Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle overgangs weerstanden elimineren.
Is verstandig voor een betere lichtopbrengst.
En zal waarschijnlijk ook je lampen iets langer heel houden.

Waarom geen xenon er in ?
Of LED schijnt tegenwoordig ook te kunnen.

Iets met studentenleven en geld :+
 
Na ruim 3000km zonder werkende toerenteller toch maar eens gaan kijken wat er nu precies kapot was. Het blijkt een gebroken binnenkabel te zijn. Heeft iemand er nog eentje liggen?
 
Als dat LEDJES zijn vreet ik mijn schoen op.

Ik zou zo graag vragen "met peper en zout", maar ik denk dat dit keer de specerijen in de kast kunnen blijven. Dit lijkt op knippers met een 10 Watt halogeen lampje.

@Sav heb jij nog een setje originele knippers nodig voor de fiets van je dochter ?
Ik wil graag de knippers hebben die op het 2004 model zaten. Ik denk dat jouw knipperlichtjes anders zijn.
 
Inderdaad op "PRI" heb ik nergens last van, rustig snelweg kunnen tuffen zonder problemen!

Nou dan weten we dat ook!

Gelijk het volgende probleem; Ik had net iemand achterop en er begon iets te tikken bij het achterwiel. Dit doet me denken aan toen ik met mijn scooter ook iemand achterop had en de achterbruglager kapot ging. een beetje hetzelfde geluid. heeft een gs500 dit ook? Complete motor-noob hier. Maar wil 't wel graag allemaal leren :/
 
Inderdaad op "PRI" heb ik nergens last van, rustig snelweg kunnen tuffen zonder problemen!

Nou dan weten we dat ook!

Gelijk het volgende probleem; Ik had net iemand achterop en er begon iets te tikken bij het achterwiel. Dit doet me denken aan toen ik met mijn scooter ook iemand achterop had en de achterbruglager kapot ging. een beetje hetzelfde geluid. heeft een gs500 dit ook? Complete motor-noob hier. Maar wil 't wel graag allemaal leren :/

Even op de middenbok zetten en de brug/wiel heen en weer sjorren. Als je niks kan vinden gewoon nog eens goed rondkijken of er niet iets aanloopt oid.
 
Mijn gs kan der ook last van hebben van inhouden met ON rijden. Schakel over op PRI zodra ik de snelweg op ga.

Klepspeling is nagekeken door de dealer en als ik het zo begreep hoefde er niks vervangen te worden. Lijkt mij netjes voor een blok met dik 21k km.
Morgen weet ik meer.
 
Even op de middenbok zetten en de brug/wiel heen en weer sjorren. Als je niks kan vinden gewoon nog eens goed rondkijken of er niet iets aanloopt oid.


Heb even alles nagelopen en besloten de ketting een kwart slag losser te zetten, hiermee is het probleem verholpen. Stond waarschijnlijk te strak voor 2 man.

*O* ik leer het vanzelf.

Heb nog een vraag ivm een rammount maar dan ga ik eerst even een foto maken en kijken hoe ik die hier plaatst
 
te5temlomiso4.jpeg


Oke nou zou ik 't liefst een RAM balhoofdsteun hebben wat dus in dat gat moet (onder m'n sleutel dus). Vraag is dan ook kan dat uberhaupt bij de gs500 want ik heb duidelijk geen gat daar. Of is die bout er gewoon uit te halen zonder dat ik m'n stuur los trek -O-
 
Als dat LEDJES zijn vreet ik mijn schoen op.


Nou laat maar.
Ik moet ze opvreten _O- _O- _O-
Ze zaten bij de motor en stomweg er van uitgegaan dat het led was.
Net bij thuiskomst ff de polariteit gedraaid.
En hij bleef vrolijk door knipperen.
Dus geen LED maar idd halogeen.
De actie met de diodes was sowieso nodig ivb met het lagere vermogen.
En ik vind ze gewoon mooier als die grote vleugels die er origineel opzitten.
 
[afbeelding]

Oke nou zou ik 't liefst een RAM balhoofdsteun hebben wat dus in dat gat moet (onder m'n sleutel dus). Vraag is dan ook kan dat uberhaupt bij de gs500 want ik heb duidelijk geen gat daar. Of is die bout er gewoon uit te halen zonder dat ik m'n stuur los trek -O-

Bout kan eruit zonder dat de boel uit elkaar valt. Wel terugdoen voordat je gaat rijden he :P
 
Ik zie dat er een nieuw topic is :D. Al een tijdje hier niet meer geweest doordat ik geen tijd had voor de gs500.

Nu ben ik er weer mee bezig sinds vandaag. Motorblok moet vervangen worden doordat de motor gedraaid heeft zonder genoeg olie te hebben. :(

Accu eruit, boutjes langs de gastank los geschroeft en de 2 benzine slangetjes losgehaald + water afvoer. Alles gelabeled met papier en tape, de schroefjes en kleine parts allemaal in kleine plastic zakjes gestopt met notitie van waar het vandaan komt.

Nu zometeen de olie uit het motorblok laten lopen. Daarna denk ik dat ik de uitlaat eraf ga halen.

Ik heb een klein sleutelsetje, als ik iets nodig heb spring ik even binnen bij de lokale doe-het-zelf zaak.

Dit is wat ik nu aan het volgen ben: Dan's Motorcycle "Remove Emgine"
 
Uitlaatbouten zijn inbus :)

Zal ik wel tegenkomen :)

Ik wou net de olie eruit laten lopen, dat is toch gewoon die - de enige kop die zichtbaar is - bout/schroef aan de onderkant van het motorblok?

Erg lastig om los te krijgen, zit muurvast. Morgen maar een beter passende sleutel kopen.

Ik vind het wel erg leuk, een beetje klooien aan die gs500 :)
 
Zal ik wel tegenkomen :)

Ik wou net de olie eruit laten lopen, dat is toch gewoon die - de enige kop die zichtbaar is - bout/schroef aan de onderkant van het motorblok?

Erg lastig om los te krijgen, zit muurvast. Morgen maar een beter passende sleutel kopen.

Ik vind het wel erg leuk, een beetje klooien aan die gs500 :)

Oliefilter komt ook nog een plas olie uit als je deze er afhaald
 
Ik geloof niet zo in het reactor gebeuren. Wat is precies die unieke purpeling reactie? Ik lees vooral veel tellsell praat. Roest is van zichzelf al zeer poreus, dat is het hele probleem van roest. Er worden dus helemaal niet meer poriën geopend, die zijn er al. Wordt er roest opgelost? Misschien wel, maar waarom dan niet eerst reactor aanbrengen en dan pas de kruipolie? Als de roest zo enorm goed oplost dan zou het grootste probleem al verholpen moeten zijn en dan is het smeermiddel alleen nog een accessoire.
 
Gisteren de voorvork keerringen vervangen aangezien de linker lekte. Meteen dikkere olie erin gedaan, wereld van een verschil, kan gewoon over drempels zonder dat ik de bodem raak :+

Wel heeft er een gigantische beun aan gewerkt, er zitten andere veren in (geen progressieve) dan in het werkplaatshandboek staat. In WPHB staat replace fork springs als ze <254mm zijn, die van mij waren iets van 380mm??? Ook misten er 2 ringetjes waardoor ik de voorspanning niet kon aanpassen, had exact 0 effect. Lijkt erop dat iemand heeft zitten beunen om betere demping te krijgen of iets dergelijks, klopte geen zak van. Ook veel beschadigingen op de poot van schroevendraaiers etc.

Misschien weet kapiteinkoek dit, vanaf welk jaar kon je de voorspanning aanpassen bij de voorpoten? Mijne is uit januari 92, dat zat er toen nog niet op? Ook klopt de voorremklauw van geen kant, lijkt totaal niet op wat in de tutorial van kapiteinkoek staat. Die klauw moet sowieso binnenkort uit elkaar maar dat terzijde, foto:

DzXwid7.jpg


Is dit een andere klauw of wat is hier aan de hand? Ik kan de blokken er, met wat gefriemel, uit halen zonder poespas. :?

Ook bleek m'n spanningsregelaar niet meer goed, 16V bij 9k RPM.

Gelukkig lek ik geen benzine meer dankzij Bassie, kraantje wat onder/in de tank hangt was gaar. Blijkbaar was ik ook het kapje van mijn achter remklauw kwijt, maat van me keek raar op dat ik dat kapje los had kunnen krijgen bij Bassie, "Normaal krijg je dan te horen koop te hele klauw maar" :P Thanks Bassie!

Moet nog een hoop gebeuren maar goed, was ook te verwachten met een motor voor die prijs :+
 
Wie zegt dat er andere veren in zitten? Ik heb bij het oude model 2 verschillende veer lengten voorbij zien komen. Heb ze hier nog beide liggen. Dat de oude versie 254mm is en een latere versie 380mm zou heel goed kunnen. Instelbare voorspanning is vanaf bj 92 (beide zijn dat jaar nog geleverd). Voorremklauw zijn ook twee verschillende modellen van dus dat klopt. Rond bj 96 is daar verandering in gekomen. De oude klauw heeft twee ongelijke zuigers. Dat je de blokken er zo uit kan halen dat klopt. Als deze klauw op de schijf zit kunnen de blokken er onmogelijk uit daarom is de oude klauw qua veiligheid eigenlijk mooier dan de gelijke zuiger versie. Ik ben bij het gelijke zuiger model de borgpen onderweg wel eens kwijt geraakt en daarmee bijna een remblok.

-edit
Ik zie in het officiele Suzuki handboek bijv al 254mm/303mm/270mm/336mm/343mm afhankelijk van het model als service limiet van de voorvork veren.
 
Laatst bewerkt:
Wauw snelle reactie, thanks.

Nou ik zelf zei dat er andere veren in zitten omdat er zo een groot verschil is met het service limit. Maar als ik inderdaad het andere model heb dan zou het zomaar kunnen kloppen. Van de remklauwen wist ik niet eens dat er een ander type was, thanks! Kan ik tenminste weer met een gerust hart remmen :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan