordig opgerekt is naar 35KW ;)
 
Zeg, kan ik niet als ketter in de OP met m'n GS450E :+

Inderdaad die shims investeren in Rens zijn GS Shims Ruil Service (GSSRS) :Y
 
Niemand die dat in laat bouwen omdat de grens tegenwoordig opgerekt is naar 35KW ;)

Zoals ik dus ook zeg :+

edit: Je kan de rdw toch gewoon mailen dat ie weer onbegrensd is, dan krijg je toch een nieuwe kentekencard? zonder herkeuren dus?

Of moet ie dan officieel ontgrensd blabla zijn. :?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dat zo is. Je kan het Leon even vragen of je het zo kan melden bij de RDW.
IKS keuring kost ontzettend veel geld namelijk.
 
Geen idee of dat zo is. Je kan het Leon even vragen of je het zo kan melden bij de RDW.
IKS keuring kost ontzettend veel geld namelijk.

Meteen maar doen ja. Maar Leon zei dat 25kw rijden terwijl hij 35kw is wel mag zolang je het juiste rijbewijs maar heb. Zou je volgens mij alleen kunnen worden beboet op het feit dat je kentekengegevens misschien niet kloppen, maar dat is niet te zien voor oom agent?

Hoewel het makkelijkste zou zijn als het gewoon zonder die keuring 35kw op t papiertje komt (of 33kw, zoiets zijn ze allemaal toch?)
 
Meteen maar doen ja. Maar Leon zei dat 25kw rijden terwijl hij 35kw is wel mag zolang je het juiste rijbewijs maar heb. Zou je volgens mij alleen kunnen worden beboet op het feit dat je kentekengegevens misschien niet kloppen, maar dat is niet te zien voor oom agent?

Hoewel het makkelijkste zou zijn als het gewoon zonder die keuring 35kw op t papiertje komt (of 33kw, zoiets zijn ze allemaal toch?)

Correct
 
Sinds gisteravond ook eigenaar geworden van een Suzuki gs500.

Een flink nette en originele uit '96. Ik moet de carburateurs nog eens goed schoonmaken want hij heeft een behoorlijk slome gasreactie en hij ''niest'' soms.

Verder wil ik nog ff een beugeltje en nieuwe boutjes scoren voor de kuip.

2q0is94.jpg


24mrdcg.jpg
 
Sinds gisteravond ook eigenaar geworden van een Suzuki gs500.

Een flink nette en originele uit '96. Ik moet de carburateurs nog eens goed schoonmaken want hij heeft een behoorlijk slome gasreactie en hij ''niest'' soms.

Verder wil ik nog ff een beugeltje en nieuwe boutjes scoren voor de kuip.

[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom, en leuk ding!
 
ik heb de olie eens eruit gehaald en de linkerkant eraf getrokken, ik heb blijkbaar beginnende Goat syndroom in men gs. wil zeggen de epoxy laat los van men magneten.. iemand hier ervaring mee ? is het te repareren, of heb ik die epoxy nergens voor nodig?

ook heb ik gemerkt dat het tandwiel achter de stator assemblage redelijk los zit, denk aan 1 cm naar binnen en buiten te rammelen. is dit normaal?
 
Welkom op het MF.

Wel een erg mooie GS :) Ga je nog veel plezier van hebben lijkt me. Welke KM stand? :)

Dankje!

Kilometerstand is iets meer dan 25000.

Welke begrenzingen zijn er allemaal? Als ik toch de carburateurs ga reinigen, kan ik hem net zo goed ontgrenzen.
 
Normaal zouden er geen begrenzers in moeten zitten.


En ik ben weer gespot vanmiddag door iemand uit Halsteren :P

En een mooie Honda CB750 uit de jaren 70 zien rijden. Mooie oldtimer en die zou ik ook wel willen voor de fun.

4 cilinder 750cc.
 
Laatst bewerkt:
Even olie wisselen duurde iets langer vandaag :')

Het draad in de carterpan van de aftapplug was al slecht en nu draaide hij dus door ondanks de momentsleutel op 18Nm -O-

tW61bBjk_B5UuxscOa1pNxraGvgYEKng5EZBZpB6lOXyz16uPpDeMzHYu7wDopLAW3g6lsTO0tJocZ5dX_zxvhh-3nXabdpkr_3613melWs7RbATV295afO7gq7BUNtJE35BleC2mf8y3xY19_ZPra-K68pmmHdFdxxA11dffsVQ2pEqMiFP8vwgWZHfkoJ002KHCSbQC0m-AKz9JDdN_bNgzatLUM4Rx0SNgXH0RcndK14QsbUMSkuPqB8lX2XPECwds4vpuGC0ZMTo-oGuD-3xErFh_Lmtl1XL2DiXoZBsedRzDYrRNhfCgJFcHAwi-90lajLZPIRcGBDumMwKlP4Wr905LZn-qQNoQkdqdGidJecxwkptF4w3O5ht4J6dyVsCmBjc5SnTtsR_Y7t_ER5tdMfu8FUDss6qLH04e7j9QLuvAu8c42BAjLRIkF88FYLz-F4AKvHNGBIWXObGvFvos2dPR6UnNSg_RxUtmYHpRvEKOvudDphMUYANqzfVeifCAs3oRiThbnC5whBJK2KlG3IUIMhVe9j0Yd2jms-dLwrpOvBM8hr6Xa6295Kff2vOng=w546-h970-no
uo8Om_yVq9hn7lBmdhcFl5v6_VQLCWv6pfpqjjR4JmQ-JmAsmlDKXgXSO-gF0s0BhbIolMkFHfGQ1y6bwl4KLrWijuRq9M6ucc86O6ApaDdK1Nd0ZaOyooWrO1eIVRfJVceC1dQ6OngO84bwSHVfstRQOCimxeGc3wrLV5Trj3hgvzgRzlCMa3l24fCD1OyoIGFHUPd-jlvsmORy2aTn1eklQD9uEtKb5YtaVkyfT0TevAOfV6hgzqpnHVAS8DLc5EnWZtDGofI7OqWXQoBHkzgKOieobj7yW5mhkLJhfTKiONBVUSn-PUvKdoLLsGCKhgx28824F6IdKfNjefUwBQiprtDhFXLrgA-9QYHArOBO-gwlCial707jP93iECG_ajWC3fA8TsCiLPV1x-R1JdbgetKLPfpKwNuTGxH4nHCqp3wKQKhfNr7dzH1ZyBn-uf4ZZLsAzfz0JdlPvCdR9qnY1bRRFeJFbV8-v_pAeOrKZiDJzdc7HN8TxxlXZ9Qicjl4V7DmGGrSgrDdOlc8XjEEgeBqAj86ONy9JuBLxnBDxZ-Cj_6WRpnxrByxEWx6YTdZiw=w546-h970-no


Dus ook van het donorblok de carterpan eraf gehaald. Had nog even hoop dat de pakking als één geheel los zou komen maar helaas. En toen.... Want moet morgen wel weer naar mijn afstuderen. Even bellen...

Tadaa:
MPcZJnUEYSA7Rd8xbzccySEfx3-QErQG-6Hn9unc1eHFG-INvrBLXUdviR2eWLtRi7xN9M25rqrZ2x3mcFaKcHaxc1zKf2BODCk-u1vhJHfkNA7ZmcB3kAmQbI3KG2thLEhMzH9s7QDq3Ju3YSNd_yBzRsH9x96lMhQFERTXB2Fe38dJ59JBdgpq-a-iCQt0GciZx05w0yEWWIGIxBAAym7TVStUjfpJ2Zs9jsbXRT4h-25q6qCtPwtw9M06GfOgecRTGEnOBESg_rK8BRYbWIcdwn5kX_1WMF88EGYdi0o_vMNn0HKEoOKKA5nIdMOHB7zCTwg38EcGYuSjD95RvOZwbg_6TZV8bZcaHtJOjDAB5YbQNg10CBoeO714t9CWhDLxA3bTiaCvDtEs-u0KxjI8B1eRBYiIULaUrUurbamE_JT1iRt3-cZ-vTdnheg2VkmlQFNWdi7nLOjrvbMbiTVNYSPkQwfGe9D9YTFLIGB-js893LRbPRR3Qh2hw3xrcUpLa9uoiEfu0mbmIaMvUQLeHiKgzq00lwGyhc_27d_bUi62h4XTRTdOi7SsZvvVElgCBw=w546-h970-no
Rvq36owM68C50wwKvSp3DFrBXBmYCYYoazfg3h-PIrYHEftIwI4TSbGwjxJ9xaqaa6ZboHLloeD_Zaoyjs8Bywd3JG2gZClrQ14aR1JObYhQSi-MiVFBBA-hB88pW_qFFeDjI_ZRGTqQUz9ZpaPdwQ-uUUjhTmJmJqF9WdGexN8VOhJBJQX88LvYSvqa4tE3OdQMlseyJnMukSfTCy24D3HL_XZiyyD2hBguO59aHGyjrcJY7ogD_emaaupyDSRyaBbv5L0QdhhmAa4q7DoQV4yBWbKp-_-JHynBkPWSIkWR_b2pqUx6soZcTKkIM3i7wEU0PHSuWktim8BntB0NPREHnCEl7Ofx5BWpcrVxE6O699h3GE2znErSKuUD0Pz1xk-181Oci3NOmXtjMkc1_xRFYSUQVc4SvtwCJjL8Gi5WKqdkygZErc7kL_NCfHEAcG6pZv_qmMPTJoULvXl0fKSuU7O3-lHPNys2Qydu63UTB42JMLqTZ2qwSZa3zuK2xK4EevgMn31IAFQUSkOxnEPRcRe7Vl76mzok6FDLzLNuOw4u4W_kDWtqIHtsyrTDmpGunw=w1441-h811-no


Nieuw koper ringetje en alles, je zou ook maar eens n avond vrij dreigen te hebben :+
Morgen de test of alles goed gedaan/gaan is...
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen helicoil laten zetten ? Veel sterker dan het zachte aluminium.
Zo te zien is het M12x1.50 of M12x1.75 draad. Draad wat kapot gaat zal meestal toch liggen aan veel te vast draaien.
Ik draai ook echt alles veel te vast wat eigenlijk niet moet en toen uiteindelijk ook het schroefdraad kapot gemaakt toen van mijn 4t brommer. Uitboren, nieuwe draad tappen ( overmaats ) en dan helicoil erin draaien. Hoe makelijk is dat ? makelijk dus.
Wel voorzichtig ermee zijn als je uitboort.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan